Albert Heijn beltegoed: niet goed, geld weg?
Gisteren kocht ik bij een AH vestiging op het station een beltegoed kaart van 10 euro van het Albert Heijn huismerk. Ik kwam er al snel achter dat ik eigenlijk het beltegoed van Vodafone moest hebben en dat het AH kaartje dus niet werkte op mijn telefoon.
Ik kocht dus ter plekke een tweede kaart, deze keer van vodafoon en vroeg het geld terug voor de AH beltegoed kaart, omdat ik daar niks mee kon. De verkoper weigerde echter het geld terug te geven en verwees me door naar de informatie balie. Omdat ik haast had en mijn trein wou halen besloot ik maar om de volgende dag bij de informatie balie van een lokale Albert Heijn langs te gaan.
Vandaag probeerde ik dus weer de 10 euro terug te krijgen die ik per ongeluk aan het verkeerde belkminuten kaart, deze keer bij de info balie van een lokale AH vesting. Ook hier weigert het personeel mij terug te betalen. Ze zeggen dat de verkoper normaal gesproken wel zegt dat de kaartjes nooit vergoed worden, maar de verkoper op het station heeft dat niet gemeld. Ook stond het niet op de kaart zelf of ergens bij de kassa aangegeven.
Kan Albert Heijn de beltegoed kaarten verkopen en vervolgens - zonder dit van tevoren te vermelden - weigeren het geld terug te geven op verzoek van de klant?
"Kan Albert Heijn de beltegoed kaarten verkopen en vervolgens - zonder
dit van tevoren te vermelden - weigeren het geld terug te geven op
verzoek van de klant?" ---- JA!
Geld terug is in deze gevallen geen recht, maar een gunst!
Als we jouw redenatie volgen, kan iedereen gewoon maar van alles aanschaffen en als het niet bevalt, dan moet de winkelier het maar terugnemen. Zo zit het dus niet in elkaar.
Ik neem aan dat je zelf wel weet bij wie je een prepaid-abonnement hebt. Als je dan zelf zo dom bent een beltegoed van een andere aanbieder te kopen, tsja....
Vervolgens koop je meteen een tweede kaartje (nu wel de goede). Daarna ga je geld terugvragen voor de eerste. Waarom niet even heel vriendelijk gevraagd om het kaartje te mogen ruilen, al uitleggend dat je per abuis de verkeerde hebt meegenomen. Beetje handig kletsen en het lukt meestal wel. Maar ook dan geldt: het is een gunst van AH, geen recht voor jou!
Dus.... helaas.... niets aan te doen! Jammer van die tien euro, maar misschien kun je daar iemand anders blij mee maken.
Hallo daar,
waarom nemen ze geen telefoonkaarten retour? Om de simpele reden dat er een opwaardeercode op staat. Wie zegt dat je deze niet al ingegeven hebt zodat deze code niet meer gebruikt kan worden. Er is in het verleden hier te vaak mee gefraudeerd.
Nu zeg ik niet dat je dit gedaan hebt, maar dit is wel de reden waarom er geen telefoonkaarten retour genomen worden. Zoals mijn voorganger al aangaf: Je weet toch echt wel dat je Vodafone hebt en geen andere provider dan die...
Dus het enige wat je nog kunt doen is je telefoonkaart zien door te verkopen aan iemand die wel deze provider heeft.
Veel succes met de verkoop hiervan!
Vriendelijke groet,
Zinook
Er zijn vast wel mensen in je omgeving die AH prepaid gebruiken.Het is uit veiligheidsoverwegingen dat ze de kaart niet terug nemen want fraudeurs zijn zeer constructief .
Hallo Mijnheer Edwardus. Ik bedoel inderdaad inventief. Ik verkoop ze namelijk ook op mijn werk en je moet maar eens weten wat je allemaal tegenkomt.Ze verzinnen vanalles. Ook bij ons geen retour.
Dag pawel, neem aan dat je ook kinderen of kleinkinderen hebt, geeft een van ze dat kaartje van €10,00 en probleem is gecancelled. Vraag of ze een ker de ramen vor je wil lappen,als tegenprestatie, kind blij, jij blij.
Mvgr. Henri
Hoi Iedereen,
Ik begrijp dat Albert Heijn de procedure uit voorzorg heeft ingesteld. Iemand zou in principe beltegoed kunnen kopen, winkel uitlopen en opwaarderen en vervolgens terug komen om zijn geld terug te vragen.
Dat je dat als winkel keten niet wil is logisch.
Wat me wel steekt is dat - zoals ik al lees in uw reacties - men er van uit gaat dat het per definitie met opzet gebeurt en niet per ongeluk.
U zelgt zelfs:
"Als je dan zelf zo dom bent een beltegoed van een andere aanbieder te kopen, tsja.... "
Want iedereen weet hoe het werkt toch? Ik ben 23 jaar oud én student. Dat werkt denk ik in mijn nadeel. Men lijkt er van uit te gaan dat jongeren altijd weten hoe de techniek werkt. En men lijkt er van uit te gaan dat studenten een eindeloze vriendenkring hebben waar ze bij terecht kunnen. De verkoper adviseerde me om op school iemand te zoeken die het kaartje over wil kopen.
De realiteit is toch anders. Ondanks dat ik 1) jong en 2) student ben, heb ik een jaren oude telefoon die ik gebruik in noodgevallen of om gebeld te worden ( hij gaat hooguit een keer per maand af ). Gelukkig gaat de batterij wekenlang mee... Ik heb nooit de moeite genomen om uit te zoeken hoe de telefoon werkt en de vorige keer dat ik opwaardeerde was bijna twee jaar geleden bij een telefoon zaak waar iemand het voor me regelde.
Daarnaast werk ik als Duaal student vier dagen van de week bij een klein bedrijf en heb ik zo goed als geen contact met collega studenten. En binnen die groep heeft overigens niemand een Albert Heijn pre paid ( zo heet het toch? ) telefoon.
Zoals u al zegt;
"Beetje handig kletsen en het lukt meestal wel"
want zo iets valt toch wel uit te leggen? Het gaat sowieso niet om een zak met goud, ik heb bewijs om mijn verhaal te ondersteunen en ik zie er - hopelijk - niet uit als een persoon die dit dagelijks doet om Albert Heijn of een andere provider te pesten..
Maar helaas, hoe begrijpend de verkopers ook waren, ze weigerden mee te gaan met het verhaal. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat de procedures zo strikt zijn dat een werknemer niet in staat is om ter plekke besluiten te nemen die misschien buiten een procedure vallen.
Zelfs als Albert Heijn in hun recht staat, dan nog had ik gehoopt op een beetje tegenmoed koming.
Feit is dat ik 10 euro kwijt ben voor een nutteloos papiertje en het zit me niet lekker dat ze - heel begripvol - het geld in hun zak kunnen steken zonder dat ik er iets aan kan doen.
Dag pawel. ik begrijp dat je nog erg jong bent. Het lijkt mij dan ook niet ongeloofwaardig, dat je met dat pre-paid kaartje met €10,00 tegoed, best nog eens iemand blij kunt maken. Misschien iemand jarig binnenkort. Verder zou ik mij niet zo sappig maken om die €10,00 , gewoon lekker doorgaan met ademhalen!
Succes, Mvgr. Henri
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer