delftin
door delftin May 26, 2011 om 22:28
Computers & telefonie

Borg betalen UPC modem

Beste Kassa,

In oktober 1999 hebben wij (kabel)internet genomen bij UPC. Zij hebben in ons huis toen een modem geplaatst. Niets aan de hand. Nu hebben wij recentelijk onze internetsnelheid, i.v.m. de verhuizing van onze kinderen, naar beneden bijgesteld. Wie schetst mijn verbazing toen op de 1e factuur opeens een eenmalig extra bedrag van € 45 verscheen.
Bij navraag antwoordde UPC dat dit borg is voor het modem. Die hadden wij nog nooit betaald. Inderdaad dat klopt, want in 1999 was het modem gewoon gratis, daar adverteerde UPC toen mee. Mag dit zo maar? Na bijna 12 jaar een modem in huis te hebben gehad ineens een borg gaan vragen? Ik vind het schandalig, hup klant binnen en nu geldt die aktievoorwaarde niet meer.

12404 66 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 26, 2011 om 22:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Even de voorwaarden op vragen en dan beslissen wat je kan doen. Maar ik vind dit een lachertje jaren gebruik op leen basis en dan ineens borg bettalen. Ben nieuwsgierig of hier nog meer mensen mee te maken hebben of krijgen.Is dit nooit bekend gemaakt ?

freya
door freya - May 26, 2011 om 22:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo delftin,

Ik weet niet hoe het destijds geregeld was met die boxen van UPC, maar als wat jij schrijft wáár is en dat je de box toendertijd gratis hebt gekregen, dan was (en is) die box je eigendom en kunnen ze er nu natuurlijk géén borg voor vragen. Een borg kunnen ze vragen voor iets dat je in bruikleen hebt, maar niet voor iets dat je eigendom is. Daar zou ik zeker géén genoegen mee nemen.

Ik zou zeggen, als ze borg willen vragen, dan leveren ze ook maar een nieuwe 'box'.... (daar zul je zo langzamerhand ook wel aan toe zijn)

m.vr.gr. Freya

birdies
door birdies - May 26, 2011 om 22:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je hebt een nieuw abonnement afgesloten en bij nieuwe abo's wordt borg gevraagd voor het modem.

Lsk520
door Lsk520 - May 26, 2011 om 22:49
827 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk zelf dat er iets is foutgegaan, ik zou ze even bellen. Het is niet gebruikelijk dt UPC na 12 jaar ineens kosten gaat berekenen.

birdies
door birdies - May 26, 2011 om 22:49
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........en dat je de box toendertijd gratis hebt gekregen......... Ik vermoed gratis in bruikleen gekregen.

freya
door freya - May 26, 2011 om 22:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op donderdag 26 mei 2011, 22:49]..........en dat je de box toendertijd gratis hebt gekregen......... Ik vermoed gratis in bruikleen gekregen.
Ik vermoed inderdaad dat er zoiets aan de hand is geweest in het verleden en dan is de box (nog steeds) niet je eigendom en kunnen ze nu dus een borg vragen....

Freya

delftin
door delftin - May 26, 2011 om 23:01
13 Antwoorden / 1 Vragen

Dit was mijn allereerste vraag op deze site, leuk al deze reacties. Dat modem kregen we inderdaad in bruikleen. Er werd toen geen borg geheven, dat hoorde bij de aktie om klanten binnen te halen. Twee jaar geleden is onder dezelfde voorwaarden het modem een keer vernieuwd. Ook toen hebben ze nergens over gerept. Ik heb verschillende keren met UPC gemaild en gebeld. Hun antwoord is: dit zijn de voorwaarden van UPC en we hebben die borg nooit geheven, dus doen we het nu. Ze hebben echt maling aan de voorwaarden van 12 jaar geleden.
Ik blijf het vreemd vinden.

birdies
door birdies - May 26, 2011 om 23:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Ze hebben echt maling aan de voorwaarden van 12 jaar geleden. Ik blijf het vreemd vinden.......

