gwbonline
door gwbonline Jan 4, 2013 om 12:50
Auto & vervoer

Druppellader motoraccu

Ik heb een motor en een scooter. Voor het onderhoud van de accu's (12v) ben ik op zoek naar een goede druppellader. Het hoeft niet per se de duurste te zijn, maar hij moet ook niet na een jaar stuk zijn. Heeft er iemand een suggestie?

25877 10 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Jan 4, 2013 om 13:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Als je op onderstaande link klikt, krijg je een 'pdf' bestand binnen met een test van 28 acculaders voor motoren.
Keuze genoeg zou ik zeggen.
Klik op -> Getest 2010, 28 acculaders

grindweg
door grindweg - Jan 4, 2013 om 22:19
2308 Antwoorden / 28 Vragen

laatst was er een aanbieding bij de liddel.
cetek levert ook zeer goede laders met div programma's.
ik gebruik die van de liddel werkt prima voor 19 euro

gwbonline
door gwbonline - Jan 5, 2013 om 09:39
25 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zat ook al aan die van de Lidl te denken, maar de lader is helaas nergens verkrijgbaar. Moet waarschijnlijk wachten dan tot hij weer in de winkel verschijnt.

gompy2
door gompy2 - Jan 5, 2013 om 16:22
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@gwbonline

Ik krijg zojuist de nieuwste folder binnen van de Lidl
Vanaf Maandag 14 Januari staat er weer een acculader in de aanbieding.
Klik op onderstaande linken om wat te bekijken.
Let niet op de datums, het zijn oude aanbiedingen en beschrijvingen maar het gaat om hetzelfde apparaat.
Prijs = €17,99

Klik -> Link-1

Commentaar op het apparaat uit een Motor-forum:
Klik -> Link-2

gompy2
door gompy2 - Jan 5, 2013 om 16:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie net dat de lader hetzelfde is als de Tronic T4X SE uit de test die ik aangaf in mijn eerste reactie.
Oordeel = Goed
Verdere informatie is te vinden via Goodle

gwbonline
door gwbonline - Jan 10, 2013 om 16:05
25 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb de nieuwe folder van Lidl ook gezien, maar volgens mij is dit geen druppellader. Of heb ik het mis?

gompy2
door gompy2 - Jan 10, 2013 om 16:29
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de linken had bekeken had je het kunnen lezen.
Klik nog maar een keer dan -> Motor-forum

gwbonline
door gwbonline - Jan 10, 2013 om 17:33
25 Antwoorden / 1 Vragen

Dat had ik wel gelezen.De omschrijving in de folder is anders dan die in het forum. In het forum staat iets over onderhoudslading, terwijl dat in de nieuwe folder niet zo is.

gompy2
door gompy2 - Jan 10, 2013 om 17:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gwbonline schreef op donderdag 10 jan 2013, 17:33]Dat had ik wel gelezen.De omschrijving in de folder is anders dan die in het forum. In het forum staat iets over onderhoudslading, terwijl dat in de nieuwe folder niet zo is.
Uit de handleiding:
Citaat;

Wanneer de accu volledig is opgeladen, brandt de LED-indicatie 7 en verdwijnt de
LED-indicatie 8 . Het apparaat schakelt automatisch naar de druppelladingsmodus.

Hier te downloaden, te lezen vanaf blz 35

Klik -> Handleiding

Allemaal gevonden via Google

de motormuis
door de motormuis - Feb 6, 2014 om 19:04
598 Antwoorden / 13 Vragen

Als je alleen maar een acculader koopt die op een gegeven moment
overschakelt op druppelladen is dat nog niet goed. Want ook dan blijft
hij maar doorladen. Het gevolg de accu wordt warm en de accuvloeistof
verdampt.Dan trekken de platen krom en het resultaat is dan een kapotte
accu.Heel veel mensen maken die fout, ze controleren hun accuvloeistof niet.
Het is veel beter om je accu gewoon van tijd tot tijd even een paar uurtjes
bij te laden en dan weer langzaam laten ontladen.En controleer toch ook
even mee en dan je accuvloeistof. Dit voorkomt in veel gevallen een kapotte
accu.En anders moet je een zeer dure onderhouslader kopen, die trekt zelf
de accu ook weer leeg. Maar dan nog ; controleer je accuvloeistof.

Groeten,

Wil
De Motormuis.