la
door lannasilva Jun 18, 2006 om 12:33
Auto & vervoer

KILOMETERTELLER RENAULT 19 1992 DOET HET NIET MEER

sinds kort rij ik voor mijn baas in mijn eigen auto. Gisteren viel plotseling tijdens het rijden de snelheidsnaald terug naar 0 en werken zowel de dagteller als de totaalteller niet meer. Het betreft de analoge versie.

Heeft iemand een idee??

358 3 Rapporteer

ro
door ronny530 - Jun 18, 2006 om 15:28
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Goede middag,

Het zou goed kunnen dat de kabel gebroken is of dat het wormwiel in de versnellingsbak (deze zijn vaak van kunststof) versleten is. Wel is het zaak dit probleem snel verholen wordt i.v.m. de km vergoeding.

Succes Ronny.

hell-rider
door hell-rider - Jun 18, 2006 om 16:04
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai lannasilva,

Het zou zomaar kunnen, gezien de leeftijd, dat hij ergens gebroken of zodanig versleten is dat hij niet meer correct kan werken, maar een kleine controle of hij niet alleen maar los is getrild zou ik niet nalaten. Onder het dashboard de dikkere kabel aan de klok en aan de kant normaal gesproken aan de versnellingsbak.

Denk je dat het niet meer de moeite is om te (laten) repareren kijk dan je klimeters die je hebt gereden even na op een goede routeplanner, deze zijn overal te vinden op het internet en dan doe je jezelf in ieder geval niet te kort.

Succes,
Hell-Rider

grindweg
door grindweg - Jun 21, 2006 om 21:50
2308 Antwoorden / 28 Vragen

km teller is niet verplicht bij de apk bv. maar snelheids meter wel. een rep is niet zo duur indedaad meestal de kabel voor hij sneuvelt tikkert hij soms eerst eem poosje.