yr
door yraskokkedee Dec 3, 2011 om 12:03
Computers & telefonie

Android

wat is de goedkoopste ,maar goed werkende tablet (android)

16850 26 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 3, 2011 om 12:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is moeilijk te zeggen. Ik denk ook over een tablet, maar wil geen Apple, dus kijk naar Android. Maar de goedkoper tablets draaien nog allemaal op oudere versies van Android, die eigenlijk bedoeld was voor telefoons. Tot nu toe heb ik zelf alleen A-merken (Sony, Samsung, Asus) gezien die draaien op een versie van Android hoger dan 3.

Kruidvat heeft online een tablet voor 140 euro, gezien de specificaties lijkt het me een leuk ding. Maar 140 euro is toch nog wat veel om op alleen de specificaties af te gaan. En deze draait dus ook op Android 2.2.

Link

jscholtes
door jscholtes - Dec 3, 2011 om 13:24
777 Antwoorden / 31 Vragen

Ik ben zeer tevreden over mijn HTC Flyer. Wat is goedkoopste als het niet doet wat je wil. Deze tablet wordt standaard met Android 2.3 (gingerbread) geleverd, maar 3.2 (honeycomb) is via de fora al beschikbaar en zal binnenkort ook officieel gelanceerd worden.

jscholtes
door jscholtes - Dec 3, 2011 om 13:34
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 3 dec 2011, 12:24]
Kruidvat heeft online een tablet voor 140 euro, gezien de specificaties lijkt het me een leuk ding. Maar 140 euro is toch nog wat veel om op alleen de specificaties af te gaan. En deze draait dus ook op Android 2.2.

Link

Ik heb begrepen dat je op dat ding ook Android 3.2 zou kunnen installeren. (van horen zeggen...)

wolfenjong
door wolfenjong - Dec 3, 2011 om 13:57
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Volgens de Consumentenbond moet je alle tabelets die rond de 100,- a 200,- euro allemaal niet kopen, maar door sparen voor een betere, de beste keus bij een Android is, de Samsung Galaxy 10.1, maar ook het duurst,en de Asus Eee Pat Transformer een goede tweede, goedkoper, en nog net redelijk goed, is de Acer iconia Tab A500

Succes met u keus verder.

diumenge
door diumenge - Dec 3, 2011 om 15:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=wolfenjong schreef op zaterdag 3 dec 2011, 13:57]... Volgens de Consumentenbond moet je alle tabelets die rond de 100,- a 200,- euro allemaal niet kopen, maar door sparen voor een betere, ...Zit wel wat in ja. De tablet revolutie (veel, goedkoop aanbod) is nog niet begonnen. Helaas.

macwouter
door macwouter - Dec 3, 2011 om 22:56
825 Antwoorden / 9 Vragen

Voor 479 euro heb je een tablet met de status van het meest verkochte tablet.En waarom heeft ie deze status ?? Omdat het brol is of omdat ie voor geen meter werkt ? Hij is traag er zijn geen voldoende app,s ? De touchscreen is ook al moeilijk te gebruiken want hij reageerd nergens op ? Waarom is deze dan de meest verkochte tablet,want dat snap ik even niet.

diumenge
door diumenge - Dec 3, 2011 om 23:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=macwouter schreef op zaterdag 3 dec 2011, 22:56]Voor 479 euro heb je een tablet met de status van het meest verkochte tablet.En waarom heeft ie deze status ?? Omdat het brol is of omdat ie voor geen meter werkt ? Hij is traag er zijn geen voldoende app,s ? De touchscreen is ook al moeilijk te gebruiken want hij reageerd nergens op ? Waarom is deze dan de meest verkochte tablet,want dat snap ik even niet.TS vraagt om een goedkope tablet die op Android draait, niet om een iPad. Dus een reactie daarover is overbodig. Misschien wil TS geen gesloten systeem?

pino123
door pino123 - Dec 3, 2011 om 23:53
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=macwouter schreef op zaterdag 3 dec 2011, 22:56]Voor 479 euro heb je een tablet met de status van het meest verkochte tablet.En waarom heeft ie deze status ?? Omdat het brol is of omdat ie voor geen meter werkt ? Hij is traag er zijn geen voldoende app,s ? De touchscreen is ook al moeilijk te gebruiken want hij reageerd nergens op ? Waarom is deze dan de meest verkochte tablet,want dat snap ik even niet.

