he
door henderikaa Apr 18, 2010 om 22:33
Auto & vervoer

Welke elektrische fiets zal ik kopen?

Voor de korte stukjes en de boodschappen heb ik een prima fiets. Maar voor de leuke ommetjes wil ik eigenlijk wel een elektrische fiets, maar die moet dan wel met een lichte ondersteuning een behoorlijk eind kunnen komen (75 km?). Ook wil ik natuurlijk niet te veel betalen, €1750 vind ik wel het maximum, maar minder is natuurlijk beter.
In de folders van de diverse merken belooft men natuurlijk van alles maar kan iemand die een dergelijke fiets heeft gekocht mij vertellen of het loze beloften waren of dat de fiets echt goed is?!?

1367 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Apr 18, 2010 om 23:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik zou zeggen kijk eens rond naar revieuws, in elk geval van een model dat je op het oog hebt, hier alvast wat : Klik Hier - Revieuws Of Klik Hier

Je kunt je vraag ook nog even op het Discussie Forum zetten, daar bereik je wellicht meer mensen die er wellicht ervaring mee hebben.

Succes,

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 19, 2010 om 01:54
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Henderikaa,

Houd er wel rekening mee dat niemand je die actieradius van 75 km zal en kan garanderen.
De actieradius hangt van vele factoren af. Om er maar een paar te noemen:
-windrichting
-windsnelheid
-rijrichting
-terrein
-gewicht van jezelf
-bandenspanning
-kwaliteit van de accu (loopt terug naarmate de leeftijd en be(mis)handeling)
-hoeveelheid trapondersteuning (wat is lichte ondersteuning)

Hardware ERror MAN.

toolboy
door toolboy - Apr 19, 2010 om 08:47
965 Antwoorden / 40 Vragen

Met en volle accu en volledige ondersteuning gaat een voorwielaangedreven E fiets (250W) motor ongeveer 50 km mee als deze een ION of Polymeer acccu heeft
Met lichte ondersteuning sommige wel tot 200 km

pl
door plhb - May 2, 2010 om 14:13
10 Antwoorden / 3 Vragen

vergeet niet te sparen voor nieuwe accu's, ze gaan ongeveer drie jaar mee en kosten een vermogen. Met uitgeputte batterijen wordt het een hele klus om met zo een zware fiets thuis te komen.

stoppel
door stoppel - Oct 20, 2010 om 10:35
6 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan tegenwoordig ook conversiekts kopen. Je kan dan een "normale" fiets om (laten) bouwen tot een electrische fiets.

http://de-elektrischefiets.be/ombouw.html