zoom1
door zoom1 Apr 16, 2024 om 17:31
Computers & telefonie

Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer

Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset  niet meer veranderen. En nadat ik een telefoontje kreeg, merkte ik dat ik welliswaar mijn belpartner kon horen, maar de belpartner mij niet meer.
Vandaag heb ik dat even getest door naar mijn vaste telefoon te bellen, en inderdaad hoorde ik daar alleen een soort bromgeluid.
Zonder headset aan mijn mobiele telefoon kan ik wel gewoon zonder problemen bellen met Galaxy A52s 5G.
Ik heb op internet al gezocht. Op de supportsite van Belkin vind ik niks, en ik kan ze niet bereiken via hun 0900 nummer en ook niet via hun live chat. Die stond een uur in de wacht zonder dat er iemand kwam...
Weet iemand raad?

789 13 Rapporteer
sw
door swat1500 - Apr 16, 2024 om 17:36
3785 Antwoorden / 0 Vragen

U moet contact zoeken met de verkoper. Heeft u de hoofdtelefoon gekocht bij Belkin of een andere leverancier.
Heeft u met een andere USB C koptelefoon al gekeken of die wel goed werkt of de koptelefoon op een ander toestel uitgeprobeerd?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 16, 2024 om 18:01
16857 Antwoorden / 202 Vragen

Akls al gezegd: neem contact op met de verkoper en zie daarvoor o.a. deze info:

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

en voor de letterlijke wetgeving:

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

En indien u onverhoop tot de conclusie zou moeten komen dat de verkoper deze wetgeving niet naleeft (bij. indien de verkoper u naar de fabrikant verwijst in plaats van dat zelf te regele met bijv. de fabrikant)  kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij www.consuwijzer.nl van de ACM

Thijs12
door Thijs12 - Apr 16, 2024 om 19:27
540 Antwoorden / Vragen

De verkoper moet ten allen tijde de garantie verlenen, niet de fabrikant.
Alleen als de verkoper ook Belkin is, dan bij Belkin maar wel duidelijk met de rekening van de verkoper , in dat geval dus Belkin.

gsm
door gsm - Apr 16, 2024 om 21:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ga op je Samsung naar Instellingen. Type daar in het zoekvak de letters USB.
Open de USB-voorkeuren en controleer de instellingen.
Vaak kun je de instellingen ook bereiken en aanpassen door, na het aansluiten van de USB headset, het scherm vanaf de bovenrand omlaag te vegen.

Je kunt ook eens de Samsung helemaal uitschakelen of opnieuw opstarten, na wat langer dan gewoonlijk op de power knop te drukken.
Mogelijk werktr na het opnieuw opstarten alles weer zoals dat eerder het geval was.

br
door brui0929 - Apr 16, 2024 om 23:00
635 Antwoorden / 10 Vragen

Telefoon Samsung restten
maak de usb poort schoon met het bijgeleverde metalen plaatje er kan stof in de usb-poort zitten. Daardoor werkt die niet goed.
1 tik op instellingen fabrieksinstellingen reset.
2 houd de aan uit knop en de volume hoog tegelijk ingedrukt de telefoon start opnieuw op en gaat terug naar de fabrieksinstellingen.

Ja
door JannyBoe - Apr 17, 2024 om 08:57
517 Antwoorden / Vragen

Voordat u eventueel teruggaat naar de fabrieksinstellingen zoals hierboven aangeraden: zorg eerst voor een complete back up van uw toestel.

Anders raakt u gegevens kwijt.

Zie hier ook de site van Samsung.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 17, 2024 om 09:17
2063 Antwoorden / Vragen

Ongelofelijk, de hele telefoon resetten voor een paar oortjes van €15? Probeer ze gewoon even in een andere telefoon en als ze daar ook  niet werken zijn ze kapot.

br
door brui0929 - Apr 17, 2024 om 21:36
635 Antwoorden / 10 Vragen

De oortjes zelf resetten kan ook start hier voor de app Wear tik op instellingen voor de oortjes veeg naar beneden klik op resetten.

zoom1
door zoom1 Apr 19, 2024 om 16:05
40 Antwoorden / 24 Vragen

Beste BRUI0929
Die Wear app, als ik die open krijg ik Galaxy Wearable, en daarmee kun je draadloos je smartwatch of je draadloze earbuds mee instellen.
Ik heb beide niet...
Of bedoelde je een andere app?

br
door brui0929 Apr 19, 2024 om 20:26
635 Antwoorden / 10 Vragen

Soundform is de app voor Samsung. Deze is te downloaden op de site van Belkin ondersteuning.

1paul
door 1paul - Apr 18, 2024 om 07:39
3150 Antwoorden / 0 Vragen

ga met deze headset en uw klacht terug naar de verkoper en laat deze het oplossen, lijkt erop dat er iets niet meer goed werkt en dit valt onder garantie mits u zelf niets stuk heeft gemaakt!

zoom1
door zoom1 - Apr 19, 2024 om 16:02
40 Antwoorden / 24 Vragen

Beste mensen,

Allemaal bedankt voor jullie reactie. Nee voor € 15,- ga ik niet moeilijk doen bij de verkoper (grote electronica zaak).
Het ging mij om technische hulp, tips etc.
De telefoon helemaal resetten naar fabrieksinstellingen vind ik ook te ver gaan.
Ik heb overigens de headset bij een telefoon van een collega ingeplugd. Die telefoon herkende mijn headset helemaal niet.
Het audio bleef ook via de speaker van de telefoon komen.
Vermoedelijk staat op de telefoon van de collega de optie "USB-audiorouting uitzetten" aan. Maar ik wilde niet verder op zijn telefoon met de instellingen gaan rommel. Je moet er namelijk de ontwikkelaarsopties voor activeren.

br
door brui0929 - Apr 19, 2024 om 19:51
635 Antwoorden / 10 Vragen

Voor uw koptelefoon heeft u SOUNDFORM nodig. Deze kunt u downloaden op de site van belikin support.

Dit kan voor samsung in de playstore.

br
door brui0929 - Apr 19, 2024 om 20:23
635 Antwoorden / 10 Vragen

U heeft soundform app nodig. Deze kunt u downloaden op de site van Belkin ondersteuning voor Samsung.

zoom1
door zoom1 - Apr 24, 2024 om 16:01
40 Antwoorden / 24 Vragen

Update 24-4-2024:

Beste mensen, ik heb inmiddels een nieuwe headset gekocht, precies dezelfde. En die doet het gewoon weer helemaal goed op mijn telefoon.
Dus die anderes is (deels) stukgegaan.

Nogmaals bedankt allemaal voor het meedenken!

Marc