Volgens mij ben jij een beetje vertroebeld door je eigen voorkeuren wat betreft Mac...

macwouter
door macwouter - Dec 4, 2011 om 00:19
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=pino123 schreef op zaterdag 3 dec 2011, 23:53][quote=macwouter schreef op zaterdag 3 dec 2011, 22:56]Voor 479 euro heb je een tablet met de status van het meest verkochte tablet.En waarom heeft ie deze status ?? Omdat het brol is of omdat ie voor geen meter werkt ? Hij is traag er zijn geen voldoende app,s ? De touchscreen is ook al moeilijk te gebruiken want hij reageerd nergens op ? Waarom is deze dan de meest verkochte tablet,want dat snap ik even niet.

Volgens mij ben jij een beetje vertroebeld door je eigen voorkeuren wat betreft Mac...

Oke ik sla een beetje door mijn excuses ik zal het nooit meer doen. Misschien wil TS hier dan eens gaan kijken en lees dan vooral de specificatie,s. Kies toch maar liever die ice cream sandwich of zoiets want dat is de laatste versie en zit je altijd beter.

f.weele
door f.weele - Dec 4, 2011 om 15:18
1085 Antwoorden / 27 Vragen

a.s zaterdag bij aldi hebben ze een android tablet met 3g en wifi voor € 399,--
haal de folder bij een aldi en lees de specificaties.
klik hier
of ga naar deze link;klik hier,
m.vr.gr.

patrick555
door patrick555 - Dec 5, 2011 om 12:39
31 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
2e hands zijn sommigen al voor 150 beschikbaar. zoals de toshiba tablet.

Waar je echter wel op moet letten bij goedkope tabs is het touchscreen.

Een multitouch capacitief scherm werkt veel sneller dan een single touch resistive scherm. Bij een resistive scherm ligt er een folie over het scherm dat je moet indrukken. Dit folie geeft een waas over het scherm. Voorbeeld van een resistive scherm is te vinden bij de TomTom.
Een multitouch capacitief scherm bestaat uit een harde heldere glasplaat die zeer snel reageert op aanwijzingen. Op dit scherm kan je met 2 vingers werken.

tijdens mijn zoektocht gevonden: http://www.supertablet.nl/android-tablet-10q.html
en uitleg: http://link.marktplaats.nl/1001248643
Ik heb zelf niet bij deze aanbieder gekocht. Maar zijn informatie is zeer nuttig.

wi
door wicket - Dec 5, 2011 om 12:47
49 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb onlangs een 7' tablet gekocht bij Bart Smit voor 70 euro.
De orginele firmware die erop zit is waardeloos dus ik heb het hele ding opnieuw geflasht met Uberoid.

Nu heb ik echt lol van het ding, want door de nieuwe firmware loopt hij als een speer en zit er ook de echte Market op.

Helaas is de 7' versie niet meer te krijgen bij BS. Het grotere broertje de 10" is wel nog te koop. Je tekst hier...

Let op dat je de goede koopt met de wm8650 chipset en niet de 2.3 versie met de Cortex chipset. Alleen de bovenstaande tablet in de link is te flashen met Uberoid.

Voor meer info over het flashen van deze tablet zie

Je tekst hier...

mc
door mcleaver - Dec 5, 2011 om 13:15
20 Antwoorden / 2 Vragen

Je moet minstens een snelle processor en een capacitive multitouch scherm kopen. Resistive (zoals de goedkopere Archos onder de naam Arnova) zijn allemaal een ramp. Misschien een Packard Bell Liberty Tab 16GB? (333 euro)

ho
door honza23 - Dec 5, 2011 om 13:34
262 Antwoorden / 3 Vragen

Komende zaterdag bij de Aldi: een
10" tablet
Android 3.2
32 Gb geheugen
WiFi b/g/n
3g kaartslot
dual-core processor
2 camera's
micro-USB aansluiting
kaartlezer
Bluetooth 2.1
incl. tas, micro-USB- en een HDMI-adapterkabel
en 3 jaar garantie
€ 399,-

nonna
door nonna - Dec 5, 2011 om 13:38
45 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=wolfenjong schreef op zaterdag 3 dec 2011, 13:57]Hallo

