wa
door wannus1950 Feb 4, 2015 om 11:00
Auto & vervoer

Reparatie

Ik heb een Volvo V70 uit 2001 ik kreeg een foutmelding motor management heb deze uitlaten lezen advies was nieuw gasklephuis en eerste Lamdasonde kosten €850,- auto daar rijdend naar toe gebracht nu 14 dagen later rijdt de auto niet meer kosten toch €850,- en krijg mijn auto niet terug of ik moet betalen chantage dus , de vraag kan dit

987 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 4, 2015 om 12:34
11569 Antwoorden / 51 Vragen

We hebben het over een auto van 14 jaar oud, daar kàn iets aan gaan mankeren.
Begrijp ik goed dat u nu voor de tweede keer een rekening krijgt van € 850 krijgt?
Is dat voor hetzelfde defect?

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2015 om 12:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wannus1950,

Nee, dat kan natuurlijk niet.
Hoop voor je dat je één en ander op papier hebt?
Ze doen dus een reparatievoorstel: kosten € 850.
Voeren deze 'reparatie' uit en dan blijkt de auto (nog) niet te rijden.
Hebben ze geen contact opgenomen dat er meer aan e hand was?
Is die garage bij de Bovag aangesloten of is het een 'beun'?

Met vr.gr.

pi
door pieterwolters - Feb 4, 2015 om 12:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 4 feb 2015, 12:38]
Ze doen dus een reparatievoorstel: kosten € 850.
Voeren deze 'reparatie' uit en dan blijkt de auto (nog) niet te rijden.

Geen enkele reparateur kan garanderen dat de auto (zeker van deze leeftijd) het na de eerste reparatie weer doet. De eerste diagnose geeft een probleem aan, en dat wordt verholpen. Maar er kunnen uiteraard nog meer problemen zijn. Pas als je kunt aantonen dat het komt omdat de eerste reparatie niet goed is gedaan kan je er wat mee. Als dat wel volgens de voorschriften is gedaan en er is nog een storing, dan moet je nog een keer langs de kassa. Dat is het risico van oude auto's.

me
door mein33 - Feb 4, 2015 om 14:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@wannus1950,

Ik heb een dergelijk probleem 12 jaar geleden ook gehad bij de officiële Ford dealer met de Ford Mondeo die ik toen had.
Heb toen advies ingewonnen bij mijn rechtsbijstandverzekering en het uiteindelijke resultaat was dat ik de vervolg reparatie, naast de eerder uitgevoerde nutteloze reparatie, gewoon moest betalen.

Let er wel op, dat de onderdelen van de eerste reparatie ook werkelijk vervangen zijn en dat niet de oude zijn teruggeplaatst terwijl u hier wel voor moet betalen.

ja
door janf43 - Feb 15, 2015 om 01:08
733 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem van de moderne auto is dat het motormanagementsysteem niet exact kan aangeven welk onderdeel het probleem veroorzaakt. Het opsporen van de oorzaak is dan vooral een kwestie van ervaring van de garagist en de organisatie die achter hem staat. De merkdealer is daarbij meestal in het voordeel. Hij zal beginnen met het meest waarschijnlijk scenario. Als dat niet lukt gaat moet er verder gekeken worden.

ro
door ron530 - Feb 15, 2015 om 10:58
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een juiste diagnose stellen is vaak moeilijk, het foutcode systeem is nogal vaag en geeft meer de richting aan waar gezocht moet worden. De dealer kent zijn modellen en zal niet direct tot vervanging overgaan want vaak is een draadbreuk of een gare steker de oorzaak. De auto is rijdend binnengekomen en doet na vervangen van gasklephuis en sonde helemaal niets meer, dat is vreemd want onderdelen vervangen die niet defect zijn blijven het zelfde resultaat geven en niet een totale uitval. Wat vraagsteller niet aangeeft is dat de auto na reparatie een tijd goed gereden heeft en 14 dagen later uitviel, in dat geval is de nieuwe storing niet meer aan de vervangen onderdelen te wijten dus dient er betaald te worden.

grindweg
door grindweg - Feb 22, 2015 om 19:03
2308 Antwoorden / 28 Vragen

veel ts geven niet alle benodigde info.
als de info van ron 530 klopt begrijp ik dat ts niet met meer info komt