sa
door sanne1 Feb 3, 2009 om 17:06
Computers & telefonie

ALICE klacht Administratie,Opzeggen

Weet iemand raad op het onderstaande probleem???

Alice is op administratief gebied absoluut ONBETROUWBAAR.

Als je abonnement op tijd opzegt, Alice dit dan ook netjes per briefpost en per e-mail bevestigt

 je modem enz. netjes retour zend , ja, zelfs nog een maand te veel betaal, gebeuren de meest onwaarschijnlijke dingen, ja sterker nog als ik dit van iemand zou horen, zou ik het niet kunnen geloven.

i.p.v. dat er 19,90 gecrediteerd wordt, krijg ik aanmaningen en  binnenkort een bericht van de deurwaarder, zo werd mij vandaag medegedeeld.

10 tallen mailtjes verzonden, brieven, bewijzen die ik heb, niets veranderd, Alice blijft gewoon door gaan.

Ik heb Alice internet 4 maanden gehad en voor 5 maanden betaalt,

dus ik heb van hun nog 19,90 te goed, i.p.v. andersom.

Mijn brieven en mailtjes worden kennelijk als niet geschreven beschouwd.

Ik heb hier echt uren werk in zitten.

Zowel als de klantenservice als de incasso afdeling reageren al 2 maanden nergens op, wel sturen ze aanmaningen.

Ook wordt nu gesteld ,dat ze  75,00 in  rekening gaan brengen voor een modem enz, wat al op 12 dec 2008 is teruggezonden.

Ook daar heb ik een bewijstuk van.

Maar wat moet ik nu doen als binnenkort de brief van de deurwaarder op de mat valt???

Toch te gek voor worden, als je alles volgens de regels hebt gedaan en dit overkomt je.

Groet, sanne1

977 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 3, 2009 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sanne,

Advies: handel alles schriftelijk af en leg een dossier aan. Deze ********firma zal meer dan waarschijnlijk wel een incassobureau inschakelen en dan heb je de schriftelijke bewijsstukken hard nodig.

Sukses en met vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2009 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het advies, ik veronderstel dat mailtjes ook als bewijstukken worden aangemerkt.

Groet Sanne

ve
door verwijderd - Feb 3, 2009 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag sanne1,

De juridische status van een mail in nog wat onduidelijk momenteel. De ene rechter is de andere niet. Meestal zal echter een afschrift van een mail ook als een duurzame informatiedrager en dus als een bewijsstuk gezien worden.

Met vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2009 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt, ik denk dat ik maar vast nieuwe inktpatronen voor de printer koop.

groet, Sanne

ve
door verwijderd - Feb 3, 2009 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ter aanvulling aan read en sanne1: Een email is wel degelijk rechtsgeldig hoor!

Lees e.e.a maar eens door op onderstaande link, ook valt email onder het zg. "briefgeheim" velen menen van niet, al hele grote discussies heb ik persoonlijk hierover gevoerd, tot op universitaire hoogte antwoord op gehad.

Gr. Henri

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2829

ve
door verwijderd - Feb 3, 2009 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een probleem van email is dat het gemakkelijk te vervalsen is. Alleen de envelope information van de provider zou rechtsgeldigheid kunnen genieten denk ik.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2009 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sanne1. Laat je niet bang maken door het gedreig met deurwaarders. Zover zal het waarschijnlijk niet komen. Dit soort bedrijven staat nu eenmaal bekend om hun slordige administraties. Zorg dat jij je zaken op orde hebt. Als jij je opzegging zwart op wit hebt bevestigd gekregen en je betalingen kunt bewijzen, hoef je nergens bang voor te zijn. Reageer niet meer, stuur hun post ongeopend retour en laat ze maar komen. Zonde om er nog meer van je tijd in te stoppen. Als de deurwaarder komt, maar neem maar van mij aan dat die niet komt, sla je hem maar met de bewijzen om de oren. Ervaan uitgaand natuurlijk, dat jouw verhaal klopt, maar daar twijfel ik niet aan. Sterkte,

groeten, Henk.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2009 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eindelijk een reaktie van Alice, waarschijnlijk omdat ik sinds gisteren

 de "HULPTROEPEN" heb ingeschakeld, en hun daarvan in kennis heb gesteld.

In de vandaag ontvangen e-mail wordt gesteld : dat er in hun betalingssysteem door mij geen betalingen meer te voldoen zijn.

Verder verzoekt Alice  mij om het verzendbewijs van het modem naar hun toe te zenden ( natuurlijk stuur ik een kopie), en daarbij een begeleidende brief met het verzoek om het te veel betaalde bedrag

aan mij te crediteren. Dit verzoek moet schriftelijk gedaan worden, waarschijnlijk is het niet altijd vanzelfsprekend dat je je eigen geld zomaar terug krijgt.

