Pa
door Patrick1970 Sep 21, 2016 om 18:22
Auto & vervoer

Onbeschoft gedrag telefoniste DPD

Voor mijn werk worden er regelmatig pakketten bezorgt op mijn privé adres.

Nu wil het geval dat er door een klant een pakket is verstuurd via

(D)omme (P)akket (D)ienst.

Op zich denk je ok dat kan ,echter ze kwamen op een moment aan de deur dat er net even niemand thuis is.

Geen probleem dacht ik en belde naar de DPD , ik kreeg een telefoniste aan de draad en die zei tegen me dat ik met het 14 cijferige nummer zo kon kijken wanneer het weer aangeboden zou worden.

Nou zei ik dat zou mooi zijn, maar ik heb alleen maar 2 briefjes van uw bezorger gekregen met daarop iets gekrabbeld ,wat totaal niet te lezen is,
leek wel chinees!!

Geen probleem zei ze en vroeg wat mijn postcode was, deze gegeven en ze zei het word morgen nog een keer opnieuw aangeboden.

Ik was tevreden op dat moment,echter vandaag is de hele dag hier iemand aanwezig geweest om het pakket in ontvangst te nemen.

Maar al wat er bezorgt werd was helemaal niets!!!!!

weer gebeld naar DPD.

nu zei de telefoniste ik kan hier niets mee en het pakket ligt bij parts.nl

Ik zeg dat is mooi ...geregeld je wilt iets laten bezorgen ,maar je moet het zelf ophalen.

mijn vrouw naar parts.nl daar aangekomen bleek het daar ook NIET te liggen en nu???

zelfs de eigenaar van de onderdelenshop vond het raar, dat er niets bij hem lag.
wat hij nog veel vreemder vond ,was dat de bezorger het formulier onvolledig ingevuld door de bus heeft gedaan ,er zou op zijn minst een Track/Trace nummer ingevuld moeten zijn.

2542 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2016 om 18:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar weer bellen.
De klant heeft bij de verzending toch een Track&Trace code gekregen? Even navragen.

Topantwoord

Be
door Ben22 - Sep 21, 2016 om 18:42
57 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb geen antwoord op uw vraag, maar het zou niet het eerste pakje zijn wat bij DPD is zoekgeraakt.. In mijn postcode gebied is het dusdanig dat ik geen aankopen meer doe bij webshops die met deze pakketdienst werken.

Wellicht hebt u de telefoniste van de klantenservice van DPD gesproken nadat ze mij aan de lijn had gehad..

Succes.

Ben

ha
door halex - Sep 21, 2016 om 20:10
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Eigenlijk stelt u een zakelijke vraag op een consumentenforum? En eigenlijk is uw klant opdrachtgever van DPD? En eigenlijk heeft DPD helemaal niets met u te maken?
Klopt mijn korte samenvatting eigenlijk een beetje?

Pa
door Patrick1970 Sep 21, 2016 om 23:49
Antwoorden / 1 Vragen

nee die klopt niet. ik ben de consument, en via mijn werkgever is er het e.e.a. besteld. dit word verstuurd via dpd na mijn adres.

tijger1
door tijger1 Sep 21, 2016 om 23:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De opdrachtgever moet klagen. Niet u.

ha
door halex Sep 22, 2016 om 07:07
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Het pakket is toch voor uw werkgever? Dat is een ondernemer, dus zakelijk.

gerbera
door gerbera Sep 22, 2016 om 11:35
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Halex, ff goed lezen, bestelling is door TS via de werkgever gedaan. Dit gebeurt wel vaker (collective inkoop) zodat je korting krijgt op het bestelde. Het pakket moet door de verzender naar het adres van TS gezonden worden. Is dus niet zakelijk.

ha
door halex Sep 22, 2016 om 21:17
1374 Antwoorden / 4 Vragen

@Gerbera: "Voor mijn werk worden er regelmatig pakketten bezorgt op mijn privé adres." Ik weet niet hoe ik dit anders moet lezen, maar als er staat 'voor mijn werkgever' lees ik niet 'via mijn werkgever omzeil ik de btw voor mijn aankopen'. Maar kan aan mij liggen.

newmikey
door newmikey - Sep 22, 2016 om 08:23
830 Antwoorden / 0 Vragen

De enige die als onbeschof uit dit verhaal komt bent u zelf als de puntjes in "ik zeg dat is mooi ... geregeld" tenminste betekenen wat ik denk dat ze betekenen.

En wat is nu de (zakelijke) vraag? Niet tevreden met een leverancier? Gebruik een ander.

ronaldvw
door ronaldvw - Sep 22, 2016 om 08:36
19 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is hier nou onbeschoft? Ik zie het niet.