ma
door marek Jun 19, 2007 om 19:09
Auto & vervoer

Roffelend geluid

Bij fel doortrekken is een vreemd roffelend geluid te horen bij onze Chrysler Voyager, bouwjaar 2002, +/- 170.000 km, benzine/lpg motor.

Het onderhoud wordt keurig volgens het onderhoudsboekje bij de dealer gepleegd. Oliepeil is in orde.

Het vreemde is dat het zich alleen in de 1e versnelling voordoet bij zowel een koude als warme motor.

Iemand idee of het kwaad kan en/of ik weer terug kan/ moet naar de garage? Hij rijdt verder prima.

mvg Marek

462 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 19, 2007 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch maar even terug naar de garage, het lijkt er op dat er iets kapot is aan de versnellingsbak.
Doorrijden kan de schade verergen en een reparatie een stuk duurder maken.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2007 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel na laten kijken bij de dealer, maar de 1e versnelling is er alleen maar voor om de auto in beweging te zetten.
Zo snel mogelijk naar de 2e versnelling en in deze kun je hem flink op laten trekken.

Mogelijk is het bij jou zo dat tijdens het doortrekken in de 1e versnelling hij over zijn toeren gejaagd wordt en dat is natuurlijk niet goed.

Mogelijk heb ik het verkeerd en doe je het wel goed, maar laat het zeker weten even nakijken, groet,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Jun 19, 2007 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Marek,

u kunt eventueel uw vraag ook op de volgende site zetten:

www.problemcar.nl

Hier zitten veel automonteurs op. Even aanmelden/inloggen, vervolgens naar 'particulieren' gaan en bij Chrysler uw vraag stellen.

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jun 19, 2007 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

De versnellingsbak is onlangs vernieuwd. Lijkt me dat dat goed moet zijn, tenzij ze een foutje hebben gemaakt.
Het probleem is dat het roffelende niet altijd hoorbaar is. Lastig als je het dan aan een monteur wil laten horen.

Ik zal deze vraag ook eens bij problemcars neerzetten.

marek