an
door anstonnie Apr 24, 2010 om 14:29
Auto & vervoer

Navigatie voor op de fiets

Wie kan mijn een goed advies geven over een navigatie voor op de fiets

1248 8 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Apr 24, 2010 om 14:45
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik weet niet of je dit bedoelt, maar vroeger zag ik wel eens fietsenden met een kaart op een houder aan het stuur gemonteerd. Is wel erg ouderwets en praat niet. Wat stel je je erbij voor? Iets met een guide-stem in je oor? Misschien is het een gat in de markt.

richard83
door richard83 - Apr 24, 2010 om 14:57
386 Antwoorden / 28 Vragen

Hier word uitgelegt wat een fiets naviagatie is!

Hier de Link: Fiets navigatie

druifje01
door druifje01 - Apr 24, 2010 om 15:21
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Gôh, wat er zo al niet bestaat! Nooit van gehoord. Maar, interessant.

wolfenjong
door wolfenjong - Apr 24, 2010 om 17:43
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Volgens de Consumentenbond zijn de Garmin fietsnavigatie
apparaten het beste.
Niet te duur en toch goed is de Garmin E Trex vista HCX op internet te koop voor ongeveer 190,- euro.

Succes er mee.

pi
door pietenc - Apr 24, 2010 om 21:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik een Nuvi550 van Garmin. Die kun je gebruiken voor fietsen en voor de auto. Ik heb hem nu 2 jaar in gebruik. Hij bevalt mij uitstekend, goede fietskaarten, simpel in gebruik. Werkt in principe het zelfde als een gewoon navigatiesysteem maar deze heeft veel extra op[ties. Ook oa prima te gebruiken om te geocachen! (zie geocaching.nl

=anstonnie schreef op zaterdag 24 apr 2010, 14:29: Wie kan mijn een goed advies geven over een navigatie voor op de fiets

ro
door ronronron - Apr 24, 2010 om 21:48
3 Antwoorden / 2 Vragen

Toevallig staat in het AD van vandaag een artikel over fietsnavigatie, Is vast na te bestellen of online te bezien.

stoppel
door stoppel - Oct 20, 2010 om 10:33
6 Antwoorden / 0 Vragen

Garmin 705 en binnekort komt de garmin 800 (opvolger vam 705) op de markt.
Dat zijn topline apparaten en die dingen meten alles en geven op een scherm de navigatie.

Uiteraard moet je dan wel een route inladen. Deze apparaten zijn overigens niet goedkoop

jscholtes
door jscholtes - Oct 20, 2010 om 11:09
777 Antwoorden / 31 Vragen

Nederland is bezaaid met fietsknooppunt routes. Aan een lijstje met cijfers van de knooppunten die je gaat bezoeken heb je in basis dan voldoende. Een gemiddelde fietsroute kaart kost € 2,- een overzichtskaart €5,-. Je kunt veel kaarten kopen voordat je het bedrag van een navigatiesysteem bereikt hebt.

Overigens heb ik getracht met navigatie op mijn fiets te werken. Helaas bleek deze (TomTom) hier minder geschikt voor. Fietsroutes kent ie niet en snelheden beneden de 40km kunnen niet ingesteld worden. 40 km haal ik wel, maar dan in 2,5 uur.....;-)