mr
door mr Jun 30, 2008 om 16:18
Auto & vervoer

Verwijderen zwarte vlekken

beste experts,

weet er iemand hoe ik het beste de meestal zwarte smurrie/ aanslag die op het dak van de auto ontstaat kan verwijderen? Het gaat om de troep die onder andere door luizen, luchtvervuiling enzovoort zeer hardnekkig blijft zitten [plakken!!!!]. Ik gebruik nu een sopje met allesreiniger, maar dan moet er wel veel en lang geboend worden om het dak van de auto enigszins toonbaar te krijgen. Is er geen ander schoonmaakmiddel dat beter werkt?

alvast bedankt voor het meedenken,

mr

27944 4 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Jun 30, 2008 om 16:52
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

je zou soda bij de allesreiniger kunnen doen, en het water moet warm zijn dat ontvet beter, gebruik een zachte doek bijvoorbeeld een gele vaatdoek, spoel het zop wel weer goed weg, en zet het dak en motorkap in de was, dat voorkomt aanhechting van aanslag op de auto.

succes er mee.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 30, 2008 om 23:28
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Mr.,

Het zal vermoedelijk de kleverige stof honingdauw zijn, welke in deze tijd van linde, eiken en berkenbomen af komt. Het zijn luizen welke dit zoete goedje produceren. Bijen, mieren en andere insecten zijn er gek op.

Als u uw auto onder zo'n boom parkeert, valt de honingdauw op uw auto. Er valt soms zoveel af dat de straat onder de boom zo donker is dat deze nat lijkt.

De zoetigheid is in principe goed op te lossen door warm water en een spons of doek. Zo heet mogelijk wat u nog net aan de vingers kunt hebben. Een graad of 60. Net als suiker in een kopje thee lost het op. Goed naspoelen.
Mocht zich roet, vettigheid en ander straatvuil in de zon zich er in vastgebakken hebben, dan zou u het met een doekje of stuk keukenrol met wasbenzine kunnen proberen op de zwarte plekken, daarna warm wassen en opnieuw in de was zetten.

Succes ermee.

Hardware ERror MAN.

holstein
door holstein - Jul 1, 2008 om 09:37
922 Antwoorden / 16 Vragen

Hardnekkig vuil en vastzittende insecten spuit ik altijd eerst in met een insectenverwijderaar voor op de auto.
Laat ik minuut of 10 inwerken en dan poets je het hele spul er zo af met een spons met wat autoshampoo of gewoon water.
Spul haal ik altijd uit een ACTION winkel, kost weinig en zit in zo'n knijpfles, anders hebben autoshops het ook wel, maar daar is het meestal duurder.
Probeer het maar eens, hier werkt het als een speer....

mr
door mr - Jul 1, 2008 om 09:40
26 Antwoorden / 6 Vragen

iedereen bedankt voor de tips.

ik ga inderdaad eens bij de action langs om die insectenverwijderaar te kopen.

de andere tips heb ik namelijk zelf al eens uitgeprobeerd en werkten naar mijn mening niet goed [lees snel] genoeg.

groet,

mr