Schade aan huurbus vooraf betalen?
Mijn zoon heeft een busje gehuurd om zijn broer te helpen met verhuizen. Alvorens zij vertrokken hebben zij samen met de verhuurder een rondje om de bus gelopen. Bij terugbrengen van de bus hebben zij werderom een rondje om de bus gedaan en volgens de verhuurder was er schade aan de dorpel, "dit zat er vanmorgen nog niet..."
Ze hebben niets gevoeld of gehoord dat ze iets geraakt hadden, ook konden ze niet beoordelen of die streep cq kras die morgen wel of niet zat.
Tijdens het afrekenen van de huur van de bus heeft de verhuurder tevens de schade (door hemzelf bepaald) in rekening gebracht te weten € 371,90 excl btw. Mijn zoon, zo overdonderd als hij was, heeft dit betaald.
Ik vraag mij af of dit wel mag.
Daarbij is de schade dusdanig dat dit waarschijnlijk niet eens gerepareerd wordt.
Is nu natuurlijk mosterd na de maaltijd, maar zo vaak gezegd, geschreven: neem foto's van zaken die men huurt en borg o.i.d. moet betalen. Het is nu absoluut niet meer te bewijzen. Ook niet dat het door de verhuurder van het busje niet gerepareerd gaat worden.
Helaas kennen wij in Nederland geen herstelplicht. Over het algemeen worden deze busjes na een vaste periode 'op de markt' gezet en verdwijnen ze richting oost Europa en afrika. De betaalde kosten zijn min of meer ter compensatie van de waardevermindering.
Helaas moet er altijd van te voren foto's gemaakt worden van het gehuurde, dit voorkomt dit soort problemen. Ook ik ben door schade en schande wijs geworden, maar kon/mocht achteraf nog het eigen risico afkopen.
Wel is zaak om nu achteraf wel een schaderapport te ontvangen zodat je weet dat het betaalde bedrag ook gelijk staat aan de 'gemaakte' schade.
Ik vind het al erg te lezen dat er van alles wat je huurt foto's moet maken, triest.
Maar daar gaat het mij nog niet eens om.
Waar haalt hij het recht vandaan, om zelf het schadebedrag te bepalen en dit al meteen te innen.
Sinds wanneer is verhuurder ook schade expert?
Hoe de verhuurder van het busje aan het schadebedrag is gekomen, geen idee. Maar denk dat u het advies van @neodutchio ter harte moet nemen en schaderapport vragen. Mocht de verhuurder daar op ingaan: let u dan ook vooral op door wie dat schaderapport is opgesteld, gemaakt. Een echte expert? Of? Zoek, als u al een rapport in handen krijgt, even op Google naar de naam van "het bedrijf". Vraag dat schaderapport schriftelijk aan het verhuurbedrijf en ook, geef hen 14 dagen de tijd om op uw verzoek/eis te reageren. En vooral ook in de brief dat u het absoluut niet eens bent met de gang van zaken. Jammer dat er al betaald is want ook nog: wie eist bewijst.
Om welk verhuurbedrijf gaat het ?
het is bekend dat een aantal sjofele prijsvechters hier hun inkomsten uit halen. Dan gaat het niet om de grote ketens, maar lokale bedrijven. Daar moet je eigenlijk vooraf foto's maken.
google eens op de naam van dat bedrijf?
er is al betaald, dus daar kun je niet zoveel meer mee.
Hoogstwaarschijnlijk zit die deuk er al jaren in en iedere huurder moet weer opnieuw betalen.
Oude truuk.
Maak de verhuurder b.v. hier bekend. Naam mag niet maar wel b.v. Verhuurbedrijf Arnhem Zuid vlak naast supermarkt.
En het kenteken van de auto. Misschien komen er dan een heleboel reacties van mensen die hetzelfde meegemaakt hebben en dan is het verhuurbedrijf zeer grondig aan te pakken.
Het ligt nu bij onze verzekering. Ook zij waren verbaasd dat de schade zonder schadeformulier in rekening werd gebracht. Wij hebben een schadeformulier van de verzekering ingevuld en wachten hun bericht af.
Wel gaan wij de verhuurder een brief sturen dat wij met de gang van zaken niet eens zijn en eisen alsnog het schadeformulier op.
Mocht de verhuurder hier verder niet op in gaan, dan zal ik de naam hier vermelden.
1 mogelijke klant is hij in ieder geval kwijt, een kennis van mijn zoon heeft binnenkort een aantal keren een busje nodig, na het horen van dit verhaal, gaat hij daar in ieder geval niet heen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer