do
door dolcevita81 Jan 7, 2009 om 17:28
Computers & telefonie

Abonnement wijzigen/terugzetten

In maart heb ik een 2-jarig abonnement bij Vodafone afgesloten. Nu wil ik mijn abonnement terug zetten van € 22,50 naar € 12,50 per maand. Nu geven ze bij de telefoonwinkel (The Phonehouse) aan dat ik inderdaad in aanmerking kom voor terugzetting (als je abonnement ouder is dan een half jaar), maar dat ik maar 1 stap terug kan (dus naar € 17,50) en dat ik hier ook nog eens € 20,- voor moet betalen... Dit klinkt mij erg vreemd in de oren... Normaal gesproken kun je je abonnement na een half jaar toch kostelos terugzetten naar het bedrag wat bij jou past? Want het is niet zo dat ik het abonnement opzeg en daarom moet afkopen...


Wie weet hoe dit zit?

523 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

birdies
door birdies - Jan 7, 2009 om 17:43
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

Nee hoor, is niet vreemd. Tenslotte heb je in principe een abo afgesloten voor 2 jaar en in principe heb je je daar aan te houden. Overeenkomst is overeenkomst nietwaar?

Dat je maar 1 stap terug mag, is naar mijn mening zeer redelijk, net als het gegeven dat hiervoor 20 euro moet worden betaald.

Als dit allemaal zou kunnen zoals jij het wilt, wat voor zin heeft het voor providers dan nog om een overeenkomst voor een bepaalde periode af te sluiten.



birdies
door birdies - Jan 7, 2009 om 17:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

P.S. Eerlijk gezegd ben ik totaal verbaasd dat je abonnement al verlaagd kan worden. Er is niet eens een jaar voorbij.


do
door dolcevita81 - Jan 7, 2009 om 19:05
22 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ja ik snap wel dat ik een contract aanga, maar volgens mij ga je een contract voor het gebruiken van hun netwerk van 2 jaar. Dus dat ik 2 jaar lang gebruik maak van hun diensten. En niet dat ik 2 jaar lang voor minimaal € 22,50 ga afnemen... Volgens mij kunnen ze je daar niet toe dwingen...

birdies
door birdies - Jan 7, 2009 om 19:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

Uit de alg. vw. Vodafone:
Artikel 4   Abonnementen
1   Elk Abonnement wordt door Contractant aangegaan voor een bij het desbetreffende type Abonnement behorende minimumduur.
De minimumduur bedraagt ten minste twaalf maanden. Na de initiële duur van het Abonnement wordt dit Abonnement voortgezet voor onbepaalde tijd.

Jouw redenering gaat dus echt niet op!



gladdeharry
door gladdeharry - Jan 7, 2009 om 19:58
463 Antwoorden / 14 Vragen
0

Even gezocht op de site van Vodafone,maar daar staat precies wat er mogelijk is.Na minimaal half jaar kun je maximaal 1 stap terug.Kosten inderdaad 20 euro.


birdies
door birdies - Jan 7, 2009 om 20:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

Best wel 'netjes' dat je na een 1/2 jaar een goedkoper abo af kan sluiten; meestal is de minimumduur dan 1 jaar.

@TS: uiteindelijk verdien je dus rond de 50,- euro (14 maanden x 5 - 20,- euro).



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer