ro
door robbyz Jan 27, 2005 om 10:41
Auto & vervoer

Garantie bijkopen of niet?

Hallo,

In augustus dit jaar loopt de garantie van mijn Citroën Xsara Picasso af. Nu kan ik voor € 500,-  twee jaar extra garantie bijkopen (het Citroën Garantie Plan)

Wat raadt u mij aan. Wel of niet doen?

585 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 27, 2005 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eerst goed waarvoor je garantie koopt!!!Lees dus de kleine letters eerst. Uiteraard zal je voor je onderhoud zelf moeten betalen. Let ook op of er een kilometerbeperking opzit ofzo

ve
door verwijderd - Jan 27, 2005 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag robbyz,

Naar mijn inschatting heb je de auto vóór 1-5-2003 nieuw gekocht. Dat wil zeggen dat je niet kunt terugvallen op de wettelijke garantieregeling  na afloop van de fabrieksgarantiergeling. In die zin is het wellicht niet onverstandig om dit te doen, maar dan moet je natuurlijk wel eerst de voorwaarden en uitsluitingen lezen zodat je zelf kunt inschatten of dit gunstig is. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2005 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil nog even vermelden dat ik de auto nieuw gekocht heb en dat ik hem sinds 15 augustus 2003 in bezit heb.

Het Citroën Garantie Plan zou voor mij inhouden:

Extra comfort in heel Europa
Met het Citroën Garantie Plan kunt u de twee jaar fabrieksgarantie met nog eens twee jaar verlengen. De dekking is zeer compleet, en in heel Europa geldig. Zo weet u zeker dat u vier jaar lang niet voor financiële verrassingen komt te staan. En dat is een comfortabel idee, nietwaar?

Extra financiële helderheid

Het Citroën Garantie Plan kunt u op elk gewenst tijdstip afsluiten vóórdat uw Citroën twee jaar oud is. Met het Citroën Garantie Plan kunt u kiezen uit 2 mogelijkheden:

• 2 jaar fabrieksgarantie + 2 jaar verlengde garantie: 4 jaar met een maximum van 60.000 km*.

Kosten € 500,-

ve
door verwijderd - Jan 27, 2005 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag Robbyz,

Omdat je de auto na 1-2003 gekocht heb hen je ook wettelijke garantie (na afloop van de fabrieksgarantie) op basis van economische levensduur. Dat wordt dus een moeilijke afweging. Stel dat de dynamo na drie jeer defect gaat en de gemiddelde levensduur ervan is volgens de fabrikant 6 jaar, dan hoef je maar 3/6 dus de helft van de reparatiekosten te betalen. Dit geldt in principe voor elk onderdeel van de auto. Veel wijsheid toegewenst, Ton.

www.wetten.overheid.nl

vink aan: wetten

zoek onder: Burgerlijk Wetboek Boek 7

Consumentenkoop en garantie