pe
door pegasuss Oct 8, 2012 om 13:32
Auto & vervoer

Ervaringen met de aankoop van een cabriolet

Beste Kassa-forum bezoekers,

Wie heeft er ervaringen met de aanschaf van een cabriolet.
(vrienden van mij zijn op zoek) Liefst eentje waar 4 personen goed ik in kunnen zitten.

Waar moet je precies op letten enzovoorts

2960 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hetzelfde waar je bij iedere auto die je koopt op moet letten.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Winterman,

Wederom weer een snelle reactie. :)

Wat ik bedoel is welke type cabrio en dergelijke ze dan beste kunnen aanschaffen.
Misschien zijn er onder de forumbezoekers wel cabrio rijders en hebben zij ervaringen?

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vrienden van mij hebben een BMW uit de 3 serie. Fijne tuut, alles electrisch geregeld, uiteraard voorzien van de nieuwste snufjes, vooral fijn met parkeren ( wordt je hoorndol van het signaal als plekje eigenlijk te klein is). En toch, wat winterman al schrijft: als een "gewone" auto bekijken, want of je nu een nieuwe cabrio of nieuwe auto koopt: je weet dan toch eigenlijk wel waar je op moet letten? Lijkt mij dan.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

let er op dar er geen schimmels inzitten.
dit duidt oplekage.
lekage is een grote vijand voor cabrio's.
een golf, bmw, audi , renault,zijn geschikt voor 4 personen.
de meeste zijn 2+2.
de kap altijd goped bekijken op schade of beschadigingen met name de achterruit.
laat de auto voor aankoop dekra of anwb keuren als uw kennis tekortschiet.
een kenner meenemen kan ook goed natuurlijk.
als het een import exemplaar is dan opletten of het eenschade auto is en de boekjes er bij zijn.
het auto wassen moet iets rustiger gebeuren vanwege inwateren.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@grindweg, ik ging er van uit dat pegasuss een nieuwe auto, cabrio, bedoelde. Zeker niet goed begrepen.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op maandag 8 okt 2012, 19:01: @grindweg, ik ging er van uit dat pegasuss een nieuwe auto, cabrio, bedoelde. Zeker niet goed begrepen.

is mijn ook niet duidelijk.
je hebt een punt.
gezien de manier van vragen denk ik een gebruikte.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

*ik zou je vraag ook op andere consumenten- en autofora plaatsen*

*je doelgroep wordt daarmee veel breder en navenant nemen de reakties toe*

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

*moet dan wel ietwat duidelijker worden of TS een nieuwe of gebruikte cabrio zoekt*

ve
door verwijderd - Oct 9, 2012 om 01:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

**lijkt mij dat je bij een cabrio altijd extra aandacht besteed aan de kap**

**nieuw of gebruikt**

**verder is het gewoon een auto**

**we lijken trouwens wel een stel idioten om zo berichten te plaatsen**

ve
door verwijderd - Oct 9, 2012 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, als u eens uw vrienden een bezoek met proefrit laat maken bij een bovag garage die een SAAB cabrio te koop heeft staan ,het hoeft geen dealer van SAAB te zijn en eventueel deze auto laten keuren bij de ANWB

ve
door verwijderd - Oct 9, 2012 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

grindweg schreef op maandag 8 okt 2012, 20:59:
tenormin schreef op maandag 8 okt 2012, 19:01: @grindweg, ik ging er van uit dat pegasuss een nieuwe auto, cabrio, bedoelde. Zeker niet goed begrepen.

is mijn ook niet duidelijk.
je hebt een punt.
gezien de manier van vragen denk ik een gebruikte.