Nee, is niks vreemds aan. De voorwaarden van 12 jaar geleden, tellen voor jou niet meer omdat je een nieuw abonnement hebt afgesloten, zoals ik al eerder schreef.

delftin
door delftin - May 26, 2011 om 23:08
13 Antwoorden / 1 Vragen

Wel vreemd, omdat UPC er altijd prat op gaat dat je zonder problemen je internetsnelheid naar boven of beneden bij kan stellen, dus pakket aanpassen. Ik ben als klant nooit weg geweest.

freya
door freya - May 26, 2011 om 23:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=delftin schreef op donderdag 26 mei 2011, 23:01]....
Ze hebben echt maling aan de voorwaarden van 12 jaar geleden.
Ik blijf het vreemd vinden.
Voorwaarden blijven nu eenmaal niet tot aan je dood ongewijzigd en kunnen dus na verloop van tijd gewijzigd worden. Maar als een 'voorwaarde' in je nadeel wijzigt, heb je altijd het recht om per direct je contract te beëindigen.....

Freya

delftin
door delftin - May 26, 2011 om 23:14
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 26 mei 2011, 23:08][quote=delftin schreef op donderdag 26 mei 2011, 23:01]....
Ze hebben echt maling aan de voorwaarden van 12 jaar geleden.
Ik blijf het vreemd vinden.
Voorwaarden blijven nu eenmaal niet tot aan je dood ongewijzigd en kunnen dus na verloop van tijd gewijzigd worden. Maar als een 'voorwaarde' in je nadeel wijzigt, heb je altijd het recht om per direct je contract te beëindigen.....

Freya

Beëindiging van het contract heb ik zeker overwogen, maar ja ik heb het hier in huis niet alleen voor het zeggen.

freya
door freya - May 26, 2011 om 23:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@delftin:

Ik zou er toch niet te zwaar aan tillen. Het is éénmalig en je krijgt het weer terug als je ooit nog eens opzegt....

Freya

delftin
door delftin - May 26, 2011 om 23:36
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop alleen maar dat ze niet failliet gaan, want dan ben je je geld kwijt.

f.weele
door f.weele - May 27, 2011 om 09:31
1085 Antwoorden / 27 Vragen

iedere verandering of aanpassing in het abonnement heeft ook gevolgen voor de
opzegtermijn. Op het moment dat het abonnement wordt veranderd of aangepast
verschuift ook de opzegtermijn. M.a.w. je zit er weer voor een jaar aan vast alvorens over te kunnen stappen of op te zeggen.
m.vr.gr.

Lsk520
door Lsk520 - May 27, 2011 om 12:14
827 Antwoorden / 2 Vragen

En verder is het niet mogelijk een abonnement naar beneden bij te stellen....
Dat kun je elf wel willen maar UPC heeft daartoe geen enkele verplichting.

delftin
door delftin - May 27, 2011 om 12:26
13 Antwoorden / 1 Vragen

Op de UPC site is te lezen dat pakketten naar beneden of boven kunnen worden bijgesteld. Hier hebben wij gebruik van gemaakt

gu
door guidovanh - May 27, 2011 om 12:41
4 Antwoorden / 2 Vragen

Is er sprake van een NIEUW abonnement of een AANPASSING van het bestaande abonnement. Bij een aanpassing zou er m.i. geen borg mogen worden gevraagd.

hammond
door hammond - May 27, 2011 om 12:52
122 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=birdies schreef op donderdag 26 mei 2011, 22:48]Je hebt een nieuw abonnement afgesloten en bij nieuwe abo's wordt borg gevraagd voor het modem.Dit is niet waar.Ik zit al 14 jaar bij UPC,heb nooit borg betaald en heb pas een nieuw abonnement genomen.Ik krijg zelfs 4 maanden 5 euro korting.Ik zou maar eens goed de voorwaarden lezen.Bellen kost alleen maar een hoop geld.

zathros
door zathros - May 27, 2011 om 12:59
10 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi,
Ik zie nog geen advies om de OPTA te informeren,
die gaat over dit soort 'kromme' zaken doorgaans.
wanneer een bezwaar naar de leverancier voor communicatie niets op levert kan je naar de opta 'stappen' ze hebben daar een reactie formulier welke ik nu even niet zo snel kan ophoesten maar is gemakkelijk te vinden op hun website.

Ik heb ook zo de nodige problemen in het verleden gehad UPC.

