menno0
door menno0 Jun 1, 2010 om 23:11
Computers & telefonie

Advances setup? en toverstaf?

Nadat Telfort "werkzaamheden heeft verricht" zit ik nu 1 maand zonder telefoon. Boos zijn helpt niet.
Prepaid voor 30 euro verbeld (max 15 + 15 opwaardeerkst) wat blijkt: mijn modem "heeft zich niet automatisch hersteld". Nieuw modem ontvangen en ik heb weer internet. Ik heb niet om die werkzaamheden gevraagd maar word wel met hun problemen opgezadeld.
Telefoon instellen valt weg na vraag 11.
Antwoord van Telfort: Probeer naar "Advanced setup" te gaan en vervolgens te "klikken rechtboven op icoontje met toverstaf". Dan lukt het meestal wel......
Mij lukt niets.
Nu ben ik weer paar avonden verder met zoeken en kan geen van twee vinden. Een monteur voor 69 euro voorrijden laten komen vind ik een onbeschofte aanbieding van Telfort en wil ik liefst niet betalen, maar Advanced setup kom ik ook.....! niet tegen.
Ik heb XP Pro.
Zonder jonge mensen om me heen blijft dit moeilijk voor mij.

Wie kan mij op weg helpen door "Stap voor stap" of 'n hint te geven achter welke lijn ik moet zoeken voor "Advanced setup".

Alvast bedankt.

569 5 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jun 2, 2010 om 00:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Met Advanced Setup wordt bedoeld de keuze Advanced Setup nadat je met een browser op het modem bent ingelogd: http://192.168.1.254. Het standaard wachtwoord, als je dat niet hebt gewijzigd, is 1234.

Daar kun je navigeren naar VoIP > SIP en daar kun je de instellingen voor het vast bellen invullen zoals in de brief die je destijds hebt ontvangen. Als je het eenmaal weer werkend hebt gekregen zou ik je aanraden een backup te maken van de modem instellingen, zodat je het een volgende keer in 1 keer weer kunt inladen: Maintenance > Tools > Configuration > Backup.

menno0
door menno0 - Jun 2, 2010 om 08:19
236 Antwoorden / 42 Vragen

@edwardus, de 1e keer het Telfort telefonie boekje volgen werkte dat en vervolgde het scherm na 192.168.1.254. Thans na "zoeken" krijg ik info van Google wat dat nummer is. Ik kom dus nu niet meer verder.
Wat back-up betreft, heb ik weer telefoon dan doe ik dat meteen.

Ik heb geen brief want was klant van speedlinq (KPN) (en alles ded het goed), dat door Telfort is gekocht, waarna ik door een diep dal ben gegaan van e-mail adres niet accepteren e.a. Voor PayPal b.v. moet ik het notanummer speedlinq gebruiken in combinatie met @telfort. Mijn speedlinq adres wordt vaak als spam aangezien.
Dit is dan weer zo'n uitloper er van..........

Het ergert me dat aan elke verkoop wordt verdiend en met maandelijkse doorbetaling telkens als parels aan een snoer ik moet ploeteren om het in orde te houden.
Bij nieuwe modem zat een zeer duidelijk boekje, waarvan bovenstaand nummer de start is. Uit antwoord Telfort begrijp ik dat het aan pop-up blokkering ligt en b.v. de Google toolbar.

Nog een suggestie?
Ik ga straks weg naar andere flat, want zit in de verhuizing en probeer elke avond wanneer ik thuis kom verder te komen........

jscholtes
door jscholtes - Jun 2, 2010 om 08:33
777 Antwoorden / 31 Vragen

@menno; je dient dat nummer niet in google zoekvenster in te tikken maar zoals gesteld in de internet explorer (browser) op de plek waar bij jou waarschijnlijk:
http://google.nl staat.

menno0
door menno0 - Jun 2, 2010 om 09:25
236 Antwoorden / 42 Vragen

@ dat had ik rap door en met // kwam ik zoals @edwardus zei een heel eind, doch het wilde toch niet lukken.

Zonder telefoon is nu een handicap, dus 09.00 gebeld met Telfort. Inderdaad moest modem nog gereset worden door 2 sec "in gaatje te prikken".
De man was coulant en gaf door voor de toekomst dat gebruikersnaam bij telefonie het telefoonnummer is.

Bedankt voor de vlotte reactie; na deze maand ben ik weer een blij mens en maak meteen de Backup.

edwardus
door edwardus - Jun 2, 2010 om 09:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt gewoon klikken op de oranje link in m'n eerste reactie.
De instellingen voor telefonie kun je opzoeken in de Klantenservice pagina voor vast bellen, daar staat n.l. een Installatiehandleiding vast bellen.
Alleen het wachtwoord is iets dat alleen jij kunt weten, ofwel het wachtwoord dat je van Speedlinq al had, of je kunt het laten resetten door de klantenservice.