Reparatie auto duurt al bijna 6 maanden
Ik heb op 19 augustus 2013 een aanrijding gehad met mijn Nissan Micra, bouwjaar september 2011. Er was behoorlijk schade, euro 8500,00. De aanrijding was niet mijn schuld. De auto staat sinds 19 augustus bij een schadebedrijf. Doordat Nissan in gebreke blijft met het sturen van de benodigde onderdelen kan mijn auto tot op heden nog niet gemaakt worden. Ik heb in december contact gehad met Nissan. Zij zouden kijken voor een passende oplossing. Ik kreeg alleen een email met excuses, dat zij er ook niets aan konden doen aangezien er een fabriek is uitgebrand en er een achterstand is opgelopen. Nu is het bijna een half jaar verder sinds de aanrijding en mijn auto is nog steeds niet gerepareerd. Ik sta met de rug tegen de muur en weet niet meer hoe dit opgelost moet worden. Hebben autofabrikanten geen verplichting naar de consument. Mijn auto is inmiddels in waarde achteruit gegaan zonder dat ik er gebruik van heb kunnen maken.
Het begrip waarde vermindering is eigenlijk het minst belangrijke. Je hebt een behoorlijke hinder van het gevolg van niet repareren. Je verzekering en wegenbelasting loopt door, en dat voor 6 maanden ..........
Als je een rechtsbijstand hebt, zet die er eens achter.
Heb je die niet, bel een met of ga naar het Juridisch loket.
Vooralsnog is dit een niet te accepteren situatie.
Bel anders je verzekering op en claim een huurauto. 6 maanden is echt bizar.
De rechtsbijstand doet hier niets aan of kan hier niets aan doen. Een huurauto heb ik. Maar zonder de extra's van mijn eigen auto en ik mag er ook niet mijn hond in vervoeren.
Met andere woorden, je hebt minimaal behoorlijke hinder van dit gebeuren. Informeer hoelang ze nog nodig hebben en claim een antwoord binnen 10 werkdagen, bij je garage.
neem contact met uw verzekering op.
de reparatie tijd is buiten proportioneel.
welk onderdeel mist nog?
mischien kan ik u helpen.
graag onderdeel nummer.
ook bj en chassis nummer graag.
heeft de verzekering al betaald?
1) ze zouden u vervangend vervoer moeten aanbieden,
2) of u wel of geen schuld had aan het ongeval is geheel niet terzakedoend: u laat uw auto repareren, zij hebben de opdracht aangenomen, hoe de schade is ontstaan
is slechts vanuit technisch oogpunt interessant omdat daaruit kan worden geconcludeerd welke onderdelen extra gecontroleerd en/of vervangen moeten worden.
U kunt natuurlijk ook eisen dat ze binnen een bepaalde termijn zaken oplossen of anders de overeenkomst ongeldig laat verklaren en naar een ander bedrijf stapt. Tenslotte bent u eigenaar van de auto, tenminste, voor zover die is afbetaald.
Ik weet niet om wat voor onderdelen het gaat maar,zijn de onderdelen niet via een autodemontage bedrijf te verkrijgen?
Het is dan wel niet nieuw maar totdat de onderdelen weer leverbaar zijn kan u in ieder geval rijden.
En als ze van een jonge auto afkomen kunnen ze blijven zitten en houd u er nog wat geld aan over omdat het ook goedkoper is.
Je kunt ook vragen om tweedehands spullen die echt nieuw word gemaakt.Als uw verhaal klopt dan zou ik daarvoor kiezen.Er liggen genoeg onderdelen op de recycle lijst.
Eigenlijk heel raar verhaal: een auto van 2011 met een schade van €8500. wat was de aanschafprijs?? meestal word zo'n auto dan zeker gezien de schade
incl. waardevermindering total loss verklaart. en ontvangt u een behoorlijk bedrag.
Verder hebt u nu het voordeel dat Micro al een half jaar lang geen km. maakt( geen slijtage, banden, onderhoud etc.), en je dus eigenlijk gratis rijdt in de huurauto.
Zit al 50 jaar in het autovak, maar heb nog nooit zoiets( geen onderdelen) meegemaakt!!
En een zeer slecht service van NISSAN.
Henry 1942 heeft helemaal gelijk.Als de huur auto word gezien als vervangend vervoer dan is het ook voor de verzekering een hele dure post.Ik kan mij dit niet voorstellen.Bent U wel goed verzekerd?
De aanschafwaarde van de Nissan Micra Dig-S connect edition is euro 16.000 en de de verzekerde waarde tot 3 jaar ook 16.000 dus total loss verklaren was niet aan de orde.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerPopulair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer