ja
door jan6255 Jul 16, 2010 om 22:19
Auto & vervoer

Versnellingsbak VW Touran stuk

Tijdens onze reis naar Spanje heeft de versnellingsbak van onze 3 jaar oude VW Touran ( 60.000 km) het begeven. Onze auto is afgesleept naar Nederland, wij hebben onze reis gelukkig kunnen voortzetten met een ANWB leenauto. Onze dealer in Nederland heeft uitsluitsel gegeven, een schadepost van maar liefst 3800 euro, de garantie is verlopen, wij kunnen op basis van "coulance" de helft vergoed krijgen (nog altijd een bedrag van ruim 1700 euro) In februari van dit jaar hebben wij bij onze dealer aangegeven dat wij een raar geluid in de aandrijving hoorden, volgens de dealer was er niets aan de hand. De dealer (de Koning in Krimpen aan den IJssel) heeft wel een "tussenoplossing" wij kunnen onze auto inruilen voor een jaar jongere auto, een rekensommetje leert dat wij dan nog maar 12.000 euro terug krijgen voor een VW Touran van slechts 3 jaar oud.
Kortom, wat zijn onze rechten met betrekking tot reparatie van de versnellingsbak, moeten wij een rekening accepteren waar wij de helft moeten betalen??

3165 2 Rapporteer

sw
door swat1500 - Jul 18, 2010 om 22:38
3794 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een zaak waarvoor zeker rechtshulp moet zoeken. U kunt zich niet meer beroepen op garantie maar anderzijds mag u ook niet verwachten dat bij normaal gebruik van een nieuwe auto na 3 jaar reeds de versnellingsbak het begeeft. Dit heeft te maken met het conformiteitsbeginsel. U moet er rekening mee houden dat het niet geheel klstenloos voor u gaat worden. Laat u informeren bij het juridisch loket.

grindweg
door grindweg - Jul 19, 2010 om 21:44
2308 Antwoorden / 28 Vragen

ik zou door onderhandelen en proberen het voor 1500 euro klaar te krijgen.het gaat u hoe dan ook geld kosten. ook al krijgt u gelijk. er is altijd een aftrekpost voor gereden km.bovendien wat is het voor een bak automaat of hand geschakeld 5 of 6 versnellingen. bij morien een vw specialist zijn de bakken een stuk voordeliger.. heeft u nog bewijs dat u al eerder heeft geklaagd over het geluid en zat de auto toen nog wel in de garantie?