ap
door apie50 Sep 5, 2013 om 21:29
Computers & telefonie

Alternate verhelpt klacht niet

heb in december 2012 een upgrade kit (moederbord geheugen en processor) gekocht bij alternate in ridderkerk dit alles werkte perfect maar na een half jaar stopte het geluid van mijn moederbord ermee omdat ik 2 jaar garantie had heb ik ze gebeld moest met het moederbord terug komen en dat zou worden op gestuurd na zes weken kreeg ik te horen dat het moederbord defeckt was en kreeg een omruil moederbord volgens hun van de fabriek maar deze zat niet in een doos maar gewoon in een beschermend plastic zak deze geinstalleerd te hebben bleek niet te werken ze hebben het moederbord daar 4 keer geconfigureerd maar het probleem bleef .nu na 14 keer terug te zijn geweest naar alternate werd er gezegd dat er eerst 1 harde schijf stuk was en de andere was perfect maar thuis werkte de pc nog niet weer terug weer alles onderzocht maar wat blijkt nu de schijf die gisteren goed uit de test kwam ook defect is ze zeggen nu dat ik een nieuwe harde schijf moet kopen en dan werkt het. heb nu een harde schijf van mijn vrouw haar pc bij mij er in gezet maar de klacht die bij mijn pc voordeed blijft ze willen geen nieuw moederbord geven omdat het bij hun werkt kunnen jullie mij helpen bij deze klacht

2930 18 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 6, 2013 om 01:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag apie50,

Je had wel hoofdletters en punten mogen gebruiken want je verhaal is zo moeilijk te lezen.
Echter: klik even hier en klik even hier. Kijk eens of je verder komt met de op beide sites gegeven informatie.

vr.gr.

ikbenik
door ikbenik - Sep 6, 2013 om 04:16
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=apie50 schreef op donderdag 5 sep 2013, 21:29] ze willen geen nieuw moederbord geven omdat het bij hun werkt kunnen jullie mij helpen bij deze klacht
Dus wordt er alleen het moederbord opgestuurd?

Mijn tip:
Ga met de gehele computer naar Alternate en laat ze het probleem daar verhelpen.

Nu is het een getouwtrek van dat het wel werkt en dat het niet werkt.

diumenge
door diumenge - Sep 6, 2013 om 07:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo met de hele computer? Er is een upgrade kit besteld, dus als je met de hele computer aankomt wordt je op zeker niet geholpen.

Verder kost het te veel moeite om het verhaal (zonder hoofdletters, punten en komma's) te lezen om er serieus op te reageren.

ikbenik
door ikbenik - Sep 6, 2013 om 07:26
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 6 sep 2013, 07:15]Hoezo met de hele computer? Er is een upgrade kit besteld, dus als je met de hele computer aankomt wordt je op zeker niet geholpen.
Dat er een upgrade kit besteld was, weet ik.

Aangezien Alternate aangeeft dat het moederbord bij hun wel werkt en bij de TS niet, kan het goed zijn dat er iets anders aan de hand is. Vandaar mijn opmerking.

Stel voor dat de voeding nu problemen geeft en het moederbord wel goed is, dan start de computer niet op en men denkt dat het moederbord niet goed is.
Dan kan wel 25 keer het moederbord op worden gestuurd, maar dat heeft dan weinig zin.

ap
door apie50 - Sep 6, 2013 om 12:19
5 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry , dat ik niet met punten of komma's heb geschreven en dat jullie er niet serieus op kunnen reageren. Hoofdletters was ik ook vergeten wist niet dat jullie zo mijn vraag niet konden beantwoorden . Maar ik ben al 15 maal terug geweest, maar het probleem blijft . Iedere keer als ik belde moest ik de pc uit elkaar halen , om het daar te laten testen mijn eerste set werkte perfect ,totdat na een half jaar het geluid ermee ophield heb een ander moederbord terug gekregen ,wat niet in een doos zat maar in een losse zak. Na deze te hebben geinstalleerd werkte de pc niet .Op een gegeven moment moest ik alles inleveren en bleek een van de harde schijven defect te zijn en de andere harde schijf was goed nu thuis gekomen werkte hij nog niet . Weer gebeld moest weer alles terug brengen en nu bleek ,dat de tweede harde schijf ook defect was volgens hun ligt het daaraan. ik moet maar een nieuwe harde schijf kopen dan is het probleem volgens hun opgelost . Maar waarom hebben ze dan 4 keer mijn bios van het moederbord moeten veranderen, terwijl ik bij het eerst gekochte moederbord dat niet hoefde te doen en alles werkte met dat moederbord. Maar sinds dat ik dat andere moederbord kreeg zonder doos en installatie cdrom werkt hij nog steeds niet en zijn nu ook 2 harde schijven kapot .heb nu 4 andere harde schijven geprobeerd die op de pc van mijn vrouw werken maar op mijn pc blijft het probleem dat hij niet opstart .

