`Koplamp voor derde maal kapot in 2 jaar
Van mijn auto, diesel uit 2005, is in 2 jaar tijd de linker koplamp 3x doorgebrand. De jaren daarvoor zijn de lampen hooguit 1x vervangen. Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Wat voor lampen (merk en type) gebruik je? Daar zit nl. nogal veel verschil in.
jorisw schreef op woensdag 2 mei 2012, 10:21: Wat voor lampen (merk en type) gebruik je? Daar zit nl. nogal veel verschil in.
Geen idee, zijn er door de dealer ingezet. Rechts levert geen probleem op, dus ik zie even niet in wat het type lamp hier mee te maken heeft
winterman schreef op woensdag 2 mei 2012, 10:47: Vocht. slecht contact en sluiting.
harde wind, vrieskou en hoge luchtdruk
Ik zie in geen van jouw opties een reden waarom een lamp door zou branden. Sluiting zou wel een zekering doen smelten
pavoordf schreef op woensdag 2 mei 2012, 10:24: [
Geen idee, zijn er door de dealer ingezet. Rechts levert geen probleem op, dus ik zie even niet in wat het type lamp hier mee te maken heeft
De dealer zou er dus slechte kwaliteit lampen in kunnen zetten.
Daarnaast kan je lekker bijdehand doen, maar door vocht en corrosie kan het contact van je lamp slecht zijn. Hoeven je zekeringen nog niet door te branden, maar krijgt die lamp het wel zwaarder voor zijn kiezen.
Als je nu eerst eens in die koplamp gaat kijken wat er in zit, wordt je misschien iets wijzer.
winterman schreef op woensdag 2 mei 2012, 11:15:
De dealer zou er dus slechte kwaliteit lampen in kunnen zetten.
Daarnaast kan je lekker bijdehand doen, maar door vocht en corrosie kan het contact van je lamp slecht zijn. Hoeven je zekeringen nog niet door te branden, maar krijgt die lamp het wel zwaarder voor zijn kiezen.
Als je nu eerst eens in die koplamp gaat kijken wat er in zit, wordt je misschien iets wijzer.
Ik hoef niet in de lamp te gaan kijken, want die heb ik de derde keer zelf vervangen (alleen links, want ik had maar 1 reservelamp). En vertel dan maar eens hoe corrosie het mijn lamp zwaar kan maken. Weerstand in Contactblok achter op de lamp zou hoger kunnen zijn, waardoor een serieweerstand ontstaat. Hierdoor wordt de stroom in de lamp lager (minder licht) en kan mogelijk het contactblok warm worden.
Het type lamp kan heel wat uitmaken.
In de 10 jaar dat ik mijn auto nu heb, heb ik al verschillende soorten van Philips erin gehad. (H1)
Bij de Philips Vision Plus H1 ging er elke 3 of 4 maand wel 1 kapot, dan weer rechts, dan weer links.
Heb er ook goedkope H1 lampen in gehad, die gingen om de 2 maand kapot.
Een aantal jaren geleden heb ik er toen Philips NightGuide met dubbele levensduur in gedaan en de eerste die ging pas kapot na 3 jaar.
Heb er vervolgens verleden jaar Philips X-treme Vision H1 in gedaan en die doen het nog steeds.
Heb verder geen ervaring met andere merken, maar het is wel een feit dat lampen die beloven dat ze meer licht op de weg geven dan standaard lampen minder lang meegaan.
Ook het type auto kan nog meespelen, bij Opel bijvoorbeeld gingen H7 lampen heel gauw kapot en ook Peugeot heeft veel problemen met het te snel kapot gaan van lampen, dit heeft te maken met het te heet worden van de lamp in de behuizing (te weinig koeling)
pavoordf schreef op woensdag 2 mei 2012, 11:23:
Ik hoef niet in de lamp te gaan kijken, want die heb ik de derde keer zelf vervangen (alleen links, want ik had maar 1 reservelamp).
Dus eerst weet je niet wat de dealer er in zet en nu doe je het ineens weer zelf. Dan zou je dus merk en type wel moeten weten, maar ik denk dat ik het probleem al weet. Je rijdt in een diesel.
dirck schreef op woensdag 2 mei 2012, 11:43: Het type lamp kan heel wat uitmaken.
In de 10 jaar dat ik mijn auto nu heb, heb ik al verschillende soorten van Philips erin gehad. (H1)
Bij de Philips Vision Plus H1 ging er elke 3 of 4 maand wel 1 kapot, dan weer rechts, dan weer links.
Heb er ook goedkope H1 lampen in gehad, die gingen om de 2 maand kapot.
Een aantal jaren geleden heb ik er toen Philips NightGuide met dubbele levensduur in gedaan en de eerste die ging pas kapot na 3 jaar.
Heb er vervolgens verleden jaar Philips X-treme Vision H1 in gedaan en die doen het nog steeds.
Heb verder geen ervaring met andere merken, maar het is wel een feit dat lampen die beloven dat ze meer licht op de weg geven dan standaard lampen minder lang meegaan.
Ook het type auto kan nog meespelen, bij Opel bijvoorbeeld gingen H7 lampen heel gauw kapot en ook Peugeot heeft veel problemen met het te snel kapot gaan van lampen, dit heeft te maken met het te heet worden van de lamp in de behuizing (te weinig koeling)
Ik zal de NightGuide is proberen. Blijft overigens het probleem dat links er telkens uitgaat. Er zit geen verschil in de behuizing links en rechts, dus er is geen verschil in koeling. Wel zit links de accu achter de lampbehuizing, maar dat geeft alleen een probleem met het vervangen van de lamp
winterman schreef op woensdag 2 mei 2012, 11:52:pavoordf schreef op woensdag 2 mei 2012, 11:23:
Ik hoef niet in de lamp te gaan kijken, want die heb ik de derde keer zelf vervangen (alleen links, want ik had maar 1 reservelamp).
Dus eerst weet je niet wat de dealer er in zet en nu doe je het ineens weer zelf. Dan zou je dus merk en type wel moeten weten, maar ik denk dat ik het probleem al weet. Je rijdt in een diesel.
De lampen die kapot zijn gegaan, zijn er door de dealer ingezet. De lamp die ikzelf heb vervangen, zit er net 2 dagen in en is nog niet kapot. Maar goed, het komt nu doordat het een diesel is. Ik zou zeggen verklaar je nader
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer