ki
door kinnie Mar 26, 2013 om 11:39
Auto & vervoer

Les pakket of losse lessen?

Mijn zoon is 17 jaar en wil binnenkort autorijlessen gaan volgen. Ik weet eigenlijk niet wat we voor hem moeten kiezen: een pakket rijlessen of gewoon losse rijlessen. Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips? Alvast hartelijk dank!

4382 4 Rapporteer

sw
door swat1500 - Mar 26, 2013 om 11:51
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt eraan of u kiest voor een gerenommeerd bedrijf of niet. Betreft het een betrouwbaar bedrijf (ervaringen van anderen zoeken!) dan loopt u met een pakket niet zoveel risico.
Anderzijds als u 20 lessen betaald en de rijschoolhouder komt niet meer opdagen of gaat failliet na de 2e les dan moet u maar zien of u het geld van de resterende 18 lessen nog maar terug krijgt of uw zoon wordt ernstig ziek (niet te hopen natuurlijk) of moet voor zijn studie langere tijd naar het buitenland ook dan bent u misschien het geld kwijt.
Daarnaast wat is de besparing? Een pakket rijlessen + examen garandeert nog geen rijbewijs.

lottesanne
door lottesanne - Mar 26, 2013 om 12:17
438 Antwoorden / 47 Vragen

Ook al neem je een pakket af, je moet er van uitgaan dat je daarna nog waarschijnlijk toch nog lessen moet bijkopen. Maar het pakket is zonder meer goedkoper. Let wel op dat je zoon zich aanmeld bij een gerenommeerde rijschool, en niet bij die cowboys. Kassa had een item hierover afgelopen zaterdag.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 26, 2013 om 20:42
2189 Antwoorden / 14 Vragen

www.cbr.nl en vul je eigen regio in en je vind de goede en matige rijscholen.

Meestal hebben de 3 beste nauwelijks tijd en ruimte en moet je veel tijd wachten.
Verder zijn die meestal flink aan de prijs.
Maar de nr 6 t/m 10 zijn nauwelijks minder maar wel vaak met leuke aanbiedingen.
Ze concurreren met de onderste dus daar vind je meestal redelijke prijs/kwaliteit verhouding en online vind je hun website en aanbiedingen....

Ik heb zelf ook nu de keuze;
De Nr 1 t/m 3 vragen voor 30 les + examen tenminste €1800,- of meer.
De Nr 6 is maar €1415,- en daar zit zelfs nog theorie ook bij ...
Dus ik kies, Ruim €2000,- voor Theorie en Praktijk bij mooie BMW of goedkope Fiat met
bijbehorende prijzen....
Zelfs als je 40 lessen neemt ben je nog steeds voordeliger dan die Toppers waar iedereen alles voor betaalde...

Suc6.... en neem eerst 1 proefles.
De Leraar en leerling moet ook klikken en elkaar liggen.
Vooral pubers van 16½, dat is ongeacht hoe goed een leraar is soms extreem lastig!
Mijn zoon kreeg ook een andere instructeur omdat het niet klikte dus het kan en mag!

valerius-2
door valerius-2 - Mar 26, 2013 om 23:50
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Losse eerst maar ens bekijken of het snel bij hem over komt en dan pas de beslissing nemen voor een pakket. Maar het nadeel daarvan is als het niet klikt dan zit u er wel aan vast.