Bellen van Oostenrijk naar Nederland gaat niet.
Ik heb een abonnement bij Simpel. Vorige week was ik met vakantie in Oostenrijk en wilde naar Nederland bellen. Dit ging niet.
De oplossing van Simpel is de de volgende stappen uitvoeren wanneer ik weer in Oostenrijk ben.
1. Bel eenmalig naar ##002# om eventuele doorschakelingen op te heffen en noteer de melding die u te zien krijgt in het scherm.
2. Zet uw mobiele telefoon uit en aan.
3.Selecteer bij netwerk ‘handmatig’ in plaats van automatisch. U kunt daarbij elk beschikbare netwerk controleren op bereikbaarheid. Niet elk netwerk in het buitenland staat namelijk simkaarten van Nederland toe. Wanneer het toestel automatisch verbind met het sterkste netwerk hoeft dit niet te betekenen dat dit netwerk ook Nederlandse simkaarten toestaat.
4. Controleer of de roaming aan staat in het toestel.
5. Noteer het merk + type toestel waar u de simkaart momenteel in gebruikt.
6. Test uw simkaart in een telefoon van een ander merk en noteer in welk merk en type toestel u de simkaart getest heeft.
7. Noteer minimaal drie voorbeelden waarop u geprobeerd heeft te bellen en dit niet werkte. Noteer het nummer en de provider van de ander die u geprobeerd heeft te bellen, de postcode waar u zich bevond op dat moment, de datum, het tijdstip en de melding die u te horen of te zien kreeg waaruit bleek dat u niet kon bellen. Houdt er rekening mee dat de voorbeelden niet ouder mogen zijn dan 24 uur.
Dat kan dan makkelijk wanneer je niet kunt bellen.
Verder kunnen ze niets voor mij doen.
Moet ik daar genoegen mee nemen?
U bent in ieder geval op de hoogte gebracht wat er kan gebeuren met een abonnement van Simpel
Simpel biedt een duidelijk stappenplan. Tips die veel mensen gewoonweg niet kennen en instellingen die nogal éns fout staan.
Ik.zie geen reden om Simpel hierop.af te rekenen.
En als u dan zegt " ja maar ik kan ze niet bellen" dan nog bestaat er zoiets als een vaste lijn of een mobieltje van een reisgenoot om toch contact met ze te krijgen.
Het bellen met de simkaart van Simyo ging wel goed.
Deze stappen kreeg toen ik thuis was.
Heeft U het bewuste nummer in nederland gebeld op de "normale" manier, dus kengetal en nummer erachter, dan werkt het inderdaad niet.
Vanaf een buitenland moet een nummer in nederland beginnen met +31. Dus als U vanuit een buitenland naar een mobiel nummer
in nederland belt, dan kiets U dus: +316............. Hoe U die "+" krijgt zie de handleiding van uw toestel.
Inplaats van de "+" kunt u ook "00" gebruiken. Veel toestellen zetten dan de 00 automatisch om naar de +. Eigenlijk hoort het ook 00 te zijn en niet de + maar mobiele telefoons gebruiken de +.
Het bellen met de simkaart van Simyo ging wel goed.
Deze stappen kreeg toen ik thuis was.
Wat verwacht u dan? Dat BelSimpel uw telefoon mee naar Oostenrijk neemt om te kijken wat er aan de hand is? Heeft u het probleem alleen in Oostenrijk, of ook op andere plekken in het buitenland?
Het meest voorkomende probleem is dat de roaming uitgeschakeld staat. Dit vanwege de abonnementen van voorheen om te voorkomen dat er duur verbruikt zou gaan worden in de grensstreek of buitenland.
En het gebeurt niet alleen bij Simpel, dit kan bij elke provider, maar kijk eerst eens of het niet aan uw telefooninstellingen ligt.
Ik zie een gat in de markt voor een provider die de handjes van hun klanten 24 uur dag vasthouden. 300 euro per maand maar dan heb je ook wat...
Bellen van Oostenrijk naar Nederland gaat niet.
Dat gaat wel degelijk en heel goede verbinding zelfs. Spreek uit ervaring.Het is heel "simpel" maar blijkbaar doet u iets niet goed.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer