di
door dincer May 27, 2009 om 15:45
Auto & vervoer

HEMA FIETS

iK HEBT BIJ DE HEMA EEN MOEDER FIETS GEKOCHT.

MET DE MEDEDEELING VAN 2 JAAR GARANTIE OP DE FIETS.

BINEN 1 JAAR GIN DE FIETS OP VERSCHILLENDE PLEKKEN ROESTEN.

TONE IK TERUG BRACHTE NAAR DE HEMA,WORD AAN MIJ VERTELD GEEN GARANTIE OP : ROESTEN DE FIETS.

DE FIETS IS HEEL WEINIG GEBRUIKT ALTIJD IN DE KELDER GESTAAN(VOCHT VRIJ) GIN VAN ZIG ZELF ROESTEN.

IK RAAD IDEREEN AAN GEN FIETS KOPPEN BIJ DE HEMA.

ALS JE BIJ DE HEMA EEN FIETS GAAT KOPPEN  DAN IS EEN DING ZEKER : DE FIETS GAAT BINEN EEN JAAR ROESTEN MAAKT NIETS AUIT WELKE FIETS DAT JE KOOPT.

KAN IMAND MIJ HELPEN MET DIET PROBLEEM ?

6762 6 Rapporteer

lx
door lxa - May 29, 2009 om 03:24
47 Antwoorden / 0 Vragen

2 jaar garantie op de fiets is inderdaad niet roesten..
Dat staat vaak ook vermeld bij de algemene voorwaarden van de garantie. Bovendien ken ik zat prima fietsen van de hema..

Als u het voor een hema prijs koopt, dan kunt u ook hema kwaliteit verwachten..  Dan had u beter een gazelle moederfiets kunnen kopen.

ja
door jacbigboss - May 29, 2009 om 05:42
44 Antwoorden / 15 Vragen

ik vind  dat   hij niet  binnen  de garantie periode  mag gaan roesten  en die  uitdrukking  mnoet je maar een  gazelle  kopen slaat  op helemaal niks

als  er geen beschadigingen  zijn aan de fiets  behoort   hema   de  fiets  te herstellen  ik zou er nog een keer mee terug gaan

hema   levert meestal   een redelijke  garantie

digitaal
door digitaal - May 29, 2009 om 08:12
49 Antwoorden / 4 Vragen

Een paar jaar geleden een moederfiets/lage instap gekocht bij de Hema,maar tot nu toe meer dan tevreden ermee.Nooit geen mankementen mee gehad en natuurlijk wel eens een klein roestplekje,maar denkt u dat dat bij de 'grote'merken veel beter is? Jaren gazelle gehad en dat ging qua roesten ook razendsnel hoor.Persoonlijk vallen ons de Hema fietsen qua prijs/kwaliteit reuze mee.Niet dat ik hiermee uw vraag beantwoord,maar wil toch ook iets positiefs laten horen over hema fietsen.

holstein
door holstein - May 29, 2009 om 09:13
922 Antwoorden / 16 Vragen

De prijs heeft vaak ook met kwaliteit te maken, dat is net zo met die fietsen bij de bouwmarkt die een derde kosten van de bekende merken.
Natuurlijk is roesten na een jaar wel erg snel, maar je kunt voor dit soort prijzen niet top kwaliteit in afwerking verwachten, want het prijsverschil moet ergens in zitten......

lx
door lxa - May 29, 2009 om 11:30
47 Antwoorden / 0 Vragen

U zegt als er geen beschadigen zijn aan de fiets dan moet de hema dat herstellen...

Knap om beschadigingen die er niet zijn wel te herstellen..

Bovendien is het wel of niet roesten ook verschillend per frame, coating etc verwacht geen  dure coating bij een goedkope fiets

kenwel2
door kenwel2 - May 29, 2009 om 12:01
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo dincer, u schrijft:

Met de mededeling van 2 jaar garantie op de fiets.

Mededeling??Mondeling??Ook op eventueel roestvorming binnen 2 jaar? U zult toch echt een aankoopbon/garantievoorwaarden, met het door u gestelde, zwart op wit moeten kunnen laten zien. Is dit het geval, vraag dan in de winkel van aankoop, naar de bedrijfsleider cq filiaalhouder, en laat de fiets eens even zien aan betreffende persoon.

Zonder dat u geen duidelijke garantie-omschrijving kunt weerleggen, in combinatie met de aangekochte fiets, kunt u geen kant op...(helaas)

En een Hema fiets vergelijken met andere merken? Niet doen, Hema is zo slecht nog niet eens hoor, zeker qua prijs/kwaliteit verhouding niet..

Succes, Gr. Henri