Grts
Ted.

jantom
door jantom - May 27, 2011 om 13:05
377 Antwoorden / 0 Vragen

Borg:
Naar mijn oordeel mag er wel borg worden gevraagd maar alleen in de situatie dat het goed (de/het modem) nog niet uit handen is gegeven.
Na de daadwerkelijke levering van het goed is het gedaan met de mogelijkheid tot het stellen van een borg.
Het lijkt hier te gaan om het herstellen van een verzuim (van UPC); dat verzuim is u niet aan te rekenen.
U hoeft dan ook geen genoegen mee te nemen met de "reparatie" (het alsnog vragen van een borg) door UPC.

merryweather
door merryweather - May 27, 2011 om 13:31
50 Antwoorden / 0 Vragen

Al het goed is hebt u destijds in '99 een begeleide brief bij uw internetpakket gekregen waar precies instaat onder welke voorwaarden o.a het modem geleverd zijn.Toevallig zijn wij ook sinds '99 klant bij UPC en hebben deze brief ook gekregen.Wij hebben geen borg hoeven betalen toen ( staat ook niets over in de brief) en wij hebben ons internet/tv/telefonie pakket al een aantal malen aangepast/uitgebreid of wat dan ook. Ook hebben wij vanuit UPC( dus niet zelf om gevraagd) een jaar of 5 geleden een ander modem gekregen omdat die 1e te verouderd zou zijn en ook voor de nieuwe hebben wij geen borg hoeven betalen.Ervaring leert ons dat het soms wel handig is om als je klantenservice belt en medewerker 1 zegt iets over het beleidof voorwaarden, het vaak de moeite loont om terug te belen op een later tijdstip en mddels een andere medewerker iets wel voor elkaar te krijgen.Het is jammer dat dit zo moet gaan soms maar het is nu eenmaal zo bij veel bedrijven die met een callcenter werken.Tevens kunt u als u de brief niet meer hebt een copie opvragen ervan bij UPC,die heeft u dan binnen 10 dagen in huis ongeveer.Succes ermee!!

ca
door carolinap - May 27, 2011 om 13:37
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je misschien het abonnement aangepast zonder in te loggen op mijn upc? Want dan komen er vaak inderdaad kosten bij. Als je ingelogd bent als het goed is niet. Is bij mij ook niet gebeurd.

we
door weethet - May 27, 2011 om 13:39
107 Antwoorden / 2 Vragen

Heb je idd mondeling (tel opn) of schriftelijk getekend voor een nieuw contract? Dn heet iedereen gelijk ander is er gen sprake van borg.,Maaar... als je blijft volharden en UPC zegt van niet sluiten ze je af. Bij een ander provider moet je mis ook borg betalen en je zal moeten bekijken wie er wel kunnen leveren.

hammond
door hammond - May 27, 2011 om 13:39
122 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk dat het te maken heeft met het naar beneden bijstellen van uw abonnement. Maar ik heb jaren terug ook mijn Classic abonnement naar beneden gebracht naar Internet Easy,dat scheelde 20 euro en toen ook geen borg hoeven te betalen.Ik heb nu digitale tv met opname,25 MB internet en nog goedkoper dan mijn Easy abonnement van 10 MB.

f.weele
door f.weele - May 27, 2011 om 13:41
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@ hammond
@ birdies
Onlangs overgestapt van analoog tv naar digitaal;
a: Contractvoorwaarden: Contractduur van het door u gekozen aanbod=
12 maanden. Daarna maandelijks opzegbaar.
b: De UPC Mediabox en/of kabelmodem zijn in bruikleen, deze blijft eigendom van
UPC Nederland. Indien een nieuwe looptijd voor digitale tv-dienst, internetdienst
of telefoniedienst ingaat vanwege een aanpassing of uitbreiding van uw over-
eenkomst, is de looptijd t.a.v. Kabel TV en radio automatisch verlengd voor
dezelfde contractduur.
Destijds (2009) bij het afsluiten van het totaalpakket een borg betaald van
€ 45,=
Indien t.s. nog een oude modem heeft, lijkt een vervangende nieuwe, te leveren
door UPC ,wel op zijn plaats.
m.vr.gr.

an
door ankhor - May 27, 2011 om 13:46
122 Antwoorden / 0 Vragen

Als je 12 jaar een modem hebt, dan is ie minstens al 4 keer afgeschreven zou ik zo zeggen. Dus hoe ze voor dat ding nog borg durven vragen???
Ik denk eerder dat ze u een nieuw modem hadden moeten sturen dan, en daar dan een borg voor hadden kunnen vragen, maar ja, het is graai, graai, graai waar je kijkt om je heen.

pa
door palingboer - May 27, 2011 om 13:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer uw bank opdracht te geven (bij een internetrekening) het geld terug te storten.