Vanzelfsprekend zal ik de brief met de kopie aangetekend verzenden.
.

Verder schrijft Alice in het mailtje ;
Uw verzoek zal dan individueel in behandeling worden genomen. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Verdere ontwikkelingen zal ik hier laten weten.

Sanne1

ve
door verwijderd - Feb 4, 2009 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klinkt goed (en bedankt voor het terugmelden).

ve
door verwijderd - Feb 9, 2009 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag een telefoontje van Alice gekregen met excuses,  maar op de vraag waar blijft mijn geld bleef de dame het antwoord schuldig!

want dat is voor mij op dit moment het enige wat telt.

Ook vandaag van Alice een mailtje gekregen met de volgende zin erin :

Hierbij kunnen wij u melden dat in ons systeem sichtbaar is dat uw credtieringsverzoek reeds is toegekend. Deze is verrekenend met de factuur van januari 2009, met factuurdatum 19 januari 2009.

Hoe kan een te- goed bedrag gecrediteerd worden met de factuur van januari 2009, dit terwijl MIJN ABONNEMENT beeindigd is op 30 nov. 2008

Wordt vervolgd.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2009 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag weer een mailtje een mailtje van Alice met onderstaande zin erin ;

De factuur van februari bestaat enkel uit de creditering. Dit is wat er bedoeld wordt met het feit dat u in februari ook nog een factuur ontvangt. Deze zal automatisch plaatsvinden als u de factuur van januari hebt voldaan.
HOE IS HET MOGELIJK DAT HET TEVEEL BETAALDE BEDRAG VAN 19,90 OVER DE MAAND DECEMBER 2009 GECREDITEERD GAAT WORDEN , met JANUARI EN OF FEBRUARI,

DIT TERWIJL mijn ABONNEMENT OP 30 nov. 2008 beeindigd is.

Ik blijf hopen, wordt vervolgd!

ve
door verwijderd - Feb 19, 2009 om 09:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afgelopen week eindelijk het te veel betaalde van Alice gecrediteerd gekregen.

Alleen de kosten van 15,- die ik heb gehad om de 20,- terug te krijgen HEB IK NIET VERGOED GEKREGEN.

Bedankt voor alle reakties.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2009 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sanne

Boekhoudkundig kan en mag die creditfaktuur nu niet meer op nov.2008 gedateerd worden, de faktuurdatum moet overeen komen met de datum dat hij gemaakt cq verzonden wordt.

En aangezien de zaak nu afgehandeld wordt is de datum dus  van februari 2009.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ik kan je wel vertellen dat die Alice een troep is ,mijn vriend heeft al meer dan een geleden opgezegd is ook gebeurt,zij bleven geld van zijn rekening afhalen incassobureaus op hem af gestuurd tot 2 maal toe,maar hij had genoeg bewijs dat hij alles betaald had.Toen zeiden zij weer dat ze de modem niet terug hadden gehad ,pech voor hun hij heeft hem aangetekend verstuurd.En nu na 9 maanden niets meer gehoord te hebben, kreeg hij maandag 21-09 weer een Email u Factuur van september 2009 staat online op 29-09-2009.Eerlijk gezegd weten wij het ook niet meer dit terreur duur al 13 maanden erg hé.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stacey zou zeggen:
Linkerhand --> Rechterhand --> Prullemand   ;-)

In dit geval is dan beter:
Linkerhand --> Rechterhand --> ordner

Er is neem ik aan nog steeds voldoende bewijs dat je Alice niks schuldig bent, dus geen zorgen. Wel jammer dat ze er nog steeds een potje van maken, ik vond het wel een interessant alternatief, maar administratief was het een ramp (nog steeds?).

ve
door verwijderd - Sep 24, 2009 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk hebben nog alles ,maar wat denk je wat het kost aan kopie en aan tijd en energie.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2009 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het echt tijd worden dat de belangen consumenten-organisaties ALICE flink gaan aanpakken.

Het lijkt wel dat je als consument die in zijn recht staat gewoon machteloos bent, zeker bij ALICE

Alice is mooi en leuk, maar ga geen relatie met haar aan.!

ve
door verwijderd - Sep 27, 2009 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

sanne laat je niet bang maken, ,terreur noem ik het 13 maanden duurt dat al met tussen pozen ,op een geven moment stop het weer en dan naar 9 maanden beginnen ze weer .Wij reageren alleen als een incassobureau zich meldt en dan loopt het wel weer met een sisser af,wel gek dat heel veel mensen het zelfde mee maken met Alice.

groeten Els