hw
door hwichers Nov 14, 2020 om 10:55
Auto & vervoer
Renault Captur nieuw met veel sotware/airco problemen

Mijn nieuwe Renault Captur kampt vanaf het begin (10-4-2020) met veel software/airco problemen. Nu, ruim 7 maanden en veel garagebezoeken later, zijn nog lang niet alle problemen opgelost. Problemen die er nog steeds zijn: Instellingen die zichzelf resetten, gegevens die ongevraagd worden gewist, airco die zichzelf inschakelt en veelvuldig foutieve meldingen bandendruksysteem. Enkele andere instellingen lijken verbeterd te zijn na updates en het zwart worden van het multimedia scherm en uitvallen a.c.c. kon men niet duiden en is afwachten of het vaker gebeurt. Tijdens de garagebezoeken zegt men meerdere updates te hebben uitgevoerd. Ook zouden de aircopomp en de radio module o.i.d. zijn vervangen. Ik heb nog geen 5000 km gereden en al tussen de 20 en 30 keer de instellingen moeten vernieuwen en zijn evenveel keren gegevens ongevraagd gewist. In veel revieuws (o.a. Autozine forum Renault Captur en Autoweek) wordt melding gemaakt van dezelfde problemen. Feit is dat ik kort na de levering al melding heb gemaakt van deze problemen. Ook bij de "leen"Capturs heb ik dezelfde problemen vastgesteld. De dealer erkende het probleem, maar met een update zouden de problemen wel opgelost worden. Niet dus. Gezien het grote aantal meldingen moet Renault en de dealers nagenoeg vanaf het begin na introductie op de hoogte zijn geweest van deze problemen en deze bewust hebben verzwegen bij de verkoop. Aan de hand van de revieuws is te zien dat ook later Capturs met die problemen zijn verkocht/geleverd. Interessant is te weten of bij die koopovereenkomsten door de dealer(s) melding is gemaakt van de genoemde problemen. Belangrijk voor mij is te weten of er meer kopers van een nieuwe Captur zijn met de genoemde problemen, op welke datum de auto is gekocht en of bij de verkoop melding is gedaan van mogelijke  software/airco problemen, wanneer de Captur is geleverd, wat de exacte problemen zijn en of deze inmiddels zijn opgelost.

6026 4 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Nov 14, 2020 om 11:08
11536 Antwoorden / 15 Vragen

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 14, 2020 om 12:11
1783 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte H. Wichers,

Bedankt voor uw melding over deze kwestie.

Is dit uw eerste Renault?

Ik lees inderdaad veel over elektronische problemen met de Renault Captur.

Maar het verbaast me, dat het 2020 model nog steeds deze problemen heeft.

Ik raad u aan om al uw problemen op papier te zetten.

Vraag eventueel aan de BOVAG om te bemiddelen.

Tot nu toe heeft uw dealer zich correct gedragen.

Als de problemen niet worden verholpen, zou ik proberen om de koop te ontbinden.

Waarschijnlijk zult u wel een gedeelte van het gebruik van de auto moeten compenseren helaas : reken er dus op, dat u niet het gehele aankoopbedrag terug krijgt.

Succes met deze moeilijk kwestie.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 14, 2020 om 21:26
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Na meerdere pogingen is er geen goed systeem geleverd,  geef ze nog 1 kans op herstel en  als mislukt koop ontbinden,
en  ander merk zoeken...  (geen Dacia AUB....)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 15, 2020 om 01:32
1783 Antwoorden / 31 Vragen

@SDABTW,

Heeft u slechte ervaringen met Dacia?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 14, 2020 om 21:36
2098 Antwoorden / Vragen

Genoeg kansen gehad en geen enkel zicht op een oplossing, dan toch maar een advocaat zoeken en aansturen op ontbinding. Het zal wel |n stevig gevecht worden maar je hebt de wet aan jouw kant.