ma
door mactoo.nl May 28, 2013 om 10:35
Auto & vervoer

Lekkage Mini

Mini met lekkage en wij komen er na herhaalde pogingen niet uit met de garage Jan de Jong. Wij hebben nog zo'n 17 maanden garantie op de Mini Next die wij in dec 2012 hebben aangeschaft maar ze onderkennen het probleem gewoon. Nu willen wij gewoon ons geld terug omdat ze het probleem niet kunnen oplossen vinden wij en geen deugdelijk product hebben geleverd. Typisch een geval voor de Belbus dus.
Met vriendelijke groet,

Arjan Fakkeldij en Sandrina Meier

1539 7 Rapporteer

me
door mein33 - May 28, 2013 om 11:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Heeft uw dealer of uzelf al eens contact opgenomen met de importeur hierover.
De importeur heeft, als de dealer een probleem niet naar tevredenheid kan oplossen, ook een serviceplicht.

ma
door mactoo.nl - May 28, 2013 om 11:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste meneer of mevr, Mein 33 ik ben hier al met de Importeur in overleg maar zij verschuilen zich ook weer achter allerlei mooiweer praatjes.

ma
door mactoo.nl - May 28, 2013 om 11:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte Mein33,
Wij zijn hier al mee bezig en in overleg met de importeur maar ook die geeft niet thuis.

zoekster
door zoekster - May 28, 2013 om 12:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U moet sowieso bij de verkoper zijn, daar heeft u de overeenkomst mee.

Het hangt er helemaal vanaf hoe groot het defect aan de auto is of u de overeenkomst zult kunnen ontbinden. U kunt ook nog om een vervangende mini verzoeken. Of als het gebrek niet zo groot is een schadebedrag berekenen en dat eisen.

Als u de overeenkomst wilt ontbinden zult u eerst per aangetekende brief een ingebrekestelling moeten sturen waarin u een termijn stelt waarin u het probleem opgelost wilt zien en dat u na die termijn de overeenkomst zult ontbinden.
Neem contact op met het juridisch loket 0900 8020 en leg precies uit wat er mis is met de auto, dan helpen zij u wel verder.

Voor de belbus moet u hier niet zijn, maar schrijf naar

Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum, mail naar belbus@vara.nl of stuur een tweet naar @BelbusVARA.

Maar bedenk eens hoeveel mensen hun probleem nu juist uitermate geschikt vinden voor de belbus en Kassa kan maar 1 geval per week behandelen.....

Als u een rechtsbijstandverzekering heeft kunt u die inschakelen.

zoekster
door zoekster - May 28, 2013 om 12:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bovendien heeft Kassa een zomerstop, dus laat dat maar zitten, het beste is nu meteen te handelen.

pe
door pegasuss - May 28, 2013 om 12:33
36 Antwoorden / 12 Vragen

Beste mactoo,

Probeer het eens op:
www.newminclub.nl daar is een forum en misschien willen de Mini gebruikers je daar wel helpen.
Daar staat ook veel over lekkage en misschien hebben ze daar ook manieren om het te verhelpen.

grindweg
door grindweg - May 28, 2013 om 20:22
2308 Antwoorden / 28 Vragen

wat voor lekage?
u bent niet erg mededeelzaam tav van uw probleem .
gedraag u netjes voor de mensen die er hun vrijetijd aan geven om u te helpen.