labswans
door labswans Jan 26, 2008 om 08:55
Computers & telefonie

Bericht niet te verwijderen

Goedemorgen ,

ik heb een laptop met windows vista premium. Heb een probleem met Windows Mail. Namelijk dat er sommige berichten ( dit zijn spam berichten ) niet zijn te verwijderen.

Heb de computer ook al in veilige modus oplaten starten en zo geprobeeerd deze berichten te verwijderen.

Helaas , niet gelukt , onbekende fout is opgetreden ( deze kan ik dus ook nie gedetailleerd opgeven hier )

Is er hier wat aan te doen ? Zelf kom ik er niet uit !

groetjes, labswans

3442 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 26, 2008 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen,

Misschien heb je hier wat aan:

WMUtil

Voordat je het gebruikt:
Maak een map op je bureaublad en sleep (kopieer) belangrijke e-mail in die map. Hiervandaan kun je ze later altijd nog weer terug slepen als er bij het comprimeren (lees repareren) iets mis gegaan zou zijn.

GSM

ve
door verwijderd - Jan 26, 2008 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk even of het bericht in quarantaine staat bij de virusscanner. Zo ja, van daaruit verwijderen of evt. eerst uit quarantaine halen.

Als het "naar prullenbak verplaatsen" het probleem is, kun je ook Shift-Delete proberen, dan wordt het bericht meteen permanent verwijderd.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2008 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

zal morgen kijken wat beste helpt

ve
door verwijderd - Jan 26, 2008 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Labswans

Dit kom ik tegen, ik weet niet of je er wat aan hebt ??

Groet Wil. R

  • Wanneer u een POP3-e?mailaccount gebruikt, worden verwijderde e?mails naar de map Verwijderde items verplaatst wanneer u klikt op Verwijderen. Als u verwijderde items definitief van de computer wilt verwijderen, klikt u op de map Verwijderde items en klikt u in het menu Bewerken op Map Verwijderde items leegmaken.
  • Wanneer u een IMAP-e?mailaccount gebruikt, worden verwijderde berichten niet daadwerkelijk verwijderd uit de berichtenlijst wanneer u klikt op Verwijderen. In plaats hiervan worden ze doorgestreept in de berichtenlijst om aan te geven dat ze zijn gemarkeerd voor verwijdering. Als u berichten die zijn gemarkeerd voor verwijdering van de computer definitief wilt verwijderen, klikt u in het menu Bewerken op Berichten permanent verwijderen. Nadat verwijderde berichten permanent zijn verwijderd, kunnen ze niet meer worden hersteld. Als u de verwijdering van een bericht dat is gemarkeerd voor verwijdering ongedaan wilt maken, klikt u in het menu Bewerken op Verwijderen ongedaan maken.
  • Als u verwijderde berichten automatisch permanent wilt verwijderen uit uw IMAP-e?mailaccount, klikt u in het menu Extra op Opties. Klik op de tab Geavanceerd, klik op Onderhoud en klik vervolgens op Verwijderde items permanent verwijderen bij het verlaten van IMAP-mappen
  • ve
    door verwijderd - Jan 26, 2008 om 11:28
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    zal morgen kijken wat beste helpt

    ve
    door verwijderd - Jan 26, 2008 om 11:28
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    zal morgen kijken wat beste helpt

    ve
    door verwijderd - Jan 26, 2008 om 13:15
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Bij het gebruik van AGV anti virus van Grisoft worden deze altijd tegen gehouden... en ook spamexperts.com heeft een goed  filter en is ook gratis, zo voorkom je het moeilijk verwijderen, want dit is een bekend probleem bij vista en IE7 gebruikers!
    Een alternatief is Mozilla Thunderbird gaan gebruiken met ingebouwde filters, en je hoeft dan geen Linux te gebruiken... (mag wel)

    Vooraf tegen houden is vaak beter dan achteraf herstellen, daarom kopen vele liever XP....

    ve
    door verwijderd - Jan 27, 2008 om 09:04
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    @4711 : ik vraag om hulp en niet om een vervangend programma !

    labswans

    ve
    door verwijderd - Jan 27, 2008 om 09:45
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    helaas , het heeft niet geholpen maar heb zelf een werkende oplossing gevonden welke alle problemen die ik ondervond deed oplossen

    Geen progje, maar een work-around, (zoals mrmusic al zei):
    Via deze website heb ik 'm gevonden:

    Eerst en vooral een backup maken van je Windows Mail folder.

