door 1953 Jan 27, 2016 om 18:47
Auto & vervoer

Vat ruwe olieprijs: brandstofprijs is verhoogd.

Een vat ruwe olie is in prijs gezakt, of toch gestegen, alleen marktlijder S. zag er de noodzaak in om de prijs van de brandstofprijs weer met € 0,01 per liter te verhogen.

In Deutschland betaalde ik afgelopen weekend voor 1 liter 95RON met E10: €1,209.

1879 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2016 om 18:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Fijn.

aurora1
door aurora1 - Jan 27, 2016 om 19:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gefeliciteerd.
Heeft u nog meer dagboekberichten te melden?
Wat is een marktlijder?

door 1953 Jan 28, 2016 om 01:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Marktleider Shell, lijdend voorwerp, is dus marktlijder!

edrick3
door edrick3 Jan 28, 2016 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je kletst je er leuk uit, maar Shell is geen lijdend voorwerp, maar degene die daar tankt wél.

marita567
door marita567 - Jan 27, 2016 om 19:27
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@1953 ,

Wilt uw zo vriendelijk zijn om een keer te stoppen met meldingen / discussie`s, dit is wederom geen vraag .
Sorry maar ik scroll me al het leplazerus op deze site .

door 1953 Jan 28, 2016 om 01:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ga dan iets anders doen dan u zich leplazerus te scrollen op deze website. Er zijn nog andere leuke dingen te doen dan 24/7 op deze website te vertoeven.

marita567
door marita567 Jan 28, 2016 om 06:55
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Beter 24/7 op deze site vertoeven en proberen mensen te helpen , dan iedere keer op de site te komen en onzin uitkramen , wat een specialiteit van uw is . Moest u daar voor geplust worden , stond u ruimschoots bovenaan .

simon55
door simon55 - Jan 27, 2016 om 20:04
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Tjonge wel n verhoging waarvan je op de kast zou springen tis niet te geleuven € 0,01 daar wordt je echt straat ARM van

door 1953 Jan 28, 2016 om 01:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wij accepteren het maar weer eens.

Cookies
door Cookies - Jan 27, 2016 om 20:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Snel naar Duitsland verhuizen dan!

door 1953 Jan 28, 2016 om 01:17
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Op termijn!

diumenge
door diumenge Jan 28, 2016 om 09:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom wachten?

edrick3
door edrick3 Jan 28, 2016 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@diumenge,

Van mij een plus. ;-)

jo
door jorisw - Jan 28, 2016 om 08:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar je snapt uiteraard ook dat de ruwe olieprijs slechts een deel van de prijs aan de pomp is. Om te beginnen is een heel erg groot deel  belastingen (en volgens mij ben jij ambtenaar dus jouw loonsverhoging wordt o.a. door deze belastingen betaald). Daarnaast heb je per 1-1 ook bij veel bedrijven, dus ook de oliemaatschappijen en de pompstations, hogere loonkosten door jaarlijkse CAO aanpassingen. Die moet ook ergens van betaald worden.

Maar als Duitsland zo geweldig is, dan stel ik voor dat we ook ons minimumloon (en AOW en andere uitkeringen) aan het Duitse niveau aanpassen.

hansje klein
door hansje klein - Jan 28, 2016 om 09:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Duitsland is ook nog duur vergeleken met Luxemburg!

Licht eerder bij de Overhijd.....denk ik  :-((:::::.....

pi
door pieterwolters Jan 30, 2016 om 16:32
3610 Antwoorden / 0 Vragen

In Luxemburg willen ze dat zo veel mogelijk mensen daar tanken om te voorkomen dat het land alleen maar wordt gebruikt om doorheen te rijden (over door Luxemburg aangelegde snelwegen. En ik neem aan dat jouw laatste zin een grapje is.

Topantwoord

hutch
door hutch - Jan 28, 2016 om 10:00
4515 Antwoorden / 29 Vragen

'Vroeger' had je 'Vraag & Beantwoord' en 'Discussies' gescheiden. Dit is nu onder één noemer bij elkaar gebracht.
Dus je hoeft nu hier niet alleen vragen te stellen. Je mag ook best een discussie hier beginnen zoals nu door @1953.

Met marktleider (...) S. wordt Shell bedoeld. Het is altijd al zo geweest dat dat de prijsstijgingen van de brandstof vooraf gaan aan de prijsstijging van de olie op de wereldmarkt. Daar tegenover staat ook dat de prijsdalingen van de brandstofprijzen pas later komen nadat de olieprijs op de wereldmarkt gezakt is.

In Duitsland kan men de plaatselijke brandstofprijzen gewoon op internet (per uur) volgen. Klik daarvoor * hier * en vul een plaatsnaam in.
Vul de plaatsnamen wel in de Duitse taal in. Bijv. Keulen is Köln of Koeln, Munchen is München of Muenchen, Berlijn is Berlin enz.

Als men dat doet zullen velen schrikken van het grote verschil met Nederland. En dan is er ook nog een groot verschil in het tijdstip van tanken.
Smorgens en rond de drukte op de wegen is de benzine daar duurder dan bijv. savonds rond 20.00 uur.
Op dit moment (rond 10.00 uur smorgens) kost bijv. de E10 (waar demeeste moderne auto's op kunnen rijden i.p.v. de Nederlandse Euro95) € 1,23 p/l net over de grens. Verder landinwaarts, bijv. Berlijn zelfs rond de € 1,15 p/l.

