door wijkjes Jan 29, 2014 om 20:15
Computers & telefonie

Adobe

Heb windows 8, wil een pdf bestand downloaden opslaan en openen. De vorige keer kon ik naar downloads en klikte om het bestand te openen en dan kon ik kiezen hoe ik het wilde openen, [ moet met adobe] met lezer of adobe. Nu kan dat ineens niet meer adobe en lezer staan niet meer in de lijst. Moet en programma kiezen of zoeken, maar ik zie adobe en lezer nergens.[ Wel bij de apps]. Wat doe ik verkeerd?

Tetje

694 13 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 29, 2014 om 21:30
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u al eens een nieuwe poging gedaan om hem te downloaden, na het verwijderen via een unload functie via b.v revo uninstaller.

wi
door wijkjes - Jan 30, 2014 om 08:33
91 Antwoorden / 75 Vragen

Hallo Valerus-2, kan ik niet gewoon via installatie verwijderen app adobe verwijderen? Kan het in mijn software of programma's nergens vinden. Vreemd, want het staat wel bij de apps.
Windows 8 is toch wel even anders dan xp die ik jaren heb gehad.
Anders zal ik revo moeten installeren.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 30, 2014 om 18:17
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Rechts klikken op het betreffende (gedownloade) PDF bestand en kiezen voor 'openen met'. Hier voor Adobe kiezen eventueel aanvinken dit altijd te doen.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 30, 2014 om 19:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=wijkjes schreef op donderdag 30 jan 2014, 08:33]Hallo Valerus-2, kan ik niet gewoon via installatie verwijderen app adobe verwijderen? Kan het in mijn software of programma's nergens vinden. Vreemd, want het staat wel bij de apps.
Windows 8 is toch wel even anders dan xp die ik jaren heb gehad.
Anders zal ik revo moeten installeren.
Daar is dan ook een gratis versie van te vinden op internet maar kijk of je wel de orginele site heb waar u hem download.

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2014 om 20:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wijkjes,

..... maar ik zie adobe en lezer nergens.[ Wel bij de apps]. ....
Verwijder die apps eens - lees hier hoe dat kan - en download AdobeReader dan opnieuw. Klik hier. (let op vinkje McAfee weghalen als dat er staat).

Je zou ook Foxit reader eens kunnen proberen. Klik hier.

Suc6

wi
door wijkjes - Jan 30, 2014 om 22:48
91 Antwoorden / 75 Vragen

Lekkerisdat, ik had al duidelijk aangegeven dat het niet meer lukte als ik klik. Staat niet meer in de lijst.
Edrick3, dank je dit ga ik proberen. Vind het wel vreemd want een poosje terug lukte het nog wel.
Laat horen hoe het verloopt.

Bedankt Tetje

edrick3
door edrick3 - Jan 31, 2014 om 10:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wijkjes,

.....Vind het wel vreemd want een poosje terug lukte het nog wel......
Dan zou je ook nog systeemherstel kunnen proberen met een datum toen alles nog wel werkte.

Het terugzetten van een herstelpunt kan op meerdere manieren. Als uw computer nog correct opstart, gebruikt u systeemherstel vanuit Windows.

Open het Configuratiescherm: gebruik de sneltoets 'Windowstoets+X' en klik daarna op Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven op Weergeven op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op Systeemherstel.
Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
Klik op Sluiten.
Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
Klik op Voltooien.
(Bron:seniorweb.nl)

Suc6

wi
door wijkjes - Jan 31, 2014 om 19:11
91 Antwoorden / 75 Vragen

Edrick3, je hebt gelijk maar daar heb ik niet aan gedacht. Heb Adobe verwijderd en van de week doe ik het opnieuw.

Tetje

hakeni2
door hakeni2 - Feb 3, 2014 om 19:55
143 Antwoorden / 43 Vragen

Je kan met deze tool http://labs.adobe.com/downloads/acrobatcleaner.html Adobe Reader verwijderen en daarna de nieuwste versie weer installeren.

hakeni2
door hakeni2 - Feb 3, 2014 om 19:58
143 Antwoorden / 43 Vragen

http://labs.adobe.com/downloads/acrobatcleaner.html

wi
door wijkjes - Feb 3, 2014 om 20:23
91 Antwoorden / 75 Vragen

Hallo, heb de app verwijderd en opnieuw gedownload. Alles doet het weer. Ik denk dat ik bij de 1ste keer een fout heb gemaakt.
Bedankt allemaal!

Tetje

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2014 om 10:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wijkjes,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

er
door eruantalisse - Feb 5, 2014 om 20:00
8 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 8 kent twee verschillende typen programma's. Enerzijds heb je de reguliere programma's als bijvoorbeeld het office-pakket. Deze start op de desktop. Anderzijds heb je de New-UI apps. Dit zijn meer apps zoals je ook op een tablet zou kunnen zien en deze zijn geoptimaliseerd voor touch.

Als je een programma vanuit de verkenner wilt openen met "Openen met", dan zult je een gewoon, zogenaamde 'x86' programma moeten installeren. In jouw geval ga je naar de website van Adobe en installeer je wat je nodig hebt. Dan krijg je ook die keuze.

De New-UI apps staan niet in de lijst met x86 apps (Configuratie scherm > Software). Hoe dit exact zit weet ik niet. Je kunt ze wel verwijderen uit de lijst met apps op de 'Windows 8' manier. Succes.