hammond
door hammond - May 27, 2011 om 13:54
122 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=palingboer schreef op vrijdag 27 mei 2011, 13:46]Probeer uw bank opdracht te geven (bij een internetrekening) het geld terug te storten.
UPC heeft ook een service,dat je eerst toestemming moet geven,voordat UPC 1 euro van mijn rekening mag afschrijven.En ik moet zeggen,werkt perfect.Je krijgt een mailtje,dat er een nieuwe factuur is.Je logt in,gaat naar facturen,bekijk het en als het in orde is,geef je fiat om het bedrag af te schrijven.Als het niet klopt,geef ik echt geen toestemming.

su
door suurtje - May 27, 2011 om 13:57
12 Antwoorden / 3 Vragen

vraag gelijk een nieuw modem want een modem van 12 jaar geleden voldoet niet meer aan de moderne eisen

sonjaatje
door sonjaatje - May 27, 2011 om 14:14
1961 Antwoorden / 1 Vragen

@Ankhor en Suurtje,

2 jaar geleden heeft ts een nieuw modem gekregen.

bl
door blackstone - May 27, 2011 om 15:12
27 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom ga je niet even naar het UPC forum op hun eigen site en vraag het daar even als het het goed is krijg je binnen een mum van tijd antwoord van een UPC-medewerker want die zitten ook op dat forum.

j
door j eggelaar - May 27, 2011 om 15:25
6 Antwoorden / 1 Vragen

Een maand geleden heb ik zonder bijkomende kosten mijn abbonement van UPC naar beneden bijgesteld. Ik heb ook gebruik gemaakt van de aanbieding voor drie maanden gratis filmnet, hoewel dit eigenlijk alleen voor nieuwe klanten is en niet voor aanpassingen.

Een hoop is mogelijk wanneer U de woorden 'misschien word het dan tijd voor een andere provider' gebruikt. Ze gaan ver om U maar als klant te behouden, want ze verdienen er toch minder aan wanneer U opstapt.

Mischien dat zoiets kan helpen, trek de stoute schoenen eens aan en success.

mo
door mof - May 27, 2011 om 15:27
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij kan wel een borg gevraagd worden. Desondanks zou ik een
borg van 45 EUR voor een modem dat 12 jaar oud is niet accepteren. Ik denk
dat dit onevenredig hoog is. De borg wordt verrekend wanneer na gebruik
het modem wordt ingeleverd en bijv. beschadigd is. Een 12 jaar oud modem heeft
zo goed als geen dagwaarde meer.

Dus: eis een moderne modem, of eis dat de borg omlaag gaat naar een nivo
dat met de dagwaarde van uw modem overeenkomt.

jantom
door jantom - May 27, 2011 om 15:38
377 Antwoorden / 0 Vragen

aan mof

Er is al eerder (door anderen) aangegeven dat de/het modem niet zo oud is als u schrijft! Het gaat om een modem van twee jaar of iets ouder.

En over borg: ik ben het niet met u eens dat hier sprake is van borg - het gaat niet om borg maar om een andere soort zekerheidsstelling en wel achteraf en dat noemt met bij UPC borg. En u gaat daarin mee.
Kijk eens naar mijn eerdere bijdrage aan de discussie.

En er zijn mensen die denken dat de/het modem gratis is maar dat is geenszins het geval ~ het is natuurlijk een lokkertje. De kosten ervan wordrn gewoon in rekening gebracht in de maandelijkse termijn als onderdeel van de administratiekosten of zoiets. En na 4 jaar -of iets in die richting- is het apparaat geheel afbetaald. En na afloop van het contract moet het tóch worden teruggestuurd.....
Ik denk dat het veel handiger is om zelf een modem te kopen maar dan moeten alle providers(lees: profiteurs) eenzelfde apparaat gaan gebruiken! Dat lijkt me het beste.

co
door cocinero - May 27, 2011 om 15:39
4 Antwoorden / 0 Vragen

Typisch UPC, de arrogantsie ten top, daarom heb ik 5 jaar geleden alles wat met UPC te maken heeft de deur uitgegooid. Het zijn gewoon monopolisten en bij de NMA doen ze alsof hun neus bloedt, of ze worden omgekocht.

bl
door blackstone - May 27, 2011 om 15:47
27 Antwoorden / 6 Vragen

@Cocinero: monopolisten hoe komt u daarbij, dat was de PTT jarenlang maar nu heb je vele vele providers a la UPC.

jantom
door jantom - May 27, 2011 om 15:56
377 Antwoorden / 0 Vragen

Aan blackstone

Van PTT/KPN was al lang bekend dat hun klanten werden en nog worden uitgemolken. "KPN sluit u aan" maar ik heb zelf KPN afgesloten en deed dat met groot genoegen.
Welke "nieuw" bedrijf doet dat eigenlijk niet (uitmelken)?
Ik heb al lang een Ziggo-abonnement (voorheen Multikabel) en zeg niets negatiefs over dat bedrijf. Maar ik weet dat half Nederland wel soms klachten heeft over hun provider en daar zit ook Ziggo bij.
Er is formeel geen sprake meer van monopolisten op het gebied waar we het hier over hebben maar elk bedrijf wil dat eigenlijk toch wel het liefst zijn - kijk maar wat ze zoal kunnen uitvreten.
Harde woorden maar terecht (al zeg ik het zelf).

hammond
door hammond - May 27, 2011 om 16:30
122 Antwoorden / 15 Vragen

Nog een tip! Doe uw zaken met UPC per e-mail.Ga naar de UPC site,log in en dan naar het contactformulier.Dan onder het vakje klachten uw verhaal beknopt doen.Binnen redelijke tijd krijgt u antwoord in de trend van: Hallo, ik ben Jeroen van UPC: Wat kan ik voor u doen? Kijk hier kan je wat mee. Bij mij waren de zaken binnen een dag opgelost. Bellen kost alleen maar geld.Maar ik spreek alleen uit eigen ervaring.Ik vind persoonlijk UPC stukken klantvriendelijker dan 3 jaar geleden.

vr1944
door vr1944 - May 27, 2011 om 16:34
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,

Ik ben bang dat je geheugen je beetje in de steek laat.Het modem werd inderdaad gratis in bruikleen gegeven.Maar er is altijd en borg van fl 100,- berekend die je na inlevering van het modem na lang zeuren hopelijk terug krijgt.

1paul
door 1paul - May 27, 2011 om 17:09
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is het wettelijk nog altijd zo dat na 5 jaar een rekening NIET meer kan worden geind, iets met verstreken termijn, u zou daar eens naar kunnen kijken...

Ik persoonlijk zou deze rekening trouwens niet betalen Neem kontakt op via de mail zoals eerder al gesuggereerd dan heeft u altijd "bewijzen"op papier van wat hen zeggen of u willen wijsmaken, telefonische afspraken moet je altijd maar weer staven...

hammond
door hammond - May 27, 2011 om 17:17
122 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1paul schreef op vrijdag 27 mei 2011, 17:09]Volgens mij is het wettelijk nog altijd zo dat na 5 jaar een rekening NIET meer kan worden geind, iets met verstreken termijn, u zou daar eens naar kunnen kijken...

Ik persoonlijk zou deze rekening trouwens niet betalen Neem kontakt op via de mail zoals eerder al gesuggereerd dan heeft u altijd "bewijzen"op papier van wat hen zeggen of u willen wijsmaken, telefonische afspraken moet je altijd maar weer staven...Dit zou best eens kunnen Paul. En UPC per mail benaderen werkt veel beter,want zo gauw ze contact met je opnemen,krijgt jouw vraag of klacht een officieel dossiernummer,wat gelijk in de computer gaat.Gaat stukken beter.

jantom
door jantom - May 27, 2011 om 17:30
377 Antwoorden / 0 Vragen

Goed te horen dat UPC per mail te bereiken is. Zo moet dat ook!

Ziggo is ook gewoon gratis te bereiken (en wel per telefoon!) als voor het 3-in-1 pakket is gekozen. Een alternatief is een bericht via de site van Ziggo versturen.

Dat werkt bij Tele2 anders. Je kan vragen stellen via het vragenformulier van Tele2 en dan krijg je antwoord (in de trant van: wij zullen u zo spoedig mogelijk berichten). Daarna komt al snel het bericht om telefonisch contact op te nemen.
Dat gaat bijna standaard zo! Dat telefoneren kost geld....
En als je dan toch opnieuw probeert om dat telefoontje te vermijden (door opnieuw een bericht via de site te versturen) gaat het weer precies zo! Je moet gewoon bellen en dat tikt aan en dat terwijl de veroorzaker van het probleem degene is die je die tikken laat betalen - en dat is Tele2. Kassaaaaa...
Tele2 kan op de schop.

picone
door picone - May 27, 2011 om 17:33
55 Antwoorden / 4 Vragen

Ina,

Is een mogelijkheid om online jouw registratieformulier op te vragen. Ik ben welliswaar bij een andere provider onder dak, maar kan gewoon mijn registratie formulier (2003) inzien en uitprinten. Hier in is te lezen "nu met gratis USB-modem". Er wordt met geen woord gerept over bruikleen en borg.

