si
door sietske01 Feb 12, 2012 om 11:55
Computers & telefonie

Beltegoed cashen bij thoorn geblokkeerd door t-mobile

Ik heb al een paar jaar een flex abonnee bij T-Mobile (je kunt je beltegoed meenemen), ook omdat, als ik mijn abonnement wijzig, ik mijn beltegoed kwijtraak. Heel tactisch van t-mobile dus. Maar ik wil nu eens hiervanaf.

Op een gegeven moment bel ik t-mobile op voor wat info, en is de betreffende medewerker zo aardig om mij te vertellen dat er een site is, www.thoorn.nl, waar ik mijn beltegoed kan cashen.
Echter, wat schetst mijn verbazing? T-mobile heeft het 0900 nr van Thoorn geblokkeerd, zodat T-Mobile klanten geen gebruik kunnen maken van de diensten van Thoorn.

Ik vraag me echt af of T-Mobile hierin niet gewoon te ver gaat, dit is ten eerste stelen van je eigen klanten (ik loop nu gewoon 150 euro mis), en ten tweede is Thoorn de toegang tot T-mobile klanten ontzegd. Thoorn doet toch niets illegaals? En waarom mag dit ineens niet? Zijn ze bang dat die flex abonnees hun abonnement opzeggen? Ja dat was ik wel van plan, om gewoon een ander abonnement bij T-Mobile te nemen. Maar nu ben ik van plan helemaal nooit meer een abonnement bij hen te nemen!

3269 1 Rapporteer

ma
door manatu - Apr 11, 2012 om 16:51
3 Antwoorden / 2 Vragen

De reactie va T-mobile is:

Het aanpakken frauduleuze praktijken heeft hoge prioriteit bij T-Mobile. Met enige regelmaat zet T-Mobile daarom frauduleuze 090x nummers 'dicht'. Ook in dit geval heeft T-Mobile besloten om, in het kader van fraudebestrijding, het betreffende nummer dicht te zetten. Over deze aanpak van fraude is door T-Mobile meerdere malen gesproken met OPTA. OPTA is dan ook op de hoogte van het feit dat er door T-Mobile in het kader van fraudebestrijding 090x nummers worden dichtgezet.

Ik heb echter ook een klacht ingediend bij Consuwijzer, het lijkt er toch op dat T-mobile zo geld verdiend zonder er een service voor te verlenen.