ja
door janet54 Oct 7, 2010 om 15:21
Auto & vervoer

Ov studenten rampkaart

De ov studentenkaart van mijn zoon is kapot, uiterlijk lijkt er niets aan te mankeren maar hij werkt niet meer.
Hij heeft een aantal telefoontjes gedaan en de conclusie er moet een nieuwe aangevraagd worden het formulier wordt binnen een week toegestuurd, nu 1 1/2 week verder nog geen formulier. De hr. die het formulier toe zou zenden raadde mijn zoon aan gewoon met de kaart te reizen en aan te geven bij controle dat deze kapot is. Gisteren heeft hij tijdens controle een boete gekregen voor het ontbreken van een geldig vervoersbewijs. Hij moet nu kaartjes gaan kopen en deze declareren. De kosten zijn circa 150 euro per week en het kan 4 tot 6 weken duren voor hij een nieuwe kaart heeft. Hij krijgt 300 studiefinanciering en kan dit dus niet betalen en ik ook niet. Is er iemand die een andere manier weet om sneller een ov vervoersbewijs te krijgen zo dat hij weer vrij kan reizen?

979 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 9, 2010 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals u misschien gelezen heeft, heb ik op 8 oktober ook een vraag gesteld over mijn defecte ov-jaarkaart. Nu lees ik dat uw zoon de kaartjes kan declareren en vraag ik mij heel erg af waar dat kan? Want ik heb begrepen dat de kosten die gemaakt worden voordat er een vervangende kaart geleverd is, niet vergoed worden. Het zou natuurlijk heel erg mooi zijn als dit wel zou kunnen, aangezien het reizen naar mijn studie net als bij uw zoon erg duur is, en je bijna gedwongen wordt op deze manier om zwart te rijden!
Vriendelijke groeten

ve
door verwijderd - Oct 9, 2010 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb afgelopen vrijdag rover de reizers vereniging gebeld en het laatste nieuws was, als de kaart niet zichtbaar beschadigd is dan worden de gemaakte reiskosten vergoed. Misschien is het verstandig om kontakt te houden en zoveel mogelijk gedupeerde te verenigen voor als het mogelijk toch niet vergoed wordt. Als het nodig mocht zijn dan stap ik desnoods naar de rechter toe want ik vind dit zoooo oneerlijk. De kaart is uiterlijk niets aan te zien maar werkt gewoon niet, het is een ondeugdelijk product nu moet hij de kaart opsturen om een nieuwe te krijgen maar wie garandeert dat hij ongeschonden aankomt? Bij TNT gaat de post overlopende banden door stempelmachines en weet ik wat meer, bepaald geen garantie dat de kaart daar heelhuids door komt. Je zou toch verwachten dat je de kaart gewoon om kunt ruilen als de nieuwe klaar ligt op het afhaal punt.
Hoe lang is het geleden dat je de nieuwe kaart hebt aangevraagd? MIjn zoon heeft al 12 dagen moeten wachten op enkel het formulier om aan te vragen.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2010 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog even gezocht op internet en het volgende gevonden:

http://www.studentenov-chipkaart.nl/Upload/(OV_neemt_declaraties_SOVC_onder_de_loep_PB_d1_0_100910_2.pdf

http://www.studentenov-chipkaart.nl/Upload/LSVb%20en%20vervoersbedrijven%20pakken%20SOVCklachten%20aan_PEB%20voor%20website_100927.pdf

ve
door verwijderd - Oct 11, 2010 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

laat u zoon een brief (Bevestiging) vragen waar in staat dat de kaart defect is en er een nieuwe is aangevraagd met deze brief en de ov chipkaart kan hij gewoon reizen bij connexxion doen ze er dan niet moeilijk over en hij mag ook reizen met een roze strippenkaart in combinatie met zijn ov chipkaart

ve
door verwijderd - Oct 12, 2010 om 08:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor je reactie. Ik heb begrepen als hij de oude kaart niet opstuurt dan komt er geen nieuwe omdat er dan nog een kaart op zijn naam staat.
De kaart is momenteel al teruggestuurt het is nu wachten op de nieuwe en ondertussen treinkaartjes kopen á 23,70 per dag dat loopt lekker op en kun je als student beslist niet voorschieten.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2010 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dochter heeft gebeld naar Duo en Connexion maar een brief waarop je mag reizen wordt niet meer verstrekt.

Dit zou alleen in het begin van het studiejaar gebeurd zijn toen veel eerste jaars een defecte kaart toegestuurd hebben gekregen.

Als u weet waar toch nog zo'n brief/bewijs te krijgen is houden wij ons graag aanbevolen voor deze supertip. We zouden daar heel blij mee zijn!

Vriendelijke groeten

ve
door verwijderd - Oct 14, 2010 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben onderstaande email ontvangen######Beste student,

Wij hebben jouw aanvraag voor een vervangende Studenten OV-chipkaart ontvangen en nemen je aanvraag in behandeling. Je ontvangt binnen drie weken je Studenten OV-chipkaart.

De Studenten OV-chipkaart wordt gestuurd naar het adres dat je op het aanvraagformulier hebt aangegeven:

[edit - naw-gegevens verwijderd door door redactie]

Let op! Je kunt het bezorgadres van je Studenten OV-chipkaart nu niet meer wijzigen.
De kaart wordt altijd gestuurd naar bovenstaand adres. Houd dit dus goed in de gaten.

Mocht je in de toekomst verhuizen, geef dan je adreswijziging niet alleen door aan Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) via www.duo.nl maar ook aan de Klantenservice OV-chipkaart via www.ov-chipkaart.nl (formulier of persoonlijk account 'Mijn OV-chipkaart').
Daarmee zorg je ervoor dat een eventuele vervangende kaart altijd naar een actueel adres kan worden gestuurd als je je Studenten OV-chipkaart verliest.

Meer informatie
Meer informatie over de Studenten OV-chipkaart staat op www.studentenov-chipkaart.nl.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Studenten OV-chipkaart ###########

3 weken verwerkingstijd terwijl er belooft is dat het naar 2 weken zou gaan en er wordt met geen woord gerept over terugkrijgen van gemaakte reiskosten.