Is het mogelijk dat defect OV-chipkaart wordt veroorzaakt door storing bij NS??
Woensdagochtend deed OV-chipkaart (met studentenreisprodukt) van zoonlief wat de kaart moest doen, echter aan het einde van de dag weigerde de kaart. Ok, denk je dan, defect, kan gebeuren, kaart is 3 1/2 jaar oud. Kontakt gezocht met klantenservice NS, zij vertelden mij dat het niet aan de kaart lag maar aan een glasvezelstoring waar men de hele dag mee te maken had gehad! Volgende dag moest de kaart weer zijn werk kunnen doen, maar dit was niet het geval, kaart deed helemaal niks meer! Weer kontakt met klantenservice NS gezocht, storing was voorbij, kaart zou het moeten doen, dan toch misschien defect? Op de vraag of de kaart ook defect kon raken door de storing bij NS, kreeg ik ontkennend antwoord, maar ik vind het te toevallig, nooit wat mee aan de hand met de kaart, er is storing bij NS en kaart raakt defect????? Is het mogelijk dat zo'n defect kan ontstaan door een storing bij NS? NS zit er natuurlijk niet op te wachten dat eventuele defecten op deze manier kunnen ontstaan, maar ik vind het te toevallig en zat er ook niet op te wachten om een nieuwe kaart aan te moeten schaffen a 11 Euro!! Heb defecte kaart nog in bezit, iemand een idee hoe ik er achter kom waarom chip niet meer werkt??
Topantwoord
Topantwoord
Goede middag
Meestal is de antenne gebroken Hou hem eens onder een lamp zodat er doorheen kunt kijken en je ziet een antenne draadje wat waarschijnlijk gebroken is .
Helaas zij dit waardeloze goedkope kaartjes ,die moeten ze ook kwijt . Dit zullen ze uiteraard niet toe geven . Helaas waardeloze rommel,incl het bedrijf wat er achter staat.
Dat ga ik vanavond eens laten bekijken door manlief, ben benieuwd. Kaartjes kosten nog geen euro om te maken, tja, wie wil niet zo'n winstpercentage?
Je moet waarschijnlijk een hele sterke lamp hebben, wij kunnen niets zien in ieder geval!
Topantwoord
Het werkt contactloos, dus een defect aan een NS systeem kan een kaart niet fysiek kapot maken. Het zou anders zijn met een traditionele chipcard: als je daar door een defect een te hoge spanning op zet kan die kapot gaan. Maar daar is hier geen sprake van. Ik denk dat het verhaal van de glasvezelstoring op het moment dat de kaart het niet meer deed puur toeval is.
Bedankt voor de heldere uitleg, dan is het voor mij klaar! De nieuwe kaart is inmiddels al binnen, dus er kan weer gereisd worden!
Topantwoord
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de chipkaart door de storing kapot is gegaan. Dan zou dit bij honderden andere reizigers ook gebeurd moeten zijn. Dat had dan echt wel in de media gestaan. Puur toeval dus volgens mij.
De chip van een pinpas doet het soms ook niet, maar na een paar keer 'poetsen op de mouw' doet hij het dan weer. Dit al geprobeerd?
ja. al geprobeerd, is echt defect!
Topantwoord
Ik neem aan dat het weigeren betrekking had op het in- of uitchecken? Zo ja, zo te lezen (klik hier) had die storing daar helemaal geen betrekking op.
Dus vermoedelijk is die kaart gewoon gesneuveld zonder een verband met die storing.
ja, kon niet in- en uitgecheckt worden, klantenservice NS meldde dat het door storing zou komen, maar kaart deed het dag er op ook niet, zal wel stom toeval zijn dan, maar inmiddels nieuwe kaart binnen, dus kan weer worden gereisd!
Topantwoord
Als de terminal die de kaart leest geen verbinding met het netwerk kan maken door in dit geval een glasvezelstoring kan men niet in of uitchecken maar de terminal is niet defect. Het ligt duidelijk aan de kaart en niet aan de terminal waar de kaart voorgehouden is maar aan de kaart zelf die door het gebruik defect is gegaan dat het op een moment gebeurt dat er een storing in de terminal is is een geval van pech want als die storing er niet was geweest was de kaart alsnog op die dag kapot gegaan. Stom toevallig gebeuren beide dingen op dezelfde dag maar deze dubbele pech is niet aan de terminal te wijten.
Bedankt voor heldere uitleg, stom toeval dus, gelukkig maar zou ik bijna zeggen! Inmiddels al in bezit van nieuwe kaart, dus er kan weer gereisd worden!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer