norbert
door norbert Mar 13, 2005 om 01:39
Auto & vervoer

Voyager

Help, nu met de kou wordt mijn auto van binnen niet warm, een garage (er is geen chryslergarage in de buurt, wel een oude dealer) gooide het op een lekkende koppakking. Vreemd genoeg verlies ik geen koelvloeistof en blijft hij In de radiator en expansievat, op pijl.

Wie heeft soortgelijke ervaring en wat was de oorzaak? oja geen slangen geknikt, ik vermoed luchtbel, maar peil water is hoger als de kachelradiator. Het is een 2,5 liter benzine uitvoering

2868 4 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Mar 13, 2005 om 09:33
2308 Antwoorden / 28 Vragen

een van de mogelijk heden is de thermostaat,maar komt de motor zelf wel op de werk temperatuur dan is de bediening van de kachelkraan defect. wat bij mijn auto is voor gekomen was de water pomp het bleek dat het schoepen rad los zat op het aan drijf asje. controleer aub eerst het voorgaande even en bericht mij even zodat ik u anders verder kan helpen. succes

ka
door karbiet - Jan 8, 2009 om 22:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

De thermostaat is waarschijnlijk de boosdoener.
De naald van de meter zou tijdens het rijden tegen de 90 graden moeten liggen tijdens het rijden.
Als de naald ver onder de 90 blijft de auto stationair laten lopen, de temperatuur stijgt tot de schakel temperatuur van de elektrische fan bereikt en deze aanslaat.
Warmer mag de motor niet worden op dat ogenblik zou je de auto van binnen hartstikke warm moeten krijgen.
Zit er tussen het rijden en het stationair lopen van de auto veel verschil tussen de binnen temperatuur die je bereiken kunt is de thermostaat defect.
Is er bij het voorgaande geen verschil dan is het de kachel kraan.
Een defecte waterpomp die inwendig niet werkt zou voor een kokende motor zorgen omdat het water niet rond gepompt word naar de radiator en de motor daardoor de temperatuur niet kwijt kan.

Karbiet

grindweg
door grindweg - Jan 9, 2009 om 12:26
2308 Antwoorden / 28 Vragen

een reactie voor een probleem uit 2005????

norbert
door norbert - Jan 11, 2009 om 01:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja heb dat probleem gevonden en het verholpen. Het schijnt dat de kachelslangen van de voyager in een boog naar boven zaten om zich goed te kunnen ontluchten. Een oud gediende van de chrysler garage in Echt wees me erop en goed laten verhitten en na het koken van het water bleek dat juist te moeten zijn wat je niet mag doen maar wel de oplossing was. Het is nu koud maar 2 jaar geleden zat ik in tjechie met veel sneeuw in soortgelijke kou en de kachel deed het perfect. Ik heb hiermee probleemloos nog tot november 2008 gereden, toen was hij op en 210.000 km ouder. helaas geprobeerd een soortgelijke te halen , maar die liet me na een week in de steek.