supersplid
door supersplid Sep 10, 2017 om 11:35
Auto & vervoer

Niet thuis bericht GLS

Op 09/09/2017 een bericht van GLS in de brievenbus ontvangen met de mededeling dat ze me niet thuis hadden getroffen op 08/09/2017 voor het bezorgen van een zending .
Door de bezorger op het formuliertje aangevinkt "Op www.gls-info.nl kunt u binnen 5 werkdagen (ma-vr) kiezen hoe en wanneer u de zending geleverd wilt hebben".
Omdat ik toch wel benieuwd was naar de aard van de zending (ik verwacht namelijk niets speciaals via GLS) naar de site gegaan en track-and-trace geprobeerd . Tot mijn niet geringe verbazing krijg ik de mededeling dat de zending op 08/09/2017 zou zijn afgeleverd , inclusief de naam van degene die volgens GLS getekend heeft .Het gebruik van het klachtenformulier/vragenformulier op hun site levert ook geen resultaat op , behalve de mededeling dat er tijdens het verzenden (van het bericht) iets fout zou zijn gegaan .
Ben uiteraard van plan om met GLS te gaan bellen op hun nummer 0900 - 111 66 60 , maar ik vraag mij in alle gemoedsrust af wat hier aan de hand is . En , het belangrijkste van alles voor mij , : kan dit zo maar ? in het systeem invoeren dat er getekend zou zijn door iemand waarvan de naam mij volledig onbekend is zonder vermelding van een (woon)adres van de ondertekenaar ?

9416 5 Rapporteer

getty
door getty - Sep 10, 2017 om 11:40
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wacht nou eerst even af tot alles morgen, de eerste werkdag na de aanbieding, is bijgewerkt in de systemen.
Mogelijk betekent het dat de bezorger heeft afgetekend dat hij het pakje weer heeft meegenomen.

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2017 om 11:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u helemaal niets verwacht, dus niet ergens iets besteld hebt, ook de huisgenoten niet?, waarom zou u daar dan verder achterheen trekken?

En de vermelding van de naam die getekend heeft voor ontvangst? Wonderlijk.

ti
door tilpend - Sep 10, 2017 om 13:43
134 Antwoorden / 0 Vragen

Woont u in een flat/appartementengebouw? Misschien is het briefje wel in de verkeerde brievenbus gedaan.

sw
door swat1500 - Sep 10, 2017 om 20:55
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Als u niets verwachtte dan is het briefje kennelijk in de verkeerde brievenbus gegooid. Pakketjes worden wel vaker bij buren afgegeven. Dat is ook toegestaan tenzij de verzender anders heeft aangegeven. U kon op het kaartje we zien wie de afzender was?
Zolang een aan u gericht pakket niet u persoonlijk  in handen is gesteld wordt het als niet ontvangen beschouwd. Het risico voor afgeven bij de buren ligt bij de verzender en niet bij de ontvanger.

diumenge
door diumenge - Sep 10, 2017 om 21:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kan dit zomaar? Dat blijkt wel hè?

Kennelijk was het pakketje helemaal niet voor u, maar dat zult u morgen wel horen als u in alle gemoedsrust er een telefoontje aan waagt.