Het gevolg is dat velen die in de buurt van de Duitse (of Belgische) grens wonen, uiteraard in Duitsland (of in België) gaan tanken. Daarbij zijn vele (soorten) boodschappen ook nog eens goedkoper dan in Nederland......

diumenge
door diumenge Jan 28, 2016 om 11:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat je hier ook discussies kan beginnen is je eigen interpretatie en gebaseerd op het verleden. De regels reppen nergens over het starten van discussies, alleen over het stellen van consumentenvragen.

diumenge
door diumenge Jan 28, 2016 om 11:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

N.B. Dit is ook helemaal geen discussie, gewoon de zoveelste zinloze mededeling van 1953.

marita567
door marita567 Jan 28, 2016 om 11:51
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@diumenge ,  In het begin van de nieuwe site is duidelijk vermeld dat discussies niet meer aan de orde zijn omdat er weinig gebruik van werd gemaakt , waar dit stond beschreven kan ik niet meer terug vinden ,  dus hoort hier nu niet meer thuis . Dat het de zoveelste zinloze mededeling is ben ik volledig met uw eens

reflecs
door reflecs Jan 28, 2016 om 12:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De rubrieken discussies en tips zijn er niet meer, omdat er te weinig belangstelling voor was (nieuwsbericht Een nieuwe jas). --------------------------Er staat niet dat het niet meer mag; die topics worden ook niet verwijderd of gesloten, behalve dan die over de werking van de site gaan ;p .

tenormin
door tenormin Jan 28, 2016 om 18:45
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@reflecs, proest.... Die zijn inderdaad weg, wel kan men nog een topic rouwkaarten zien uit de tijd van.....
Maar dan kan men niet op antwoorden, dat dan weer niet.

marita567
door marita567 Jan 28, 2016 om 18:53
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hier begrijp ik dus echt niks van , topic van Carola.83 word voor de zoveelste keer gesloten en deze zinloze mededeling , wat geen toegevoegde waarde heeft blijft staan .
Word hier gemeten met 2 verschillende maten ? hopelijk lees de redacteur dit , want dit vind ik onrechtvaardig

door 1953 Jan 29, 2016 om 01:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U begreep mijn betoog hierover en verwoordde het voor ons allen. Hartelijk dank hiervoor en wordt beloond met een topantwoord.

diumenge
door diumenge Jan 29, 2016 om 06:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"U begreep mijn betoog hierover en verwoordde het voor ons allen. Hartelijk dank hiervoor en wordt beloond met een topantwoord."

En beloningen voor topantwoorden door 1953 zijn schaars, dus geniet er maar van!

reflecs
door reflecs Jan 29, 2016 om 09:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Betoog? Knap van Hutch dat hij nog een zinnige en nuttige reactie op dat "betoog" weet te geven.

edrick3
door edrick3 - Jan 28, 2016 om 12:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat moeten we met deze mededeling?
Zinloos gedoe.

costnix
door costnix - Jan 28, 2016 om 16:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

"Das Grass ist grüner bei dem Nachbar."

pi
door pieterwolters Jan 30, 2016 om 16:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad. Ik vraag me ook altijd af hoe het kan dat mijn Duitse collega's die bruto hetzelfde verdienen als ik niet veel meer te besteden hebben dan ik. Als je veel Nederlanders moet geloven is Duitsland het beloofde land. Alles zou veel goedkoper zijn dan hier. Uiteindelijk zijn mensen daar net zo veel geld kwijt dan in Nederland, alleen liggen de bedragen voor de verschillende dingen iets anders.

tenormin
door tenormin - Jan 28, 2016 om 17:24
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zie dit nu pas, sorry Kassa site, nieuwe berichtjes krijg ik pas na een dag binnen. @1953, ik betaalde toch echt, vorige week €1,29 per liter. Wel bij een ander dan Shell, dat dan weer wel.

me
door mein33 - Jan 28, 2016 om 18:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@1953,

Inmiddels is de literprijs weer gedaald. Overigens worden de prijzen aan de pomp minimaal twee maal per dag aangepast.
Ook bij de Oosterburen wijzigen de prijzen dagelijks.
Hopelijk heeft u bij uw terukeer nog net voor u de landsgrens overstak de benzinetank nog even tot het randje afgetankt om zo volledig mogelijk van het prijsverschil te kunnen profiteren.

tenormin
door tenormin Jan 28, 2016 om 18:47
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Nu kan het ook zo zijn dat zelfs @1953 haar vraag, tussen haakjes, niet meer terug kan vinden. Over het laplazerus zoeken gesproken ☻

costnix
door costnix Jan 28, 2016 om 22:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Leplazerus

door 1953 Jan 29, 2016 om 02:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bij de marktlijder Schelp, bij mij in de buurt, zie het dagelijks vanuit de metro, zakt het niet de literprijs. Van de week was het 24 uur even € 1,379 en ging het weer naar € 1,389 per liter.

Vandaar deze topic gestart is de prijs van een vat ruwe olie ineens weer gestegen, want daar reageert de marktleider drastisch op met direct prijsstijging van de literprijs en als het vat ruwe olie blijft dalen reageert de marktleider niet op met allerlei uitvluchten o.a. de olievoorraad e.d.

gerbera
door gerbera - Jan 29, 2016 om 15:48
7372 Antwoorden / 14 Vragen

U vergeet een ding, de staalprijzen zijn gestegen dus zo'n vat is duurder geworden. Moet toch ergens van betaald worden.

gerbera
door gerbera - Jan 30, 2016 om 15:30
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Met zo'n levensgroot probleem ben ik maar wat blij met mijn fiets, ik hoef niet te tanken.

me
door mein33 Jan 30, 2016 om 17:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@gerbera,

Ook u moet, net als iedereen, wel eens bijtanken ;-)) alleen is benzine niet aan te raden.
Zonder het dagelijkse "natje(s) en droogje(s)" kom je ook op de fiets niet ver.
Maar met het probleem welk @1953 hier aankaart mag zeker niet worden onderschat, dit kan voor de benzinetanker verregaande financiële consequenties hebben ;-((.