go
door golf Aug 2, 2005 om 09:50
Auto & vervoer

Hoge rekening

Is iemand op de hoogte wat de kosten mogen zijn van een contactsleutel?

In 1999 heb ik een mitsubishi gekocht.Nu na 6 jaar en 61000 km.op de teller breken in een kleine week beide sleutels af.Mijn garage opdracht gegeven twee nieuwe te bestellen kosten 125.02 euro.Is dit niet een beetje veel van het goeie.Er zou een chip in zitten welke het zo duur maakten.

De garantie is volgens folder 3 jaar of 100.000 km.

421 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 2, 2005 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat de kosten betreft llijken mij die ook wel erg hoog, maar ja er zit natuurlijk wel een chip in (waarschijnlijk voor de centrale deurvergrendeling al dan niet in combinatie met een startonderbreking), maar dan nog......

Wat de garantie betreft, geldt natuurlijk: of - of...   of die 3 jaar of die 100.000 km, wat maar het eerste komt.

Hutch

ve
door verwijderd - Aug 2, 2005 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tegenwoordig zitten er zgn. transponders in sleutels (heeft weer alles te maken met beveiliging/anti-diefstal etc.) dat maakt de sleutels inderdaad duur. Vaak komen er ook nog kosten bij voor het opnieuw "inleren" d.w.z. dat sleutels geprogrammeerd moeten worden met afstemming op de gehele auto. (jaja, de tijd dat je je sleuteltje bij de schoenmaker op de hoek kon krijgen is over....) Garantie zul je op sleutels niet gaan krijgen vrees ik. De prijs daarentegen valt mij wel mee. Als je bijvoorbeeld een Renault hebt, ben je die prijs al kwijt voor 1 sleutel. Verder is de prijs ook weer afhankelijk of je ook nog een afstandbediening voor je centr. deurvergrendeling erin hebt zitten etc. Bij sommige merken kan het via het universele circuit misschien goedkoper, maar dat is een kwestie van informeren & proberen. Mocht je info willen van een universeel sleutelbedrijf, dan kan ik je dat geven. Informeer echter ook of het hele zaakje opnieuw ingelezen moet worden.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2005 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan heel goed hoor, dat het zo duur is.

ik heb in 1999 een nieuwe Renault laguna gekocht en toen koste zo'n setje sleutels al f.179,-

ve
door verwijderd - Aug 6, 2005 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien dat het bij nieuwe auto's ook duurder is, maar, zoals al uit andere antwoorden blijkt, kun je bij Renault maar beter goed op je sleutels passen. Daar kost één (domme) sleutel al net zoveel, één met afstandbediening is nog veel duurder.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2005 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier even een tip en geen antwoord op de vraag

HANG NOOIT IETS BIJ/AAN JE CONTACTSLEUTEL

Het valt mij namelijk op dat veel mensen het makkelijk vinden de hele bos huissleutels en andere zaken bij hun contact sleutel te doen om alls in één keer in de hand te hebben.

Uw contact en sleutel kunnen hierdoor eerder afbreken met alle kosten en problemen tot gevolg.

Hou het dus bij alleen de contact sleutel

ve
door verwijderd - Aug 8, 2005 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

2 sleutels voor die prijs is echt normaal,zeker voor transponders en of startblokeer codes.moeten deze ook nog ingelezen worden.? garntie natuurlijk niet het is of of en niet en en.succes

ve
door verwijderd - Nov 13, 2005 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

sleutels gaan op een geven moment stuk (metaal moeiheid). Wanneer er sprake is van een sleutel met een transponder erin dan kan dit een kostbare situatie worden. Een goedkope oplossing hiervoor is simpel. Laat een setje sleutels maken bij een sleutelmaker. Snij vervolgens de oude sleutel open en neem de transponder eruit. Plak of lijm deze vervolgens tegen de onderzijde van de stuurkap, in de buurt van het contactslot. De auto is nu met een normale sleutel te starten. Let wel: de antidiefstal beveiliging ben je wel kwijt. Maar voor een paar euro kan je wel weer rijden.