Hu
door Hul013 Feb 12, 2016 om 10:26
Computers & telefonie

Aanmaningskosten over aanmaningskosten van Ziggo

Afgelopen september is er een maandtermijn niet afgeschreven omdat ik van rekeningnummer gewisseld was en ziggo probeerde af te schrijven van het oude nummer. Daardoor is een factuur onbetaald gebleven. Na het ontvangen van een brief heb ik gebeld en ze zouden opnieuw afschrijven. Het nummer had ik al gewijzigd. Het was echter niet afgeschreven en ik kreeg ineens een verhoging van 25 euro. Ik heb de factuur handmatig overgemaakt zonder de 25 euro "incassokosten" aangezien er geen incasso had plaatsgevonden. Nu hadden ze op de factuur van december die 25 euro er weer bij gedaan en weer heb ik die er af getrokken. Nu zeggen ze ineens dat dat dat telefoongesprek  destijds nooit heeft plaats gevonden en moet ik ineens 50 euro extra betalen!! ze hebben van de factuur van december 25 euro van de abonnementskosten afgetrokken en mij de incassokosten wel laten betalen. Smerige actie dus, want ik moet nu wederom incassokosten betalen. Als ik het niet binnen 5 dagen betaal word ik afgesloten!! Schandalig en crimineel gedrag van Ziggo. Als je belt krijg je een arrogante vrouw aan de lijn die niets wilt doen voor je. Als je vraagt naar haar manager dan is die er natuurlijk niet, ook zegt ze dat zij de beslissingen mag nemen daar en niemand anders. Kunnen ze dit zo maar doen? Eigenlijk berekenen ze aanmaningskosten over aanmaningskosten....

6222 9 Rapporteer

jo
door jorisw - Feb 12, 2016 om 10:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer heb je je nieuwe nummer doorgegeven aan Ziggo?

En ja: call center medewerkers mogen zelf beslissingen nemen.

Hu
door Hul013 - Feb 12, 2016 om 10:40
4 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb in september al mijn nieuwe bankrekening doorgegeven, maar aangezien de incasso al klaargezet was konden ze dat niet meer veranderen.

zoekster1
door zoekster1 - Feb 12, 2016 om 10:43
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik u was zou ik dit probleem op het Ziggoforum zetten. U zit in een welles-nietes situatie en daar kan alleen uit worden gekomen als iemand zich persoonlijk met uw zaak bezig houdt. Nu is het een callcenter (met weinig bevoegdheden, of die doet alsof ze weinig bevoegdheden heeft) en de computer. Er is geen persoon die zich uw lot aantrekt.

Als u facebook of twitter heeft kunt u het ook via die kanalen proberen. Ik denk dat hier best wel uit te komen valt, maar daar is een beetje goede wil voor nodig en wat persoonlijke aandacht.

simon55
door simon55 - Feb 12, 2016 om 10:49
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou zeggen bel t nummer 020 7757002 ook van Ziggo leg uw klacht voor en u wordt binnen no time geholpen da s althans mijn ervaring

Cookies
door Cookies Feb 12, 2016 om 11:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom dat 020 nr. en niet gewoon 0900-1884? Je krijgt met dat 020 nr. dezelfde klantenservice aan de telefoon en ook de belkosten zijn hetzelfde. Met 1200 gratis bellen met tel. aansluiting van Ziggo.

Cookies
door Cookies - Feb 12, 2016 om 10:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Probeer of je tot een oplossing kunt komen op https://community.ziggo.nl/ Op dit gebruikersforum zijn ook webcare medewerkers aanwezig.

Hu
door Hul013 Feb 12, 2016 om 16:46
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zal dit eens proberen, misschien werkt het. Bedankt.

ja
door januitgroningen - Feb 12, 2016 om 13:44
53 Antwoorden / 2 Vragen

Ze zijn bij ZIGGO wel zeer geschikt mbt dit soort betalingen. Tenzij je een wanbetaler bent. Bovendien is het altijd zaak, dat je in dit soort gevallen je oude bankrekening handhaaft en de eerste tijd paralel laat lopen, om juist dit soort toestanden te voorkomen.

1paul
door 1paul - Feb 12, 2016 om 14:32
3146 Antwoorden / 0 Vragen

er MOET eerst een herinneringsbrief geschreven worden doet men dit niet heeft men geen poot om op te staan...

koekeloer
door koekeloer - Feb 12, 2016 om 16:13
562 Antwoorden / 18 Vragen

Heb je geen overstapservice gebruikt voor je nieuwe nummer? Dan regelt de bank dit allemaal het eerste jaar.

Hu
door Hul013 Feb 12, 2016 om 16:48
4 Antwoorden / 2 Vragen

Het was de zelfde bank. Het ging van een door de bank opgeheven nummer naar een ander nummer. Maar hoe dan ook, Ziggo kon niet afschrijven en ik kreeg geen signaal van de bank omdat het nummer opgeheven was. Ik heb wel 1 brief gekregen, maar ik heb daarop geantwoord dat ik geen incasso kosten betaal zoals afgesproken.

ro
door ronny530 - Feb 12, 2016 om 17:32
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Crimineel gedrag/ smerige actie van Ziggo is wel heel kort door de bocht. Uzelf valt ook wel iets te verwijten want de oude rekening was al opgeheven danwel leeg gehaald terwijl u wist dat Ziggo af zou gaan schrijven. Als de eerste afschrijving niet lukt dan volgt gratis een tweede poging lukt die ook niet dan worden er kosten in rekening gebracht. U bent van mening dat u de 25 euro kosten niet hoeft te voldoen en betaald die kosten gedurende oktober/november/december ook niet door ze stelselmatig op de factuur in mindering te brengen. Ziggo is nu klaar met u want u zij hebben de fout niet gemaakt maar u omdat er van uw rekening geen geld afgeschreven kon worden.

Hu
door Hul013 Feb 15, 2016 om 12:17
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind uw antwoord erg kort door de bocht. Ziggo heeft pas in december 25 euro extra berekend omdat ze 1 keer niet konden afschrijven. Die tweede keer is nooit gebeurd! Ik had op tijd een bankrekening wijziging doorgegeven, dus die tweede afschrijving hadden ze van het juiste nummer kunnen afschrijven. Niet mijn fout dat ze dat niet doen. Ik vind het een smerige actie als je "incassokosten" berekend en automatisch afschrijft zonder reden en als ik het er dan aftrek met een duidelijke vermelding ervan in de betalingsomschrijving: minus onterechte incassokosten, waarbij Ziggo zelf besluit om mij wel de incassokosten te laten betalen, maar 25 euro van die termijn niet. Daardoor kunnen ze weer incassokiosten berekenen. Ik ben zelf ondernemer, ik zou dat eens moeten doe nbij mijn klanten, dan ben ik ze kwijt denk ik. Ziggo is zo groot dat ze het niet interesseren wie er blijft of gaat! Die 50 euro hebben ze hoor. Als je zo je geld moet verdienen.... Misschien iets minder uitgeven aan belachelijke sponsordeals en 100 keer per dag reclame op tv, dan hoeven ze hun klanten niets af te troggelen.