jantom
door jantom - May 27, 2011 om 17:41
377 Antwoorden / 0 Vragen

Aan picone:
Wie is ina? Is dat delftin de vraagstelster?

picone
door picone - May 27, 2011 om 17:51
55 Antwoorden / 4 Vragen

Inderdaad ze heet Ina, je kunt altijd even haar profiel raadplegen?

hammond
door hammond - May 27, 2011 om 17:55
122 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=picone schreef op vrijdag 27 mei 2011, 17:51]Inderdaad ze heet Ina, je kunt altijd even haar profiel raadplegen?Ja hoor,dit is Facebook niet......geintje hoor.

jantom
door jantom - May 27, 2011 om 17:58
377 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Picone,
Ik ga inderdaad niet zover dat ik profielen ga bekijken. ik houd me bij de vraagstelling en de antwoorden daarop!
En je stelt iets met een vraagteken. Grappig - net zoals je foto!

he
door helen alblas - May 27, 2011 om 18:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

nog sterker: zo'n 6 jr geleden bij UPC gekomen en modem zou gratis worden geinstalleerd..niet dus, zei man die kwam installeren, actie was afgelopen. ik laten zien dat op die datum actie nog gold en man met UPC gebeld en het was ok. maar...later op de rekening werd modem toch in rekening gebracht...ik was zooo kwaad! heb paar maal gebeld en paar maal geschreven en NOOIT een antwoord gehad. omdat ik geen zin had in wisseling van provider, omdat je meestal problemen krijgt [had al heel veel moeite gekost van KPN af te komen, ondanks schriftelijke opzegging, bleven de bedragen automatisch van mijn rekening worden afgehaald]
heb ik het maar laten zitten, maar nu krijg ik glasvezel en dan zeg ik UPC op en ga NOOIT meer terug! toen UPC hoorde van glasvezel, kreeg ik opeens een verlaging van de rekening....jaja, dan kan het opeens wel...

delftin
door delftin - May 27, 2011 om 18:02
13 Antwoorden / 1 Vragen

Hi, Ina hier. Tjonge wat een discussie. Ja ik heb inderdaad diverse malen met UPC gecommuniceerd via het contactformulier. Bellen doe ik niet met hen dat kost mij te veel. Maar je krijgt steeds hetzelfde antwoord: het bedrag is verzuimd te innen.
Je krijgt het weer terug. Het voelt nog steeds onrechtvaardig, dus in mijn laatste mail heb ik duidelijk gezegd dat ik naar Kassa en Radar zou gaan met deze vreemde gang van zaken.
Ik vind het een openbaring dat er meerdere mensen zijn die ook hun pakket hebben aangepast en niet ineens met een borg te maken kregen.
Als mensen nu klant worden vragen ze onder de nieuwe voorwaarden wel een borg. In 1999 was daar geen sprake van, nieuwe klanten kregen een modem in bruikleen en als hij kapot was werd dat ding vervangen, ook in bruikleen.
Mijn aangepaste pakket kost mij al 5 euro meer als die nieuwe klanten.

vr1944
door vr1944 - May 27, 2011 om 18:02
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@Jantom,

Dat werkt bij Tele2 anders. Je kan vragen stellen via het vragenformulier van Tele2 en dan krijg je antwoord (in de trant van: wij zullen u zo spoedig mogelijk berichten). Daarna komt al snel het bericht om telefonisch contact op te nemen.
Dat gaat bijna standaard zo! Dat telefoneren kost geld....
En als je dan toch opnieuw probeert om dat telefoontje te vermijden (door opnieuw een bericht via de site te versturen) gaat het weer precies zo! Je moet gewoon bellen en dat tikt aan en dat terwijl de veroorzaker van het probleem degene is die je die tikken laat betalen - en dat is Tele2. Kassaaaaa...
Tele2 kan op de schop.

Onzin.Bellen kost 10 cent per minuut.Als Tele 2 inderdaad veroorzaker van een probleem weet ik uit ervaring dat deze kosten ruimschoots vergoed worden.Je kunt je klacht ook melden via de klantenervice chat.Je word dan gratis gebeld.

hammond
door hammond - May 27, 2011 om 18:07
122 Antwoorden / 15 Vragen

Maar even voor alle duidelijkheid.Waar praten we over.Een gewone internetmodem of zo'n groot lel wat aan de muur geboord wordt en waar je ook mee kan bellen?

jantom
door jantom - May 27, 2011 om 18:07
377 Antwoorden / 0 Vragen

aan helen alblas:

Treurig: je verhaal.

