ja
door jans8310 Apr 4, 2020 om 14:38
Computers & telefonie

BIOS en UEFI

Op mijn laptop zit windows 10, hiervoor windows 8.1. Van Acer kreeg ik ooit 6 DVD om 8.1  te installeren, maar die openen op UEFI. Op aan andere laptop nu leeg. Stond windows 7 nu zou ik graag de Acer DVD gebruiken maar die starten alleen niet op in alleen BIOS. Wat is een oplossing?

1094 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 4, 2020 om 14:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zoals al eerder aangegeven, niet zelf doen en aan de handige buurjongen o.i.d. overlaten.

Gr
door Grunn1 - Apr 4, 2020 om 15:30
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heeft die windows versie van de Acer meerdere licenties of kan je die met 1 licentie op meerdere computers gebruiken? De licentie wordt gebruikt op je Acer laptop.

aurora1
door aurora1 - Apr 4, 2020 om 16:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u geen verstand van zulke zaken heeft: niet aan beginnen.

gerbera
door gerbera - Apr 4, 2020 om 16:10
7369 Antwoorden / 14 Vragen

U kunt de schijven slechts op de laptop gebruiken waarvoor u de upgrade heeft gehad. Het is nml een upgrade naar Win 8.1 en zijn geen installatie schijven. Deze werkt alleen met de bestaande licentie van de laptop waarvoor deze upgrade is bestemd. U kunt dus niets met die schijven simpelweg omdat er geen volledige win-versie op staat..

ma
door malty - Apr 4, 2020 om 17:15
1112 Antwoorden / 1 Vragen
Ar
door Arjan25 - Apr 4, 2020 om 19:08
37 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt nog steeds gratis upgraden naar Windows 10.
Daar heb je geen dvd voor nodig, wel een laptop met Windows 7 erop.
En een licentie code die ergens op de laptop staat.
https://www.schoonepc.nl/windows10/gratis_update_naar_windows_10.html

gsm
door gsm - Apr 5, 2020 om 10:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt nog steeds een Windows 7 computer upgraden naar Windows 10 of zelfs een schone Windows 10 installatie doen. Voor dat laatste heb je de productcode van Windows 7 nodig die dan op een sticker ergens onder op de laptop geplakt zou moeten zijn.
Start de Windows 7 computer op en ga naar de pagina van Microsoft.

Je kunt eventueel een USB stick van minstens 8 GB gebruiken om met het hulpprogramma eerst de Windows 10 ISO (installatie bestanden) daar op te zetten.
Op de draaiende Windows 7 computer kun je vervolgens met de Verkenner de USB stick openen en dan het Windows 10 Setup programma starten.
Tijdens de installatie van Windows 10 geef je aan dat je GEEN productcode hebt.
Meestal vindt Windows 10 dan de oude productcode van Windows 7 en gebruikt die dan automatisch.
Zie hier: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10