Ik hoop dat ik nu wel mijn verhaal wat duidelijker heb geschreven

kaasbroodje
door kaasbroodje - Sep 6, 2013 om 13:38
937 Antwoorden / 2 Vragen

Gezien de problemen met steeds andere hardware die defect gaat is het aan te raden je pc helemaal te laten onderzoeken, dat kost wat geld maar dan ben je er misschien wel vanaf. Het kan best zijn dat je voeding brak is, wanneer zij het moederbord testen hebben zij een werkende voeding en geen probleem, maar je eigen voeding wel defect zijn. 9 van de 10 "vreemde storingen" komt door de voeding! Als je pc nog wel aangaat maar niet opstart probeer dan eens memtest 86 om het geheugen te controleren, is ook nog een mogelijkheid.

Dus: Pak die bak op, en dump hem bij een lokale computer boer voor inspectie, die kan je haarfijn uitleggen wat er mis mee is. Bij alternate heb je alleen maar dozen schuivers die er nauwelijks iets vanaf weten. ( bij veel grote winkels, 2 met kennis en de rest mag het vooronderzoek doen, raar dat ze niet hebben aangegeven even langs te komen met het hele systeem, beetje klant vriendelijkheid zou geen kwaad kunnen.

ikbenik
door ikbenik - Sep 6, 2013 om 13:49
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:38]Gezien de problemen met steeds andere hardware die defect gaat is het aan te raden je pc helemaal te laten onderzoeken, dat kost wat geld maar dan ben je er misschien wel vanaf. Het kan best zijn dat je voeding brak is, wanneer zij het moederbord testen hebben zij een werkende voeding en geen probleem, maar je eigen voeding wel defect zijn. 9 van de 10 "vreemde storingen" komt door de voeding!
Dat was ook mijn eerste gedachte.
Vandaar dat ik de TS ook adviseerde om de gehele computer na te laten kijken.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Sep 6, 2013 om 13:50
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:49][quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:38]Gezien de problemen met steeds andere hardware die defect gaat is het aan te raden je pc helemaal te laten onderzoeken, dat kost wat geld maar dan ben je er misschien wel vanaf. Het kan best zijn dat je voeding brak is, wanneer zij het moederbord testen hebben zij een werkende voeding en geen probleem, maar je eigen voeding wel defect zijn. 9 van de 10 "vreemde storingen" komt door de voeding!
Dat was ook mijn eerste gedachte.
Vandaar dat ik de TS ook adviseerde om de gehele computer na te laten kijken.

Oeps, niet gelezen ;)

ikbenik
door ikbenik - Sep 6, 2013 om 13:58
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:50][quote=ikbenik schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:49][quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:38]Gezien de problemen met steeds andere hardware die defect gaat is het aan te raden je pc helemaal te laten onderzoeken, dat kost wat geld maar dan ben je er misschien wel vanaf. Het kan best zijn dat je voeding brak is, wanneer zij het moederbord testen hebben zij een werkende voeding en geen probleem, maar je eigen voeding wel defect zijn. 9 van de 10 "vreemde storingen" komt door de voeding!
Dat was ook mijn eerste gedachte.
Vandaar dat ik de TS ook adviseerde om de gehele computer na te laten kijken.

Oeps, niet gelezen ;)

Geef niets. Het is bijna weekend. ;-))

ap
door apie50 - Sep 6, 2013 om 13:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 6 sep 2013, 13:38]Gezien de problemen met steeds andere hardware die defect gaat is het aan te raden je pc helemaal te laten onderzoeken, dat kost wat geld maar dan ben je er misschien wel vanaf. Het kan best zijn dat je voeding brak is, wanneer zij het moederbord testen hebben zij een werkende voeding en geen probleem, maar je eigen voeding wel defect zijn. 9 van de 10 "vreemde storingen" komt door de voeding! Als je pc nog wel aangaat maar niet opstart probeer dan eens memtest 86 om het geheugen te controleren, is ook nog een mogelijkheid.

Dus: Pak die bak op, en dump hem bij een lokale computer boer voor inspectie, die kan je haarfijn uitleggen wat er mis mee is. Bij alternate heb je alleen maar dozen schuivers die er nauwelijks iets vanaf weten. ( bij veel grote winkels, 2 met kennis en de rest mag het vooronderzoek doen, raar dat ze niet hebben aangegeven even langs te komen met het hele systeem, beetje klant vriendelijkheid zou geen kwaad kunnen.

