frits
door frits Jun 3, 2009 om 21:21
Auto & vervoer

Verlengde garantie

Op 11 nov 2006 heb ik een nieuwe Mitsubishi Colt gekocht, destijds was er een actie een gratis navigatie systeem of een set winterbanden hier van heb ik afgezien en er werd mij door de toenmalige dealer een verlengde garantie aangeboden ipv 3 werd het 5 jaar, dit werd vermeld op het koop contract (niet op de rekening), en met de pen bijgeschreven (+ 2jr extra) in het serviceboekje.
Inmiddels is de dealer geen Mitsubishi dealer meer wel een door Mitsubishi erkende onderhouds werkplaats, en heeft een ander autobedrijf het dealerschap gekregen.
Ik ben toen meteen voor onderhoud enz. naar de nieuwe dealer gegaan, aangezien ik me niet prettig voelde bij de ex dealer.(wat nu dus blijkt)

Pas geleden kreeg ik een Mitsubishi aanbod om mijn garantie met 2 jr te verlengen, want de normale garantie is op 11 nov 2009 afgelopen, bij de huidige daeler informeerde ik hoe het zat met mijn 2 jr extra, deze heeft bij Mitsubishi geinformeerd en daar wisten ze er niets van, het bleek ook dat de ex dealer dit had moeten doorgeven aan Mitsubishi Nederland wat uiteraard niet is gebeurd. en ik had iets van hun moeten ontvangen dat dit geregistreerd stond. Wat ik nu, maar toen niet wist.
Ik heb er ook geen zin in om naar de ex dealer te gaan, als zich in de genoemde periode iets voordoet.
Hoe zijn mijn rechten

584 1 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Jun 3, 2009 om 22:03
2308 Antwoorden / 28 Vragen

schrijf de ex dealer aan om opheldering en schakel de bovag in .ook het copie koopcontract overleggen. dan gaat het lukken