Volgens de Consumentenbond moet je alle tabelets die rond de 100,- a 200,- euro allemaal niet kopen, maar door sparen voor een betere, de beste keus bij een Android is, de Samsung Galaxy 10.1, maar ook het duurst,en de Asus Eee Pat Transformer een goede tweede, goedkoper, en nog net redelijk goed, is de Acer iconia Tab A500

Succes met u keus verder.[/quote
nog net redelijk goed over de acer , is een beetje kort door de bocht.
In de door ons gelezen best getest, staat hij onder de I pad en de samsung een verdiende drede plaats volgens ons.
Het enige min puntje wat wij ervaren is de wat langzame opstart maar verder is het een fantastische tablet met een goede camera , het is een 3.1 en het touchscreen werkt supersnel ,is mooi helder van kwaliteit kortom een goede android die wij voor 299 (normaal 389) euro online hebben aangeschaft.

wi
door wicket - Dec 5, 2011 om 13:40
49 Antwoorden / 0 Vragen

Nou dan kan TS zich beter gelijk een Samsung kopen of zo. Lijkt me niet echt budget meer voor die prijs.

=honza23 schreef op maandag 5 dec 2011, 13:34: Komende zaterdag bij de Aldi: een
10" tablet
Android 3.2
32 Gb geheugen
WiFi b/g/n
3g kaartslot
dual-core processor
2 camera's
micro-USB aansluiting
kaartlezer
Bluetooth 2.1
incl. tas, micro-USB- en een HDMI-adapterkabel
en 3 jaar garantie
€ 399,-

be
door berend7824 - Dec 5, 2011 om 13:42
10 Antwoorden / 4 Vragen

Zelf heb ik de Asus Transformer TF101 zonder 3G. Deze tablet bevalt mij uitstekend. De prijs is al gedaald van € 399 naar € 364. Maar de Medion-tablet die binnenkort beschikbaar is, lijkt me ook een prima keus.

re
door rebscartouch - Dec 5, 2011 om 13:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga u ,op uwe vraag, wat is de goedkoopste en goed werkende android tablet een antwoord geven.
De Yarvik TAB211,kost incl. verzenden 86.00 Euro.
Wat kan je ermee ? Mailen,chatten,internetten,films bekijken en foto's maken enz.
Hij is beperk in zijn app's ,ga deze niet vergelijken met een ipad 2,omdat dit apparaat ook 5x duurder is.
Heb dit tablet sinds afgelopen Zaterdag (70 geworden),ervaring nee.
Maar mijn kleinkind,heeft een ipad2 ,kon er heel goed mee uit de voeten en had in een klippeklap internet en kon al mailen en videofilms bekijken.
Google eens op dit product of ga naar tweakers.net daar loopt al een forum over dit product.
Succes verder met uwe evt.aankoop.

ho
door honza23 - Dec 5, 2011 om 13:49
262 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wicket schreef op maandag 5 dec 2011, 13:40]Nou dan kan TS zich beter gelijk een Samsung kopen of zo. Lijkt me niet echt budget meer voor die prijs.

[quote=honza23 schreef op maandag 5 dec 2011, 13:34]Komende zaterdag bij de Aldi: een
10" tablet
Android 3.2
32 Gb geheugen
WiFi b/g/n
3g kaartslot
dual-core processor
2 camera's
micro-USB aansluiting
kaartlezer
Bluetooth 2.1
incl. tas, micro-USB- en een HDMI-adapterkabel
en 3 jaar garantie
€ 399,-

Tsja, een Samsung met gelijke specs kost 599,- en vraagsteller zoekt met name ook op prijs !

dutch1
door dutch1 - Dec 5, 2011 om 14:46
90 Antwoorden / 46 Vragen

Dag,

Kijk eens op deze site:

http://piratesplanetservices.org/retail/search?orderby=position&orderway=desc&search_query=tablet&submit_search=Zoeken

dan heb je enig idee hoe de prijzen zijn

Veel plezier,

Dutch1

juani
door juani - Dec 5, 2011 om 14:49
11 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb de Asus EEE Pad Transformer, en ik ben er heel tevreden mee!

Als ik er nu een uit moest kiezen, zou ik de Medion nemen. Die heeft namelijk een ingebouwde 3G module, en de ASUS EEE Pad niet.

