Jo
door John Vink Sep 26, 2017 om 12:31
Auto & vervoer

MIO 8670 geeft geen mobiele flitspalen (live tmc)

Ik heb enige tijd geleden een MIO 8670 gekocht met live tmc. Ben al 3 maanden bezig met MIO over dit onderwerp.

Mobiele flitspalen (onderdeel van live tmc), worden niet weergegeven in deze nieuw gekochte MIO. Mijn oude mio doet dit echter wel.

Praktijk is dus dat 1x per 3 maanden een update wordt uitgevoerd, en dat ik nu telkens in de auto op veel plekken (waar mogelijkerwijs een mobiele flitser staat) een signaal krijg. (Staan er dus niet maar zouden er eventueel kunnen staan).

Bij aankoop stond vermeld live tmc.

Door wijziging van kaartleverancier is dit probleem ontstaan. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Navraag bij MIO geeft mij het volgende antwoord:

Geachte heer Vink,

Ik heb aan een van onze product experts nogmaals gevraagd om het even toe te lichten, hieronder is haar antwoord:

On ranges released before 2014, our safety camera data was provided by Road Pilot and delivered in monthly subscriptions via MMD. On certain SKUs in the Netherlands, we also offered the ‘Live TMC’ service which was in addition to the standard TMC and safety camera data. The Live TMC feature gave customers an enhanced traffic services which included safety cameras – so essentially, customers had two safety camera databases, the one provided by Road Pilot and the one provided by Live TMC.

We have since changed this, and we no longer offer the enhanced Live TMC and the safety cameras are now provided by TomTom. The TomTom safety camera data is delivered with the map update, so the camera database is updated 4 times a year – once you install a map update, you install the latest safety camera database as these are embedded in the maps.

For mobile safety cameras, the camera ‘hot spot’ is what the device will alert you to and not the actual location of the mobile camera – as mobile cameras move, there will be times when you are alerted to a potential hot spot, but on that day the camera won''t be in that specific location. As these cameras move locations, the device doesn’t know where a camera is on any given day, hence why the ‘hot spot’ is covered in the map data. If there are instances where you are being alerted to a location which is no longer used for a mobile camera site, then we can amend the data accordingly.

Het komt er dus op neer dat de mobiele veiligheidscamera''s telkens worden vernieuwd bij een nieuwe kaartupdate, omdat deze door TomTom hierbij geleverd worden. Het kan dus inderdaad zo zijn dat u op bepaalde plaatsen een melding krijgt van een mobiele veiligheidscamera, terwijl deze er op dat moment niet staat. Het toestel weet namelijk niet waar deze camera''s op welk specifiek moment staan.

1812 7 Rapporteer

costnix
door costnix - Sep 26, 2017 om 12:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als u zich nou eens aan de geldende maximum snelheid houdt! En..... schakel uw cruisecontrol in en stel die op 5 km/h lager in dan de geldende maximum snelheid. Probleem opgelost!

Paola Castor
door Paola Castor Sep 28, 2017 om 02:26
66 Antwoorden / 1 Vragen

Het beste stuurlui aan wal antwoord: zedenprediking!

ti
door tilpend Sep 28, 2017 om 06:56
134 Antwoorden / 0 Vragen

En overal hetzelfde antwoord plaatsen is geen zedenprediking?
Ben het volledige met Costnix en de anderen eens: gewoon aan de maximum snelheid houden en dat is veiliger voor iedereen en ook nog eens beter voor het milieu.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2017 om 09:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tjilpend.

Af en toe slaat het @PC oftewel @1953 in de bol.:-))

costnix
door costnix Sep 28, 2017 om 10:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hoeveelste vermomming is dit van onze huistrol?

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2017 om 10:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hij zal wel een dagje verlof hebben.

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2017 om 12:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon niet te hard rijden dan kunt u naar alle mobiele flitsers, of ze er nu zijn of niet, vriendelijk zwaaien.

Paola Castor
door Paola Castor Sep 28, 2017 om 02:26
66 Antwoorden / 1 Vragen

Het beste stuurlui aan wal antwoord: zedenprediking!

costnix
door costnix Sep 28, 2017 om 10:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik lach me altijd rot tijdens programma’s als “Stop! Politie” als er weer ens iemand te voet naar huis toe moet omdat deze meer dan 50 km/h te hard rijdt. Geen zedenprekering maar leedvermaak van het zuiverste water  :-D

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2017 om 10:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@costnix. Ik vind de politie in dat programma nog altijd erg soepel. Te soepel.

ge
door george321 - Sep 26, 2017 om 12:39
390 Antwoorden / 1 Vragen

Vertrek gewoon op tijd en overlaadt je agenda niet. Enne, je kan zomaar door een politieauto in burger (videoauto) gesnaaid worden.

Paola Castor
door Paola Castor Sep 28, 2017 om 02:26
66 Antwoorden / 1 Vragen

Het beste stuurlui aan wal antwoord: zedenprediking!

ge
door george321 Sep 28, 2017 om 10:24
390 Antwoorden / 1 Vragen

Paola, zeker lid van een bepaald partij?

kv
door kvjapio - Sep 26, 2017 om 12:47
281 Antwoorden / Vragen

Zelf uw snelheidsmeter in de gaten houden scheelt hopen aan negatieve energie en lost uw probleem in één keer op.

Paola Castor
door Paola Castor Sep 28, 2017 om 02:26
66 Antwoorden / 1 Vragen

Het beste stuurlui aan wal antwoord: zedenprediking!

costnix
door costnix Sep 28, 2017 om 10:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@paola_castor: Uw plaat blijft hangen!

jo
door jorisw - Sep 26, 2017 om 13:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Stond in de verkoopdocumentatie dat mobiele flitspalen worden ondersteund? Het feit dat live TMC deze informatie mogelijk bevat wil nog niet zeggen dat ieder apparaat het ook weergeeft.

ne
door neodutchio - Sep 26, 2017 om 13:53
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Tmc geeft o.a. verkeersinformatie door. Dit wordt gekoppeld aan verkeersinformatie die via een externe antenne of de radio wordt weergegeven. Maar hoe denkt u dat mobiele flitscontroles worden weergegeven? Als de politie niet naar buiten brengt waar ze gaan staan kan een tmc dat ook niet opvangen. Enkel de informatie die tmc doorgeeft kan gekoppeld worden.
Nu geeft Mio al aan geen live tmc te hebben, dus hoe kan er uberhaupt dan up to date info binnenkomen?

Overigens is er geen enkel apparaat die kan weergeven waar er een mobile flitser staat. Simpelweg doordat radarverklikkers niet zijn toegestaan. U krijgt dus te zien waar er mogelijk een flitser is. Beter is om gewoon niet te hard te rijden, hoeft u ook niet af te remmen bij een mogelijke hotspot, hoeven de bestuurders achter u ook niet te schrikken en harder te rijden en ontstaan er ook minder files.

rembrantd
door rembrantd - Sep 26, 2017 om 16:57
116 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vind het antwoord van mio wel duidelijk. Ze doen wel aan files maar de flitsers zijn niet up-to-date.
Ik doe dat met flitsnav op mijn telefoon, werkt perfect in Nederland en België.

costnix
door costnix Sep 28, 2017 om 10:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dat is in Frankrijk verboden.