emcede
door emcede Oct 25, 2015 om 23:36
Auto & vervoer

Honda Assistance versus ANWB

Ik rijd in een 7 jaar oude Honda Civic Hybrid die elk jaar bij de dealer wordt onderhouden. Ik krijg na elke onderhoudsbeurt een jaar lang Honda Assistance. Het komt op mij over dat mijn ANWB-lidmaatschap hierdoor overbodig is geworden. Wie heeft hier ervaring mee? Wie heeft inderdaad besloten de ANWB op te zeggen (voor 15 november, ik weet het!). Of - wat natuurlijk ook kan - wie heeft juist besloten de ANWB aan te houden?

Ik ben erg benieuwd, want ik twijfel nog. Overbodige kosten wil ik voorkomen, maar als er wat aan de auto zou mankeren wil ik wel vlot weer op weg geholpen worden...

9534 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 26, 2015 om 09:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo emcede,

Kijk eens goed wat de voorwaarden zijn van die honda assistance of vraag het na bij je dealer.
Jammer dat je al die tijd ook de wegenwacht blijkbaar hebt betaald (?)
Neem tenminste aan dat je de WW bedoelt met ANWB.
Heb ook zo'n Pechhulp bij de auto en al jaren de WW opgezegd.
Eénmaal hulp nodig gehad en prima geholpen.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2015 om 10:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vraag mij af of die hulp van Honda juist na zeven jaar nog wel van toepassing zou zijn. Ik heb dat bij mijn Kia ook, maar die is nog geen zeven.

De afgelopen jaren was dat lidmaatschap van de WW mijns inziens overbodig.

Leg de voorwaarden van hulp eens naast elkaar en ga dat vergelijken.

me
door mein33 - Oct 26, 2015 om 11:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Rij een Volkswagen en heb VW mobiliteitsgarantie, dat werkte prima toen ik er twee jaar geleden onverhoopt gebruik van moest maken. Binnen een half uur werd ik geholpen.
Heb al jaren geen WW service meer, maar ben nog wel lid van de ANWB om van andere diensten gebruik te kunnen maken.
Kijk wel even heel goed in de algemene voorwaarden die Honda heeft om voor hulp in aanmerking te komen en met name naar de eventuele uitsluitingen.
Zijn de voorwaarden goed dan kunt u de WW service gewoon opzeggen, waarom betalen als dat niet nodig blijkt.

emcede
door emcede - Oct 26, 2015 om 12:11
960 Antwoorden / 4 Vragen

De voorwaarden heb ik natuurlijk bekeken. Komt redelijk overeen (hulp onderweg, hulp thuis (ook bij lekke band), beperkte vergoeding leenauto) op details na.

Omdat je er echter pas op het moment dat je deze clubs nodig hebt, achterkomt waar je voor betaalt hebt, ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen en de keuzes die gemaakt zijn.

@Tijger1: ja, ook na 7 jaar geldt die hulp nog. Eerder was dit een extra bij nieuwe auto's maar tegenwoordig geldt dit ook voor oudere Honda's, zolang je de auto maar bij de dealer laat onderhouden.

tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2015 om 12:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, ik heb gelukkig,, even afkloppen, nog nooit gebruik hoeven maken van de Kia hulp.dus ook daar geen ervaring mee.

aurora1
door aurora1 - Oct 26, 2015 om 13:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Honda assistance: klik hier.
U zou eens kunnen kijken in het boekje van de auto wat wanneer dient te gebeuren aan onderhoud/vervanging en of dat redelijk overeenkomt met het door de garage gepleegde onderhoud. En eens bekijken wat het per jaar bij de dealer kost inclusief apk in vergelijking met andere garages waar u misschien heen zou willen.
Vindt u dat alles in orde dan kunt u de wegenwacht/anwb naar mijn mening rustig opzeggen.

ekiem
door ekiem - Oct 26, 2015 om 13:52
676 Antwoorden / 100 Vragen

goedenmiddag,

Heel toevallig ben ik Honda rijder en heb nu via de dealer Honda assistence. Ik moet toegeven dat ik in het begin mijn twijfels had. Maar doordat ik nog nooit gebruik heb gemaakt van mijn lidmaatschap ANWB en deze erg duur vond deze heb beeindigd. En toen dus overgestapt naar Honda assistence en het was na 2 maanden gelijk Bingo !!!! Auto stond in garage met lichten aan, deed niets en was eerlijk gezegd "eigen stomme schuld ".