Overigens: Alle goedkopere tablets hebben geen officiele Android versie, die zou ik sowieso niet nemen (van de Bart Smit etc).

wi
door wicket - Dec 5, 2011 om 14:53
49 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=juani schreef op maandag 5 dec 2011, 14:49]

Overigens: Alle goedkopere tablets hebben geen officiele Android versie, die zou ik sowieso niet nemen (van de Bart Smit etc).

Android is opensource dus wat is daar dan niet officieel aan?

wimmi20
door wimmi20 - Dec 5, 2011 om 21:17
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb met verschillende tablets een week kunnen spelen.
De goedkope hadden allemaal last van "vastlopers"
en hadden meerdere tekortkomingen.
uiteindelijk kocht ik de galaxy 10.1 en die bevalt aardig goed.
Bij tablets is goedkoop duurkoop.
Tenzij je er zoveel verstand van hebt dat je hem een beetje kunt opknappen
met betere software.
Als je niet zoveel wilt besteden kun je beter een netboek kopen.
Betere software en veel prettiger werken dan met een tablet.

so
door sonjakker - Dec 5, 2011 om 22:01
4 Antwoorden / 0 Vragen

weet niet of je overdrijft
heb thuis een imac en ben ook bekend met het android systeem en windows 7
vond een ipad in eerste instantie te duur en heb een goede android tablet aangeschaft, alles instal. en het was super snel, dus dat was geen probleem alleen vond ik de beeld kwaliteit zeer wazig en de accu was ook zo leeg
mijn zoon heeft de ipad twee en toen ik ze naast elkaar ging leggen zag je het verschil
beter beeld ook snel en een accu die haast het dubbele meegaat
heb de android snel omgeruild en toch maar voor een ipad gekozen, da ipad1 goedkoper is , omdat ik een 64 wilde hebben heb ik die gekocht
die was dus net zo duur als de android
achteraf heb ik nu spijt dat ik die 100 euro niet heb meer uitgegeven voor de ipad 2 die heeft een usb poort en 1 niet
de android had die dus wel
is maar net wat je wil doen met de tablet wil je hem voor veel spellen gebruiken is een android misschien een aanrader omdat die flash afspeelt
en dat is bij de ipad een probleem
gr sonja

=macwouter schreef op zondag 4 dec 2011, 00:19: [quote=pino123 schreef op zaterdag 3 dec 2011, 23:53
=macwouter schreef op zaterdag 3 dec 2011, 22:56: Voor 479 euro heb je een tablet met de status van het meest verkochte tablet.En waarom heeft ie deze status ?? Omdat het brol is of omdat ie voor geen meter werkt ? Hij is traag er zijn geen voldoende app,s ? De touchscreen is ook al moeilijk te gebruiken want hij reageerd nergens op ? Waarom is deze dan de meest verkochte tablet,want dat snap ik even niet.

Volgens mij ben jij een beetje vertroebeld door je eigen voorkeuren wat betreft Mac...

Oke ik sla een beetje door mijn excuses ik zal het nooit meer doen. Misschien wil TS hier dan eens gaan kijken en lees dan vooral de specificatie,s. Kies toch maar liever die ice cream sandwich of zoiets want dat is de laatste versie en zit je altijd beter.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Dec 6, 2011 om 01:59
86 Antwoorden / 6 Vragen

Zelf heb ik en E-Reader van Pandigital die het netjs doet alleen de klok stelt niet veel voor(loopt voor), verder worden web mail`s half weer gegeven dus eesrt copi-eren naar GMAIL dan kan het wel.

Gmail zelf is een beperkte instal,dus ook beperkt in mogenlijkheden.

Dan heb ik ook een XIRON (8") mèt flashplayer en dus met skype,helaas nog zonder video bellen.
Met een mini sd kaartje van 32GB voor het video bellen ed.
Helaas is de manual een zielige vertoning tav. de mogenlijkheden,dus experimenteren maar.

wa
door wallia - Dec 6, 2011 om 13:14
21 Antwoorden / 14 Vragen

Bij Wehkamp is een aanbieding van Archos 70 Internet 250Gb en kijk dan op Google wat de reviews zijn, van dit product . Kost: 175 euries. Succes !!!