th
door thomas46 Oct 25, 2015 om 16:29
Computers & telefonie

4G netwerk

Mijn vraag is het volgende

ik heb momenteel een abonnement bij TELE2, voor mijn Mobile telefoon
Al enige tijd maken ze reclame als je bij hun een abonnement neem , dan kan je gelijk gebruik maken van hun 4G netwerk, mits dat in het gebied al beschikbaar is
Nu heb ik al een abonnement bij TELE 2, waar ik nog meer als een jaar aan vast zit
In de woonplaats Rotterdam is al zeker 6 maanden het 4G netwerk beschikbaar, maar helaas ik wordt daar niet bij aangesloten, omdat nieuwe klanten voorrang krijgen
Kortom, als je nog een contact hebt lopen laten ze je gewoon wachten totdat het hun uitkomt, ik heb al menig telefoontje gepleegd hoe het zit
maar als antwoord, ze zijn er mee bezig, terwijl als je nu klant wordt direct gebruik kan maken van 4G netwerk
Ze laten gewoon de bestaande klant wachten, omdat ze weten dat je toch nog aan het contract vast zit,
u snapt dus wel, dat zodra mijn contract afloopt ik daar weg ben, mijn vraag is, zijn er mensen die het zelfde probleem hebben met TELE 2

mijn vriendelijke dank

1499 8 Rapporteer

door 1953 - Oct 25, 2015 om 19:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U kunt de instellingen - van uw onvermelde telefoonmerk en type - telefoon kijken of de instelling van het 4G netwerk is ingesteld.

door 1953 - Oct 25, 2015 om 19:45
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Moest zelf onlangs mijn diensttelefoon, een Samsung mini4s, via instellingen van 4G terugschakelen naar het 3G-netwerk.

In De Rotterdam - het toren C gevoel - is het netwerk nauwelijks beschikbaar, ook privételefoon LG3G heeft er moeite mee - KPN mobiel.

De diensttelefoon aan het linkeroor bereik, diensttelefoon overhevelen naar het rechteroor is verbinding verbroken, nog geen meter verschil!

th
door thomas46 - Oct 25, 2015 om 21:03
43 Antwoorden / 6 Vragen

Beste 1953

Mijn telefoon is helemaal klaar voor het 4g netwerk, dat is het probleem niet, Tele2 moet mij alleen maar overzetten op het 4G netwerk

sw
door swat1500 - Oct 25, 2015 om 23:32
3803 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien toegang tot het 4g netwerk geen onderdeel uit maakt van het huidige contract kunt u geen eisen stellen m.b.t. het toegankelijk maken voor u. U zult dus moeten wachten tot Tele2 zover is. Voor u is het een "gratis" extraatje bovenop uw huidige contract.
De ervaring leert overigens dat toegang tot het 4g netwerk als gevolg heeft dat men meer internet gaat gebruiken en het data verbruik dus navenant stijgt. Als u niet een groot data pakket hebt dan zit u zo boven uw bundel met alle extra kosten van dien.

door 1953 - Oct 26, 2015 om 01:47
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=swat1500 schreef op zondag 25 okt 2015, 23:32]Aangezien toegang tot het 4g netwerk geen onderdeel uit maakt van het huidige contract kunt u geen eisen stellen m.b.t. het toegankelijk maken voor u. U zult dus moeten wachten tot Tele2 zover is. Voor u is het een "gratis" extraatje bovenop uw huidige contract.
De ervaring leert overigens dat toegang tot het 4g netwerk als gevolg heeft dat men meer internet gaat gebruiken en het data verbruik dus navenant stijgt. Als u niet een groot data pakket hebt dan zit u zo boven uw bundel met alle extra kosten van dien.

Kan het beamen.

Tot die tijd de instelling dan maar op 3G instellen.

jo
door jorisw - Oct 26, 2015 om 11:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=swat1500 schreef op zondag 25 okt 2015, 23:32]
De ervaring leert overigens dat toegang tot het 4g netwerk als gevolg heeft dat men meer internet gaat gebruiken en het data verbruik dus navenant stijgt. Als u niet een groot data pakket hebt dan zit u zo boven uw bundel met alle extra kosten van dien.

Dan verhoog je toch de bundel? Kennelijk biedt het extra internetgebruik meerwaarde, dan mag er ook iets tegenover staan lijkt me. Als je meer gaat eten omdat het lekker is ga je ook meer betalen.

jo
door jorisw - Oct 26, 2015 om 13:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En nog aanvullend: als je je huidige contract (geforceerd) zou wijzigen zodat er nu al 4G bij komt, dan zit je er weer voor een bepaalde tijd aan vast. Dus alleen daarvoor zou je beter kunnen wachten tot Tele2 het uit zichzelf activeert. Dan houdt je gewoon de mogelijkheid om per maand op te zeggen (na de initieele abonnementsperiode).

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 26, 2015 om 14:45
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Nieuwe klanten voortrekken is een algehele tendens, niets vreemds aan dus. Aan u om daar slim mee om te springen; is uw wifi niet snel genoeg dan?