    1. Sluit Windows Mail
    2. verwijder de Backup subdirectory in de Windows Mail folder
    (C:\users\jouw naam\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\)
    3. Verwijder het bestand WindowsMail.MSMessageStore in de Windows Mail folder
    4. Herstart Windows Mail

    Nu zal Windows Mail alle berichten repareren in een herstelde mail folder.
    Nadien kan je die gerepareerde folders naar jouw lokale folders overbrengen.

    via http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=301982

    labswans

    ve
    door verwijderd - Jan 27, 2008 om 09:46
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    helaas , het heeft niet geholpen maar heb zelf een werkende oplossing gevonden welke alle problemen die ik ondervond deed oplossen

    Geen progje, maar een work-around, (zoals mrmusic al zei):
    Via deze website heb ik 'm gevonden:

    Eerst en vooral een backup maken van je Windows Mail folder.

    1. Sluit Windows Mail
    2. verwijder de Backup subdirectory in de Windows Mail folder
    (C:\users\jouw naam\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\)
    3. Verwijder het bestand WindowsMail.MSMessageStore in de Windows Mail folder
    4. Herstart Windows Mail

    Nu zal Windows Mail alle berichten repareren in een herstelde mail folder.
    Nadien kan je die gerepareerde folders naar jouw lokale folders overbrengen.

    via http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=301982

    labswans

    ve
    door verwijderd - Jan 27, 2008 om 09:46
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    helaas , het heeft niet geholpen maar heb zelf een werkende oplossing gevonden welke alle problemen die ik ondervond deed oplossen

    Geen progje, maar een work-around, (zoals mrmusic al zei):
    Via deze website heb ik 'm gevonden:

    Eerst en vooral een backup maken van je Windows Mail folder.

    1. Sluit Windows Mail
    2. verwijder de Backup subdirectory in de Windows Mail folder
    (C:\users\jouw naam\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\)
    3. Verwijder het bestand WindowsMail.MSMessageStore in de Windows Mail folder
    4. Herstart Windows Mail

    Nu zal Windows Mail alle berichten repareren in een herstelde mail folder.
    Nadien kan je die gerepareerde folders naar jouw lokale folders overbrengen.

    via http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=301982

    labswans

    ve
    door verwijderd - Feb 1, 2008 om 16:29
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Microsoft kent dit probleem al heel lang en heeft er ook een oplossing voor gemaakt. Het bekende verschijnsel van "spook mail".

    Staat in: http://support.microsoft.com/kb/941090

    Een ander mail programma kan natuurlijk ook, maar dat is n.m.m. net zoiets als verhuizen als de waterleiding lekt en je weet even niet hoe je het moet oplossen.

    ve
    door verwijderd - Feb 1, 2008 om 16:43
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Gezien de broncode van Outlook die officieel geheim zou moeten zijn weet elke ervaren programmeur dat dit erg lastig is!

    Daarom adviseerde ik Thunderbird en Niet omdat ik het zo leuk vind! Juist Outlook is makkelijker in bepaalde dingen en helaas het kraken met foute niet als spam of virus herkenbare mails ook....

    Een mail met niet verwijder instructie is geen Virus of Spam, dus mogen ze het niet uitfilteren.

    Ik ga de broncode hier niet neerzetten om nog meer ellende te voorkomen, maar ook XP is gekraakt en best leuk om te zien dat er nog veel meer problemen mogelijk zijn!

    Niet voor niets werken de meeste Hackers met Linux!                   Een echte inbreker weet hoe je binnen kan komen dus.....