UPC laat bij jou veel steken vallen maar zal het bij anderen waarschijnlijk toch wel minder slecht doen. Anders heeft UPC toch geen bestaansrecht meer?!

Maar we hebben te maken met bedrijven die bij mij vaak associaties oproepen met de Onderwereld. Maar moet de Overheid deze taak dan gaan vervullen? Dat zit er ook niet in.
De Overheid wil eigenlijk van alle Overheidstaken af en toch een bestaansrecht willen houden. Maar nu dwaal ik wel erg af van het onderwerp...

jantom
door jantom - May 27, 2011 om 18:15
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vr1944 schreef op vrijdag 27 mei 2011, 18:02]@Jantom,

Dat werkt bij Tele2 anders. Je kan vragen stellen via het vragenformulier van Tele2 en dan krijg je antwoord (in de trant van: wij zullen u zo spoedig mogelijk berichten). Daarna komt al snel het bericht om telefonisch contact op te nemen.
Dat gaat bijna standaard zo! Dat telefoneren kost geld....
En als je dan toch opnieuw probeert om dat telefoontje te vermijden (door opnieuw een bericht via de site te versturen) gaat het weer precies zo! Je moet gewoon bellen en dat tikt aan en dat terwijl de veroorzaker van het probleem degene is die je die tikken laat betalen - en dat is Tele2. Kassaaaaa...
Tele2 kan op de schop.

Ik heb geen woord gelogen over hetgeen ik schrijf. Waarom zou ik? Ik ben een serieus mens en probeer te helpen als om hulp wordt gevraagd en ik ook tijd en gelegenheid heb om dat te doen.
Goed dat er meerdere personen zijn die eenzelfde instelling hebben. Gezamenlijk komen we tot resultaten waar de vraagstelster hopelijk wat aan heeft.
Zij bepaalt ook of ze voldoende is beantwoord (in haar vraag).
Ik geef ongekleurde info. Dat anderen soms andere ervaringen hebben moge duidelijk zijn maar ik geef alleen aan wat mijn ervaringen zijn.

jantom
door jantom - May 27, 2011 om 18:26
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hammond schreef op vrijdag 27 mei 2011, 18:07]Maar even voor alle duidelijkheid.Waar praten we over.Een gewone internetmodem of zo'n groot lel wat aan de muur geboord wordt en waar je ook mee kan bellen?

Dag hammond,
Een internetmodem is in principe een klein apparaat dat op een voetje kan staan of aan de wand kan worden gemonteerd.
Ik heb in de loop der tijden in totaal 3 modems gehad en ze waren qua grootte aan elkaar gewaagd.
Ik hoop dat de vragenstelster zich kan vinden in deze reactie en anders mag ze even bij jou en mij aan de bel trekken.

hammond
door hammond - May 27, 2011 om 18:37
122 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=jantom schreef op vrijdag 27 mei 2011, 18:26][quote=hammond schreef op vrijdag 27 mei 2011, 18:07]Maar even voor alle duidelijkheid.Waar praten we over.Een gewone internetmodem of zo'n groot lel wat aan de muur geboord wordt en waar je ook mee kan bellen?

Dag hammond,
Een internetmodem is in principe een klein apparaat dat op een voetje kan staan of aan de wand kan worden gemonteerd.
Ik heb in de loop der tijden in totaal 3 modems gehad en ze waren qua grootte aan elkaar gewaagd.
Ik hoop dat de vragenstelster zich kan vinden in deze reactie en anders mag ze even bij jou en mij aan de bel trekken.Dacht ik ook.UPC zal denk ik inmiddels ook wel kleinere hebben,maar een vriend van mij had zo'n oud modem waar alles inzat.Internet,bellen en digitale tv,maar dat was een behoorlijk apparaat,die ze het liefst in de meterkast verstopten.

delftin
door delftin - May 27, 2011 om 18:44
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hammond schreef op vrijdag 27 mei 2011, 18:37][quote=jantom schreef op vrijdag 27 mei 2011, 18:26][quote=hammond schreef op vrijdag 27 mei 2011, 18:07]Maar even voor alle duidelijkheid.Waar praten we over.Een gewone internetmodem of zo'n groot lel wat aan de muur geboord wordt en waar je ook mee kan bellen?