Hoi,

Tijdens het schrijven van deze vraag was ik inderdaad beetje onduidelijk. Vrienden van mij hebben geen internet en moest dat voor hen vragen. Zeuren er al maanden om of ik dat wilde doen.
Het gaat inderdaad om een gebruikte cabrio (occassion). Zij zijn namelijk erg lang 2.10 m en 1.95 met kleine kinderen.Vandaar.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2012 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

dearagain schreef op maandag 8 okt 2012, 22:21: *ik zou je vraag ook op andere consumenten- en autofora plaatsen*

*je doelgroep wordt daarmee veel breder en navenant nemen de reakties toe*

Ga ij doen dearagain

ve
door verwijderd - Oct 9, 2012 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op dinsdag 9 okt 2012, 01:24: **lijkt mij dat je bij een cabrio altijd extra aandacht besteed aan de kap**

**nieuw of gebruikt**

**verder is het gewoon een auto**

**we lijken trouwens wel een stel idioten om zo berichten te plaatsen**

**we trachten iets duidelijk te maken**, alleen ** het kwartje valt niet**. **Jammer**.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2012 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag pegasuss,

Misschien heb je nog iets aan deze link:
KLIK HIER.
Voor het overige zou ik me er eigenlijk zoveel mogelijk buiten houden om in het geval van miskoop van de maand niet allerhande verweten te krijgen + mogelijk einde vriendschap. Al die maanden hadden deze vrienden allerhande informatie bij diverse garages kunnen inwinnen, proefritten kunnen maken en ook zelf bij bijv. de bibliotheek via het internet informatie kunnen opzoeken. Hier is al ANWB keuring genoemd dus dat kunnen ze ook erbij overwegen.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2012 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 9 okt 2012, 20:55
Voor het overige zou ik me er eigenlijk zoveel mogelijk buiten houden om in het geval van miskoop van de maand niet allerhande verweten te krijgen + mogelijk einde vriendschap.

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. De meeste vragen die pegasuss stelt zijn "voor vrienden", dus hij heeft er of genoeg, of ze zullen het hem niet kwalijk nemen als het verkeerd uitpakt.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 06:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

pegasuss schreef op dinsdag 9 okt 2012, 11:04:
grindweg schreef op maandag 8 okt 2012, 20:59:
tenormin schreef op maandag 8 okt 2012, 19:01: @grindweg, ik ging er van uit dat pegasuss een nieuwe auto, cabrio, bedoelde. Zeker niet goed begrepen.

is mijn ook niet duidelijk.
je hebt een punt.
gezien de manier van vragen denk ik een gebruikte.

Hoi,

Tijdens het schrijven van deze vraag was ik inderdaad beetje onduidelijk. Vrienden van mij hebben geen internet en moest dat voor hen vragen. Zeuren er al maanden om of ik dat wilde doen.
Het gaat inderdaad om een gebruikte cabrio (occassion). Zij zijn namelijk erg lang 2.10 m en 1.95 met kleine kinderen.Vandaar.

T maakt niet uit welke cabrio ze kiezen. Ze zullen waarschijnlijk niet met hun hoofd tegen t dak zitten.

Maar waar je op moet letten bij cabrio's hangt van t merk en model af. De ene cabrio heef andere kwaaltjes dan de andere.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op dinsdag 9 okt 2012, 22:29: [quote=aurora1 schreef op dinsdag 9 okt 2012, 20:55
Voor het overige zou ik me er eigenlijk zoveel mogelijk buiten houden om in het geval van miskoop van de maand niet allerhande verweten te krijgen + mogelijk einde vriendschap.

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. De meeste vragen die pegasuss stelt zijn "voor vrienden", dus hij heeft er of genoeg, of ze zullen het hem niet kwalijk nemen als het verkeerd uitpakt.

Ach, winterman. Ik stel deze vragen omdat ze vaak ter tafel kwamen tijdens gesprekken. Als je mensen ziet en tijdens verjaardagen en dergelijke. En ik graag het naadje van de kous wil weten. Bedoel ik heb geen auto en ook nog nooit aangeschaft dus heb daar geen verstand van. Daar is toch een forum voor.
En domme vragen bestaan niet ;)

Daarnaast geef ik ze gewoon de informatie door en het is aan hen wat ze ermee doen.
Niet al die mensen zijn vrienden. Vrienden zijn schaars.