sa
door sassemer Jan 11, 2008 om 13:09
Computers & telefonie

Barst in laptop

sinds twee jaar  heb ik een laptop HP(NC6120 PM750-1.7g 512MB) en twee dockingstations (HPbasic)voor op werk en thuis. Medio vorig jaar ging mijn pc raar doen en nu blijkt er een grote barst in de bodem van de laptop. HP zegt daar nog nooit van gehoord te hebben..

Ik weet zeker er zeer zorgvuldig mee om gegaan te zijn en ook is de lapop nooit gevallen. Vlgs mij is het een ontwerpfout van de laptop, is de bodem niet berekend op herhaaldelijk loskoppelen van de station en weer opklikken. Heeft iemand hier eerder van gehoord? HP stelt zich erg arro op

478 5 Rapporteer

poltol
door poltol - Jan 11, 2008 om 14:14
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste vraagsteller,

Eigenlijk stelt u geen vraag. U zoekt medeslachtoffers. Zet uw tekst daarom op een forum. Dat kunt u doen door hier links op forum te klikken en dan deze tekst daar in te kopieeren. Wellicht dat u daar ook HP benadeelden gaat vinden. Ik weet wel dat het bedrijf waar ik werkte niet voor HP heeft gekozen omdat de dockingstations maar matig presteerden. Zij hebben Dell genomen veel robuustere station en laptops.

Vr.gr. Poltol

edwardus
door edwardus - Jan 11, 2008 om 17:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De vraag is: is dit ja dan nee een ontwerpfout?

Ik kan je meedelen dat ik nog erg weinig HP notebooks heb gezien met een dergelijke barst, ook nog nooit van gehoord. De mogelijkheid van een ontwerpfout acht ik daarom erg klein tot nihil. Ik heb in het verleden zelfs mijn vorige (HP nc6000) enkele keren per ongeluk van de bank en van het bureau laten lazeren terwijl die aan stond en het ding liep gewoon door alsof er niks gebeurd was. Degelijk spul dus.

Wat je wel even in de gaten moet houden is: hoe hard druk je je laptop op de dockingstation? Het blijft natuurlijk een hard plastic behuizing (met metaal aan de binnenzijde) dus als je het maar hard genoeg mishandelt kán het een keer stuk gaan.

door 4711 - Jan 11, 2008 om 18:24
885 Antwoorden / 2 Vragen

Als je geen dure reparatie wilt door een nieuwe kast te kopen kun je proberen het met een soldeer boutje aan elkaar te smelten, het moet er een tussen de 15 en 25 watt zijn!
Verder kun je er ook een plaatje op plakken met 2 componenten lijm mits je de schroeven vrij laat en de ventilatie ook..

maar je  kunt dan beter geen Docking meer gebruiken want het blijft een zwakke plek,
na 2 jaren is een nieuwe vermoedelijk goedkoper dan de vakman die moet repareren  en als extra PC thuis is het met minder verplaatsen best leuk erbij te hebben!

vi
door villagevoile - Jan 21, 2008 om 15:52
53 Antwoorden / 39 Vragen

gebruik 3 secondenlijm of een andere lijmsoort voor kunststof.

ro
door robertkloek - Jan 22, 2008 om 12:42
9 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet natuurlijk niet hoe jij je verhaal richting HP hebt gebracht. Maar een productiefout, ik weet het niet. Misschien specifiek in jouw laptop.

Echter heb ik wel ervaring met deze laptops en weet dat ze erg robuust zijn.

Iets anders, jij meld dat HP zicht arro opstelt. Je beschikt over een notebook uit de business line. Je bezit deze slechts 2 jaar. Je zou je verhaal misschien heel anders moeten brengen.
Ik ken iemand die een business laptop via via heeft gekocht. Hij had geen officiële aankoopbon. Echter op een gegeven moment deed zijn toetsenbord (ingeboud) niets meer. Hij heeft HP gebeld, er kwam een monteur langs die ter waarde van €100,- een ander toetsenbord erin heeft gezet. Hij hoefde niets te betalen. Want zijn laptop zat automatisch tot 2010 in de garantie. En dit zonder aan te tonen waar en wanneer je hem gekocht hebt. Dat vind ik nou echte service. Dus jouw laptop staat allicht bij HP geregistreerd. Je zou eens kunnen melden dat je dit probleem hebt door het aan en loskoppelen van de docking-station. Misschien kunnen ze je tegemoet komen.