Dag hammond,
Een internetmodem is in principe een klein apparaat dat op een voetje kan staan of aan de wand kan worden gemonteerd.
Ik heb in de loop der tijden in totaal 3 modems gehad en ze waren qua grootte aan elkaar gewaagd.
Ik hoop dat de vragenstelster zich kan vinden in deze reactie en anders mag ze even bij jou en mij aan de bel trekken.Dacht ik ook.UPC zal denk ik inmiddels ook wel kleinere hebben,maar een vriend van mij had zo'n oud modem waar alles inzat.Internet,bellen en digitale tv,maar dat was een behoorlijk apparaat,die ze het liefst in de meterkast verstopten.

Ja hoor, ik kan mij prima vinden in jullie antwoorden.
Ik heb een aardig klein kastje aan de muur voor internet, bellen en TV en natuurlijk zo'n mediabox voor digitale TV. Dat laatste is nog zo'n ouderwets groot geval.

ju
door juleo - May 27, 2011 om 18:48
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, geld terugboeken, dat eerst,dan opnieuw ondehandelen op basus van de 12 jaar geleden. Zo niet abonnement beeindigen. Voor het modem behoef je nergens te betalen. Dus b.v. Telfort of tele 2. zijn ook nog goedkoper. Dit hoefde ze mij niet te flikken. Er is ook nog een geschillencommissie waar u heen kunt. Laat u niet op deze wijze pakken, dat is winst voor de andere kant. Het afsluiten van een verbintenis kun je niet opeens na jaren ongedaan maken en veranderen. Dat is tog wettelijk geregeld,

Sterkte knok voor je recht.

hammond
door hammond - May 27, 2011 om 18:57
122 Antwoorden / 15 Vragen

Dames en heren,bedankt voor deze heerlijke en beschaafde discussie.Ik heb wel anders meegemaakt en ontaarde in een groffe scheldpartij.Ik ga een hapje eten.
Ina succes met UPC.

ro
door ron530 - May 27, 2011 om 20:39
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Wat een gezeur weer allemaal, simpel neem je een upgrade of een extra product dan zijn daar geen kosten aan verbonden, doe je een downgrade dan gaat het je centjes kosten. Die 45 euro is niet de borg maar de downgrade kosten, TS heeft het niet slim aangepakt.

delftin
door delftin - May 27, 2011 om 20:44
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 27 mei 2011, 20:39]Wat een gezeur weer allemaal, simpel neem je een upgrade of een extra product dan zijn daar geen kosten aan verbonden, doe je een downgrade dan gaat het je centjes kosten. Die 45 euro is niet de borg maar de downgrade kosten, TS heeft het niet slim aangepakt.

45 euro was echt en zeker borg Ron, echt waar.

elo
door elo - May 27, 2011 om 21:24
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze nu borg vragen omdat je de snelheid hebt verlaagd,zou ik zeker om een nieuw modem vragen.
Na 12 jaar is deze zeker verouderd

jantom
door jantom - May 27, 2011 om 21:50
377 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt tijd om de discussie te gaan sluiten maar dat is slechts een idee.

Advies aan Electric Light Orchestra (ELO): lees de eerdere reacties er eens op na... Dan kom je wat aan de weet en dan reageer je ook anders of helemaal niet....
Er gaat dan zeker een lichtje bij je op.

Nog een goede avond allemaal.

he
door henk36 - May 28, 2011 om 10:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat borg moet betalen kan dan nog
maar voor een ding dat je al 12 jaar gebruikt ???????
beetje raar ja als nu een nieuwe had gehad bij dat overstappen zou ik zeggen ja
maar nu voor een ding dat versleten en afgeschreven is nog 45 € te laten betalen strak kapot gaat moet je dan weer 45 betalen voor die nieuwe rare zaak

keesstada
door keesstada - Jun 4, 2011 om 13:53
54 Antwoorden / 6 Vragen

Denk je nu echt dat je iets nieuws vertelt.

=birdies schreef op donderdag 26 mei 2011, 22:48: Je hebt een nieuw abonnement afgesloten en bij nieuwe abo's wordt borg gevraagd voor het modem.

birdies
door birdies - Jun 4, 2011 om 15:36
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@keesstada: jij hebt wel iets nieuws te melden?

delftin
door delftin - Jun 4, 2011 om 16:36
13 Antwoorden / 1 Vragen

Dit ging niet om een nieuw abonnement, maar om een abonnement (pakket) waarbij internet na 10 jaar is geupgrade en na 12 jaar weer naar beneden is bijgesteld. Upgraden was ook helemaal geen probleem. Trouwens het modem is 2 jaar geleden vervangen omdat hij stuk was. Ook toen is er nooit over borg gerept.