labswans
door labswans Jan 19, 2006 om 20:09
Computers & telefonie

Backup maken accesbestand

Ik ben al een tijd bezig met het uitzoeken om een backup van een accesbestand te maken. Het is de bedoeling dat ik een backup heb die geen reserve kopie is van het orgineel. Ik heb wel wat geprobeerd om te backuppen maar als je deze terugzet dan zegt ie dat het een reserve kopie is en het gevolg is dat ik niets meer aan het orgineel kan veranderen.

Mijn vraag is nu :

Waar kan ik informatie ophalen of wie weet hoe ik een goede backup kan maken van een acces bestand zodat deze bij een crash van een computer weer als orgineel kan worden teruggezet.

686 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 19, 2006 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor u antwoordt en ga het uitproberen.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2006 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt ook in Acces het bestand opslaan als, in plaats van gewoon opslaan, en dan gewoon een andere plek op uw harde schijf selecteren of bijvoorbeeld een memorystick (o.i.d).

ve
door verwijderd - Jan 24, 2006 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo labswans,

Dat is minder moeilijk dan je denkt. Je moet gewoon een kopie maken van het orginele bestand en daarbij geen gebruik maken van Access. Dus: Access afsluiten en het betreffende .mdb bestand met behulp van de verkenner naar een andere plaats kopiëren en dus niet verplaatsen. Druk dus niet op de linker muistoets bij het slepen van het bestand, maar gebruik de rechter muisknop. Bij het loslaten op de plaats van bestemming kies je uit het dan verschijnende menu voor kopiëren.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jan 24, 2006 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is gelukt bedankt :))

ve
door verwijderd - Jan 31, 2006 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Frya, ik vind uw antwoorden altijd heel deskundig en goed.  Toch wil ik de desbetreffende en anderen wijzen op de nieuwste versie van Norton-Commander WinNC dat na 48 dagen proef wel gekocht moet worden maar juist voor dat soort zaken als het makkelijk verplaatsen van bestanden (en nog veel meer) is die nieuwe versie van die oude vertrouwde Norton-Commander eigenlijk een must (vind ik tenminste)

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Feb 1, 2006 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vrije vogel: Dank voor je waardering. Wat het programma Norton-Commander betreft ben ik met je eens dat het een zeer handig tooltje voor menigeen kan zijn. Zelf ben ik in het DOS-tijdperk 'opgegroeid' en in die tijd was NC een 'must-have'. Je had immers geen grafische omgeving met allerlei standaard oplossingen. Het enige dat je had was een zwart scherm met een knipperende cursor. NC maakte een hoop handelingen een stuk handiger.

Wel ben ik van mening dat het een tooltje is voor de wat gevorderde gebruiker die enig inzicht heeft van hoe het één en ander in elkaar steekt. Bij de huidige generatie computergebruikers schort het wat dat betreft wel aan enige basiskennis. Op zich geeft dat natuurlijk niet, maar een dergelijk tooltje is mijns inziens dan eerder een 'gevaarlijk' tooltje dan een handig tooltje. Voor je het weet wordt er iets essentieels gesloopt. Vandaar dat ik wat voorzichtig ben met het adviseren van dit tooltje aan Jan en alleman. Freya

ve
door verwijderd - Feb 1, 2006 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk wilde ik hier niet op reageren maar wat Freya zegt in het 2e gedeelte is helaas waar, opppassen dus met het Norton Commander en nog beter is het om dit niet meer te promoten.

Groet,
Hell-Rider