ro
door rosenthal Jan 5, 2007 om 16:05
Computers & telefonie

Bereikbaarheid van Marktplaats met Explorer 7

Ik zit met een vreemd raadsel sinds enkele dagen heb ik bij Microsoft de nieuwe internet exporer 7 gedownload en geïnstalleerd. Tot vandaag had ik geen problemen met deze. Toen ik vandaag Marktplaats wilde bezoeken, kreeg ik een alleen een wit beeldscherm voor mij en het bleef wit. Alle andere sites kan ik rustig bezoeken en doen ze wat ze moeten doen, behalve de site van Marktplaats. Ik heb al van alles ondernomen, maar niets helpt. Zelfs met systeemherstel kan ik niet terug naar explorer 6. Als iemand een goede tip heeft, hou ik mij warm aanbevolgen.

456 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal met systeemherstel moet het toch wel mogelijk zijn?
Maar bij marktplaats hebben ze ook wel eens last van een storings af en toe.
En anders moet je firefox eens proberen die werkt ook geweldig goed .

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt gewoon terug naar IE6 door via Configuratiescherm, Software de Windows Internet Explorer 7 weer te verwijderen.
Firefox 2.0 is echter ook een zeer goed alternatief, beter nog dan IE7.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien gewoon een storing bij marktplaats want ik heb ook IE 7 geinstalleerd maar Marktplaats doet het gewoon.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Systeemherstel is niet om terug tegaan naar een eerdere versie.
Je moet gewoon IE7 verwijderen in configuratie software en IE6 opnieuw installeren.
Dat dit gebeurd heeft te maken dat het te lang duurt voordat de pagina laad.
Instellen van een proxyserver kan het probleem oplossen, want het ligt aan de snelheid van de verbinding met de provider.
IE6 en firefox hebben hier minder last van dan IE7.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Windows XP moet verwijderen van Windows Internet Explorer 7 voldoende zijn om IE6 weer terug te hebben.
IE6 is namelijk onderdeel van WIndows XP en geen aparte software.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het advies om een proxy server te gebruiken begrijp ik niet helemaal. Door een proxy server in te stellen zal al het verkeer via de normale weg plus een extra server lopen. Een proxy server is altijd een vertragende factor, het zal de verbinding nooit sneller maken, zeker niet als al het verkeer eerst via bijvoorbeeld Amerika loopt.

Normaal: gebruiker -> internet provider -> marktplaats.nl
Proxy server: gebruiker -> internet provider -> proxy server -> marktplaats.nl

En zelfs al zou dat wel het geval zijn, traagheid lijkt me niet iets wat hier aan de hand is.

Mogelijk was er een tijdelijke storing bij marktplaats.
Misschien hebt u een foutje gemaakt tijdens het intypen van het adres.
Of er is een ander 'vreemd' iets aan de hand op uw computer.

Mochten de eerste twee punten 'in orde' zijn probeer dan om te beginnen eens de firewall en/of virus-scanner uit te schakelen.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als jij dat zegt GSM geloof ik dat direct, ik heb het nog nooit zelf geprobeerd.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik ook IE7 NL en 'Marktplaats' is gewoon in te zien, geen probleem. Is 'www.marktplaats.nl' nog wel goed? Worm?

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

In eerste plaats allen hartelijk dank voor de reakties. Inmiddels heb ik ie6 weer terug gezet, maar het resultaat blijft hetzelfde. De pagina wordt wel ingeladen, maar wordt niet zichtbaar. Onderaan de balk staat vermeld, websites met beperkte toegang. Alle andere websites die ik bezoek worden wel zichtbaar, alleen die van Marktplaats niet. Tenslotte heb ik ie7 weer opnieuw er op staan. Daar ligt het volgens mij dus niet aan. Als ik verderzoek blijkt dat coockies van Marktplaats geblokkeerd worden en het lukt mij niet om deze blokkade op te heffen. Contact opnemen met Marktplaats lukt ook niet vanwege dat dit alleen via het contactformulier kan.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kennelijk is de website onterecht toegevoegd aan websites met beperkte toegang. Het is wel handig om dit soort foutmeldingen meteen bij de vraag te vermelden. Dan is het wat minder zoeken naar een speld in de hooiberg.

Mogelijke oplossing:
Zie Extra, Internet opties, Beveiliging.
Klik op Websites met beperkte toegang en dan op de knop Websites.
Verwijder daar de marktplaats.
Eventueel nog toevoegen aan de lijst met betrouwbare websites.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank gsm. Ik had daar vanmiddag al in gezocht, maar niet gevonden. Ik heb nu opnieuw gezocht en heb uiteindelijk na lang zoeken toch gevonden. Kennelijk door die hele lange lijst over het hoofd gezien. Hoe hij daarin is gekomen is mij werkelijk een raadsel, maar het belangrijkste is, dat Marktplaats weer zichtbaar is.

Allen hartelijk dank voor de aandacht en hulp.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat de instelling nog voor wat betreft 'Marktplaats.nl' seperaat nog ingesteld moet worden, met name de beveiligingsinstelling.