Mijn ervaring is geweldig goed. Na mijn telefoontje was de ANWB hier binnen een kwartier ter plekke, was lege accu . De boel na gekeken en op weg geholpen.

Had ik dit geweten dan was ik veel eerder overgestapt naar deze Honda assistence. Heb naderhand de voorwaarden gelezen en vind ze prima. Maar ja, bij de ANWB krijg je hun magazine erbij. Ook leuk maar daar deed ik eerlijk gezegd niets mee.

Ekiem

me
door mein33 - Oct 26, 2015 om 18:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=ekiem schreef op maandag 26 okt 2015, 13:52] Maar ja, bij de ANWB krijg je hun magazine erbij. Ook leuk maar daar deed ik eerlijk gezegd niets mee.

Ekiem

Om de "kampioen" te ontvangen moet u lid zijn van de ANWB, u hoeft daarvoor geen wegenwacht abonnement te hebben.
Het lidmaatschap van de ANWB kost € 10,00 per jaar.

emcede
door emcede - Oct 28, 2015 om 08:56
960 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor de reacties. Ik heb contact opgenomen met de ANWB. 1e reactie was dat dergelijke dealerpakketten vaak 'eigen veroorzaakte pech' niet hebben opgenomen, zoals verkeerde brandstof en lekke band. Die stonden nu net wél in de voorwaarden bij Honda. ANWB keek het na en gaf daarna aan dat dit pakket prima was en dat de Wegenwacht overbodig was. Heb dus mijn lidmaatschap omgezet naar het basis-lidmaatschap voor € 15,00 per jaar.

pi
door pieterwolters - Oct 28, 2015 om 10:53
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ekiem schreef op maandag 26 okt 2015, 13:52]goedenmiddag,

Heel toevallig ben ik Honda rijder en heb nu via de dealer Honda assistence. Ik moet toegeven dat ik in het begin mijn twijfels had. Maar doordat ik nog nooit gebruik heb gemaakt van mijn lidmaatschap ANWB en deze erg duur vond deze heb beeindigd. En toen dus overgestapt naar Honda assistence en het was na 2 maanden gelijk Bingo !!!! Auto stond in garage met lichten aan, deed niets en was eerlijk gezegd "eigen stomme schuld ".

Mijn ervaring is geweldig goed. Na mijn telefoontje was de ANWB hier binnen een kwartier ter plekke, was lege accu . De boel na gekeken en op weg geholpen.

Had ik dit geweten dan was ik veel eerder overgestapt naar deze Honda assistence. Heb naderhand de voorwaarden gelezen en vind ze prima. Maar ja, bij de ANWB krijg je hun magazine erbij. Ook leuk maar daar deed ik eerlijk gezegd niets mee.

Ekiem

Ik neem aan dat je bedoelt dat Honda na een kwartier ter plaatse was.

ekiem
door ekiem - Oct 28, 2015 om 13:34
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ja, inderdaad ze waren er binnen het kwartier. Vandaar dat ik uiterst tevreden was. Het is inderdaad een goed pakket.
Schijnt wel zo te zijn dat het per dealer verschilt hoe het pakket is samen gesteld. Ik zit bij Honda en in het pakket zit : woonplaats + nederl+ europa dekking. Dit zou dan bij een andere merkdealer anders kunnen zijn.

Ekiem