to
door tony413 Aug 25, 2012 om 13:32
Auto & vervoer

Trein

Hoogezand 25-08-2012

Aangezien ik een nieuw dal abonnement bezit van de NS sinds september 2011 en doorlopend naar 2012 en 2013 enz. Het abonnement is prima maar het opladen is een ramp! Wij wonen hier in het Ariva gebied, er staat uiteraard een automaat van Ariva daar kun je de OV kaart van de NS mee updaten wat geld betreft, dit kun je ook in verschillende winkels doen. Er zijn hier vier stations in de gemeente en op elk station staat een Ariva en een NS kaart automaat. Maar deze NS automaat is alleen voor kaarten te kopen, papier, je kunt er niet updaten en ook geen bestelling ophalen, want er zit geen lees apparaat op! Wil ik een keuzedag, is vrije reisdag, gebruiken dan ga ik een dag eerder naar de stad, Groningen, om mijn bestelling op te halen bij de NS automaat want die heeft wel leesapparatuur om dit op mijn kaart te zetten. Maar dit kost mij een korting retour van 3,80 euro, zo gauw de keuzedag op de kaart staat is deze actief, daarom gebruik ik een papieren kaart. De volgende dag ga ik met de keuzedag op stap en dat gaat prima. Dit doe ik zeven keer per jaar, want wij komen bijna niet in de stad, hier is alles te koop. Maar op één januari 2013 gaat de papierenkaart eruit, is mij per brief medegedeeld, en wat dan, want als ik dan de keuzedag ophaal is deze meteen actief! Wat ik weten wil is, hebben hier meer mensenlast van dit systeem, het systeem is wel goed maar het moet overal gebruikt kunnen worden. Henk Zonnenberg.

3132 7 Rapporteer

melomaan
door melomaan - Aug 25, 2012 om 13:54
157 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Henk,

Volgens de site van NS kun je de keuzedagen ook bij de Arriva-automaat op je kaart zetten. (bron)

Kies bij de link 'bron' voor 'U laadt ze op uw ov-chipkaart' en vervolgens voor de link 'Waar kan ik Keuzedagen op mijn OV-chipkaart laden?'.

to
door tony413 - Aug 25, 2012 om 14:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=melomaan schreef op zaterdag 25 aug 2012, 13:54]Beste Henk,

Volgens de site van NS kun je de keuzedagen ook bij de Arriva-automaat op je kaart zetten. (bron)
Nu dit is absoluut niet waar, je kan bij Arivva geen NS bestelling ophalen, dit is wel geprobeerd uiteraard.

Kies bij de link 'bron' voor 'U laadt ze op uw ov-chipkaart' en vervolgens voor de link 'Waar kan ik Keuzedagen op mijn OV-chipkaart laden?'.

do
door dorusje - Aug 27, 2012 om 11:54
9 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Henk, Kijk op pagina 2 van deze rubriek, daar staat het zelfde verhaal van ons ,ook over de de vrije reisdagen opname, maar dan ( nu nog ) van Syntus , dat wordt straks ook Arriva , en je kunt je vrije reis- dag niet anders opladen dan bij een NS station. Vraag maar na, het is zo ! Ze werken aan een oplossing hiervoor. Dorusje

to
door tony413 - Aug 27, 2012 om 15:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dorusje schreef op maandag 27 aug 2012, 11:54]Beste Henk, Kijk op pagina 2 van deze rubriek, daar staat het zelfde verhaal van ons ,ook over de de vrije reisdagen opname, maar dan ( nu nog ) van Syntus , dat wordt straks ook Arriva , en je kunt je vrije reis- dag niet anders opladen dan bij een NS station. Vraag maar na, het is zo ! Ze werken aan een oplossing hiervoor. Dorusje

Nu het is fijn te horen dat ik niet de enigste ben, maar hoe moet het na 1 januari?
2013, want als je de kaart oplaad met de keuzedag is deze direkt actief, congclusie je moet met een andere OV kaart weer terug naar huis. Zonder de korting. Als je hierover belt met hun kom je er niet uit!

diumenge
door diumenge - Aug 27, 2012 om 16:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik begrijp dat het niet mogelijk is om dan op saldo te reizen omdat u dan de keuzedag activeert? Is het niet mogelijk die keuzedag te laden met een specifieke datum dan?

to
door tony413 - Aug 27, 2012 om 16:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 27 aug 2012, 16:09]Ik begrijp dat het niet mogelijk is om dan op saldo te reizen omdat u dan de keuzedag activeert? Is het niet mogelijk die keuzedag te laden met een specifieke datum dan?

Nee dat is dus het vreemde hiervan, op de automaat staat één keuzedag per keer op, eens in de twee maanden kun je deze ophalen en dan is deze meteen actief, een andere keuze is er niet.

do
door dorusje - Aug 29, 2012 om 17:21
9 Antwoorden / 4 Vragen

Henk, als je terug naar huis gaat met de vrije reisdag is hij wel geldig tot aan jullie station waar je uitstapt, alleen de moeilijkheid met aktiveren is de boosdoener !!Dorusje