ja
door jacbigboss May 18, 2008 om 06:44
Computers & telefonie

Aanvraag gegevens ????????

dit is wat er vanmorgen bij mijn mail zat of ik even dit in wou vullen

ik dacht het niet !!! zijn er meer van dit soort poggingen

Dear Email HOME Account Owner

This message is from HOME messaging center to all HOME Web email
account owners. We are currently upgrading our data base and
e-mail account center. We are deleting all unused email account to
create space for new accounts.

To prevent your account from being deactivated you will have to
update it.

CONFIRM YOUR EMAIL ACCOUNT
Email Username : ...............
Email Password : ..............
Date of Birth : ..................
Country or Territory : .........

Warning!!! HOME Account owner that refuses to update his or her
account within Seven days of receiving this email will lose his or
her account permanently.

Thank you for using HOME !
Warning Code:USV64MT1
Thanks,

HOME WEBMAIL Team

No virus found in this incoming message.
Checked by AVG.
Version: 7.5.524 / Virus Database: 269.23.16/1448 - Release Date: 16-5-2008 19:42

447 7 Rapporteer

hutch
door hutch - May 18, 2008 om 07:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Jacbigboss,

"ik dacht het niet": heel goed gedacht! NIET intrappen, gelijk weggooien! Dit is 'phishing'.

Zie: www.microsoft.com/netherlands/thuisgebruikers/beveiliging/spam/phishing.aspx

Gr. Hutch

pceetje
door pceetje - May 18, 2008 om 08:50
15 Antwoorden / 1 Vragen

@home doet een email niet in het engels naar zijn klanten toe maar in het nederlands.

grindweg
door grindweg - May 18, 2008 om 18:42
2308 Antwoorden / 28 Vragen

dit kunnen anderen zien als een WAARSCHUWING. dus trap er inderdaad nooit in

birdies
door birdies - May 18, 2008 om 19:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Zal hier nou echt nog 1 mens nog in trappen???? Alleen de taal waarin de mail is opgesteld, moet toch al voldoende zijn?

kiran
door kiran - May 18, 2008 om 19:17
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal

Bij deze ook een reaktie van mij. Betreft niet alleen HOME, ik heb vorige week een mailtje gekregen met een waarschuwing dat gebruikers van HetNet ook zoiets konden verwachten.

@birdies  Ja ook ik vraag me wel eens af of hier nog mensen intrappen, helaas, het antwoord is JA. Vooral als ze je gek maken met: 'geen reaktie binnen 7 dagen .... je verliest je account'.

Voor velen misschien overbodig te waarschuwen, maar toch ....

Groetjes, kiran

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 18, 2008 om 20:52
3809 Antwoorden / 46 Vragen
elenay
door elenay - May 18, 2008 om 20:57
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Verbaasd me weer niks, want ook ik krijg momenteel iedere dag wel een Engelse mail en kaats die gelijk terug. Dus gewoon terugkaatsen en verwijderen, niks mee doen. En ook bij de volgende die binnenkomen. Mocht u online iets invullen, zet dan niet uw emailadres erop, maar gebruik hiervoor een hotmailadres waar u alle rommel laat komen, dan heeft u er bij uw eigen emailaccount niet zoveel last van.