Beste kaasbroodje bedankt voor het berichtje
Maar even over je antwoord mijn pc is daar al helemaal meerdere keren na gekeken bestaande uit :de harde schijven ,het moederbord ,het geheugen ,de processor ,en de voeding
Mijn harde schijven hadden altijd gewerkt totdat ik het omruil moederbord hebt gekregen, toen begonnen de problemen en zijn nu na testen eerst de ene harde schijf terug gekomen omdat hij defect was maar de andere werkte nog perfect en een dag later weer alles onderzocht omdat het nog niet werkte en toen bleek dat de harde schijf die eerst goed werkte nu ook defect te zijn

kaasbroodje
door kaasbroodje - Sep 6, 2013 om 14:04
937 Antwoorden / 2 Vragen

Hmm, Dan zit er niet veel anders op dan afschrijven en misschien bij een andere winkel opnieuw beginnen. Omdat je alleen een upgrade kit hebt gekocht hoeft alleen die te werken voor de garantie, de rest is bijzaak voor hun. Het kan alsnog zijn dat ze de pc zelf ook uit elkaar halen en alleen het moederbord en de harddisk testen, anders zou je pc niet uit elkaar hoeven.

Ik zou toch naar een speciaalzaak gaan en een second opinion vragen, misschien ben je 20-50 euro kwijt ( afhankelijk van de winkel ) maar dan weet je ook meer. Elke keer hiermee bezig blijven is ook niet goed!

Het kan ook zijn dat het huidige moederbord toch problemen blijft geven, maar dat ze dit niet willen erkennen. Hoe moeilijk het ook is, je kunt niet veel tegen ze doen, zeker omdat het je geld niet waard is ( ook al heb je helemaal gelijk en sta je in je recht ). Plaats een klacht op hun FB als ze die hebben en misschien komt er dan wat schot in de zaak.

ikbenik
door ikbenik - Sep 6, 2013 om 14:05
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ik blijf bij een brakke voeding.
Als de voeding niet goed werkt, kan die ook niet de benodigde vermogen leveren, waardoor harde schijven haperen.
Mijn tip: hang een andere voeding aan het systeem en kijk of de boel goed functioneert.

ap
door apie50 - Sep 6, 2013 om 14:09
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 6 sep 2013, 14:05]Ik blijf bij een brakke voeding.
Als de voeding niet goed werkt, kan die ook niet de benodigde vermogen leveren, waardoor harde schijven haperen.
Mijn tip: hang een andere voeding aan het systeem en kijk of de boel goed functioneert.

bedankt voor je antwoord
Maar de voeding is meerdere keren bij hun getest en bleek perfekt te werken, het probleem ligt volgens alternate aan de harde schijf. Als ik een andere harde schijf zou kopen is het probleem volgens hun op gelost maar ik heb nu 4 andere harde schijven uitgeprobeerd op mijn pc maar het probleem dat windows niet opstart blijft ook al probeer ik het via de dvd speler

kaasbroodje
door kaasbroodje - Sep 6, 2013 om 14:13
937 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien zijn de HDD's ook wel oud en brak ( Harddisk sentinel weet raad, google hirens boot cd, echt handig )

Of stel gewoon de eis dat als het probleem blijft bestaan je de HDD terug mag geven, dan zie ik het probleem niet. Overigens moet een boot dvd gewoon opstarten, HDD of niet! ( Al zal een brakke HDD het moederbord kunnen "verwarren"

kaasbroodje
door kaasbroodje - Sep 6, 2013 om 14:15
937 Antwoorden / 2 Vragen

ter aanvulling, ze kunnen een voeding nooit echt testen, alleen wat voltages meten terwijl het systeem niet belast is ( een kastje van 30 euro, heb er ook een ) maar ook al zegt die dat alles ok is dan een voeding alsnog de verkeerde spanning leveren onder load, zoals ikbenik al zegt. Een voeding vervangen kan nooit kwaad, en neem er een die niet te goedkoop is, dat is rommel. Gewoon een goede van 40-50 euro en dan kun je daar vaak jaren mee vooruit.

ap
door apie50 - Sep 6, 2013 om 14:16
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 6 sep 2013, 14:13]Misschien zijn de HDD's ook wel oud en brak ( Harddisk sentinel weet raad, google hirens boot cd, echt handig )

Of stel gewoon de eis dat als het probleem blijft bestaan je de HDD terug mag geven, dan zie ik het probleem niet. Overigens moet een boot dvd gewoon opstarten, HDD of niet! ( Al zal een brakke HDD het moederbord kunnen "verwarren"

harde schijven waren van oktober 2010

kaasbroodje
door kaasbroodje - Sep 6, 2013 om 14:20
937 Antwoorden / 2 Vragen

Het kan zijn die niet meer 100% zijn, maar daar zijn testjes voor ontwikkeld zoals die van Harddisk sentinel ( zeer handig programma ) Die geven in ieder geval een indicatie. Een harddisk gaat er bij mij na 2/3 jaar uit, omdat de betrouwbaarheid gewoon weg gaat kelderen. Ik gebruik ze nog wel, maar niet als primair!

kaasbroodje
door kaasbroodje - Sep 6, 2013 om 14:20
937 Antwoorden / 2 Vragen

2 tot 3 jaar dus, geen 66% van een jaar :P