co
door cors2 Aug 1, 2009 om 20:09
Computers & telefonie

Beltegoed sim only, je denkt goedkoop te zijn????

Vorig jaar sloot ik een sim only abonnement af bij KPN. Voor euro 90 beltegoed betaal je euro 65 abonnementskosten. Je denkt dan euro 90 beltegoed te krijgen. dit is niet het geval. Je krijgt maar euro 65. En dat klopt zegt KPN, want de binnenlandse belminuten worden verrekend binnen de bundel voo 6,5 cent ipv 9 cent per minuut.

Wanneer je echter een sms stuurt, gaat die direct van de bundel af. Bellen naar of in  het buitenland wordt voor de volle prijs in mindering gebracht op de bundel. En is je bundel op, dan betaal je voor je binnenlandse minuten geen 6,5 cent, geen 9 cent, maar maarliefst 15 cent per minuut.

je denkt dus euro 25 goedkoper te zijn met een sim only abonnement, per saldo kan je duurder uit zijn. In het afgelopen jaar heb ik van de veronderstelde korting van 12 maanden van euro 25 maar ca euro 50 gerealiseerd. Wanneer ik gewoon een telefoon had genomen en deze had verkocht op internet, had ik die euro 300 wel gevangen.

KPN zegt dat het allemaal klopt. meneer, u heeft het niet begrepen. U krijgt geen korting, u heeft een andere abonnementsvorm zo werd mij verzekerd. De ingediende klacht blijft eindeloos liggen. Bij klantenservice zeggen ze een email gestuurd te hebben, ik kreeg niets en nogmaals sturen, dat doen ze niet bij KPN.

Sim only goedkoper? misschien, wanneer je alleen nederlandse belminuten hebt, niet als je smst of naar 0900 nummers belt of naar of in het buitenland. In al deze gevallen mis je de korting en betaal je al snel veel meer dan je wilde.

Is deze werkwijze bekend bij anderen??

597 3 Rapporteer

stacey
door stacey - Aug 1, 2009 om 20:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik ben niet helemaal bekend met dit soort abo maar zag wel dat er E 24,95 aansluitkosten gelden, dus dat zou het verschil 90/65 verklaren lijkt me.

Dat het buiten bundel bijna dubbel zo duur is veelal altijd het geval en de `buitenbundel tarieven` staan duidelijk vermeld ook bij de specifikaties...

Succes,

co
door cors2 - Aug 1, 2009 om 20:27
5 Antwoorden / 1 Vragen

de aansluitkosten zijn eenmalig. Het gaat om een maandelijkse korting van euro 25. overigens zijn de bedragen allemaal ex BTW.

stacey
door stacey - Aug 1, 2009 om 20:31
10352 Antwoorden / 12 Vragen

ik zag groot aantal sim only`s maar geen voor het bedrag dat je noemt. Je hebt toch een contracht/voorwaarden, wat staat daar precies in dan ?