bi
door biancastok Apr 4, 2016 om 17:24
Computers & telefonie
Abonnement van 12 maanden, KPN zegt 24 maanden en vraagt nu geld als correctie

Abonnement van 12 maanden, KPN zegt 24 maanden en vraagt nu geld als correctie

Vorig jaar heb ik bij belsimpel een KPN contract afgesloten voor 12 maanden, met maandkosten: € 42,50 en een toestel prijs van €130,-, bij acties staat vermeld:
+12 maanden lang € 42.50 per maand
+Tijdelijk slechts € 30.00 aansluitkosten (normaal € 50.00)
+Gratis gebruik van KPN hotspots

Nu ik echter aan het rondkijken was voor een nieuw abonnement, daar de 12 maanden bijna om zijn, constateerde ik op mijnKPN als einddatum: 15-06-2017. Het door mij getekende contract heeft echter zoals eerder vernoemd een vermelde contractduur van 12 maanden, ondertekend op 11-05-2015.

Ik heb telefonisch contact op genomen met KPN. Zij geven aan dat er bij hun een tweejarig contract is afgesloten. Op mijn mededeling dat ik een contract voor 12 maanden had getekend werd mij medegedeeld dat er dan extra kosten zouden aanvallen voor mij. Nu heb ik mail ontvangen van de klachten afdeling van KPN dat ik bij een 12 maanden contract geen recht zou hebben op € 5,- korting op de maandkosten. Deze korting staat echter nergens specifiek vermeld op het contract. Hun voorstel is nu dat ik deze korting terugwerkend vanaf ingang abonnement betaal, waarna hun de contract duur zouden aanpassen naar 12 maanden.

Mijn vraag is nu of dit van mij verlangd kan worden. Immers heb ik een getekend contract van belsimpel met deze voorwaarden en is er door mij geen fout gemaakt. Ik had het abonnement ook niet afgesloten wanneer de maandkosten € 47,50 waren geweest in plaats van € 42,50.

Weet iemand misschien wat ik hier het beste mee kan doen? Ik weet me hier nu geen raad mee.

1086 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lo
door lotje1992 - Apr 4, 2016 om 17:51
13 Antwoorden / 1 Vragen
0

Kijk uw contract goed na. Staat daar echt betreffende 12 maanden? Als aan uw kant alle gegevens goed op papier staan, zou ik het niet gaan betalen. Zoals je zegt, jij hebt geen fout begaan. Daarbij is het verschil in prijs niet zó groot dat het een vreemd contract lijkt. (Als je bijvoorbeeld slechts 1 euro zou betalen per maand kan je er van uit gaan dat er iets niet klopt, dus daar kan je aansprakelijk op gesteld worden.) Ik zou er niet mee akkoord gaan.

ro
door ronny530 - Apr 4, 2016 om 18:03
2804 Antwoorden / 41 Vragen
0

Voor zover ik het plaatje uit kan vergroten zie ik toch echt een contractduur van 12 maanden. Belsimpel heeft voor u het contract afgesloten voor de duur van 12 maanden dus de fout moet bij Belsimpel liggen zij zullen de fout moeten herstellen en zijn daarmee uw eerste aanspreekpunt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Si
Sita B - May 31, 2024 om 20:42
Geldzaken & recht

Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat

Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen. 

terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand 

Lees meer