Pa
door Paul B01 Apr 17, 2024 om 15:48
Auto & vervoer

Tussentijds opzeggen autoverzekering

Hoi Ik ben dramatisch ontevreden over FBTO, je "spreekt" daar nog slechts chatbots en beetje contact duurt vele uren. Kan ik voor formele eind datum contract weg?  Ik ben daar 36 jaar klant, DEZE autoverzekering loopt formeel tot 30-10-2024

2105 8 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 17, 2024 om 15:59
2063 Antwoorden / Vragen

Als uw verzekering al meer dan een jaar loopt kunt u met een maand overstappen.

1paul
door 1paul Apr 17, 2024 om 16:14
3152 Antwoorden / 0 Vragen

niet altijd Henk, enkel de leden van het verbond van verzekeraars, kijk of Fbto daarbij zit en kijk vooral ook je kontrakt na!!

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 17, 2024 om 16:43
7193 Antwoorden / 3 Vragen
ma
door manus59 - Apr 17, 2024 om 16:51
61 Antwoorden / 35 Vragen

Als u daar al 36 jaar zit, zou ik niet weggaan!
Mijn mening dan!

Analoog
door Analoog - Apr 17, 2024 om 19:01
137 Antwoorden / Vragen

Weet niet hoe vaak je in contact met je verzekering moet, ik bijna nooit, maar zou deze maanden maar uitzitten en daarna andere zoeken.

emcede
door emcede - Apr 17, 2024 om 19:22
960 Antwoorden / 4 Vragen

FBTO is onderdeel van Achmea. Zij zij lid van het Verbond van Verzekeraars dus inderdaad: als de polis langer dan een jaar gelopen heeft is deze per dag opzegbaar met een maand opzegtermijn.

mahadma
door mahadma - Apr 17, 2024 om 19:27
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zou op één punt letten, (even anamnese) u bent 25 jaar toen verzekering 1 begon., u bent nu in dit geval met 36 jaar klant een jonge 60 jarige. Bedenk dat niet alle autoverzekeraars een max leeftijd hanteren, die weleens aardig in uw nadeel zouden kunnen gaan werken.

john devries
door john devries - Apr 19, 2024 om 13:12
218 Antwoorden / Vragen

https://www.fbto.nl/autoverzekering/service Hier vind je alle mogelijkheden om in contact te komen met je verzekering. bv  (058) 234 56 78

ze
door zeeuw.p - Apr 19, 2024 om 16:28
12 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk is bereikbaarheid en klantvriendelijk contact belangrijk. Ik begrijp al te goed dat chatbots niet fijn werken; voor FBTO heel efficient (en goedkoop) maar voor de klant tijdrovend en een bron van ergernis. Mijn advies: kies bij een vergelijker een andere verzekeraar die goed scoort op klantencontact. Zal mischien iets duurder zijn, maar dat mag ook iets waard zijn.

rj
door rjw Apr 19, 2024 om 19:27
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Als je persoonlijk contact wilt is er een nog veel betere optie dan gaan zoeken bij een vergelijker: regel je verzekeringen via een lokale verzekeringsadviseur.